تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش دوخت دستکش های زیبا برای نوزاد

image آموزش دوخت دستکش های زیبا برای نوزاد

نوزادان دست های کوچک و زیبایی دارند اما در عین حال ممکن است ناخن های تیزی نیز داشته باشند. در نتیجه میتوانند به راحتی به پوست لطیف خود آسیب برسانند. این دستکش ها را از لطیف ترین پارچه پشمی تهیه کنید و برای داخل آن نیز آستری لطیف انتخاب کنید تا علاوه بر اینکه دست های فرزندتان را گرم نگه می دارید، از پوست او نیز محافظت کنید.

لوازم مورد نیاز دستکش نوزاد

مداد و کاغذ پوستی

چرخ خیاطی و لوازم خیاطی

تکفارس آی آر

۱۵سانتی متر پارچه پشمی کرم رنگ

۱۵سانتی متر پارچه نخی سفید و صورتی رنگ

۳۰سانتی متر کش ۶ میلی متری پهن

۵۰ سانتی متر روبان ساتن باریک به رنگ کرم یا صورتی

نکته:الگوها شامل درز ۶ میلی متری هستند. این اندازه برای یک نوزاد تازه متولد شده مناسب است.

www.takfars.ir

۲ پارچه پشمی سفید برش بزنید

۲ پارچه خالدار نخی برش بزنید

روش کار تهیه دستکش نوزاد

۱– الگوی دستکش را بر کاغذ پوستی بکشید، سپس اندازه آن را بزرگ کنید. دو قطعه از طرح را از پارچه پشمی و دو قطعه دیگر را از پارچه نخی جدا کنید.

۲– هر تکه را در حالیکه به رو است، از وسط نصف کنید. کناره های بیرونی را، در حالیکه درز ۶میلی متری برای آن در نظر می گیرید، به یکدیگر با دست بدوزید.

۳– هر دو قسمت مربوط به آستر را به رو قرار دهید. حال هر قسمت را داخل پارچه های پشمی فرو کنید. قسمت روی پارچه آستر باید رو به قسمت روی پارچه پشمی باشد. لبه بالایی را به هم بدوزید. قسمت کوچکی را ندوزید تا بتوانید دستکش را به رو برگردانید.

۴– حال دستکش ها را به رو برگردانید و قسمت کوچکی که دوخته نشده بود را بدوزید. آستر را داخل دستکش کنید و هر قسمتی که دوخته نشده است را بدوزید.

۵– این مرحله کمی سخت است زیرا دستکش ها خیلی کوچک هستند. برای رد کردن کش از داخل دستکش ها، لازم است قسمتی از دستکش ها به پهنای ۱سانتی متر و با فاصله ۲سانتی متر از لبه بالایی دستکش ها در نظر بگیرید. تعدادی از دوخت های لبه دستکش را که مربوط به آن قسمت است باز کنید و کش را، در حالیکه یک سنجاق قفلی به سر آن وصل کرده اید، از این قسمت عبور دهید.

سپس کش را کمی بکشید تا دستکش ها دور مچ نوزاد کمی جمع شوند، اما نه آنقدر که او را اذیت کنند. سپس هر دو سر کش را به یکدیگر بدوزید.

۶– روبان را نصف کنید. هر روبان را از وسط به قسمتی از دستکش که جمع شده است بدوزید. با هر روبان، یک پاپیون زیبا درست کنید و انتهای آن را با دقت با قیچی ببرید به گونه ای که حداکثر ۱سانتی متر از هر طرف باقی بماند.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر