تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش اختصاصی تهیه ژله رنگین کمان تصویری

image آموزش اختصاصی تهیه ژله رنگین کمان تصویری

مرحله ۱ – ابتدا قالب خود را اندازه گیری کنید تا مقدار مصرفی ژله را بدانید، برای این کار قالب را با لیوان از آب پر کرده و تعداد لیوان را بشمارید برای مثال ۱۰ لیوان آب به این معنی است که نیاز به ۵ بسته ژله دارید در واقع تعداد لیوان به دست آمده را بر ۲ تقسیم کنید.

مرحله ۲ – اولین بسته از ژله را به طور مساوی در دو کاسه جداگانه بریزید و به هر کدام نصف لیوان آب جوش اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ژله کاملا حل شود.

مرحله ۳ – به یکی از نیم ژله های حل شده نصف لیوان آب افزوده، هم بزنید و در قالب بریزید سپس در یخچال بگذارید تا ببندد.

مرحله ۴ – اجازه دهید نیم ژله دیگر سرد شود سپس به دلخواه ماست، خامه یا بستنی وانیلی زده شده و یا شیر را اضافه کرده و خوب هم بزنید سپس روی ژله قبلی در قالب بریزید و دوباره در یخچال بگذارید تا ببندد.

تکفارس آی آر

مرحله ۵ – مراحل ۲، ۳ و ۴ را برای هر رنگ از ژله های باقیمانده انجام دهید. با پر شدن قالب آن را برای ۶ تا ۱۲ ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا بسته شود.

مرحله ۶ – لبه های ژله را به کمک چاقو از قالب جدا کرده، سپس قالب را چند لحظه در آب جوش قرار داده و در ظرف مورد نظر که کمی خیس کرده اید برگردانید و تا زمان سرو در یخچال نگاه داری کنید.

نکات

خیس کردن ظرف به این دلیل است که اگر ژله دقیقا در جای خود و و سط ظرف نبود بتوانید آن را به راحتی حرکت دهید.

برای تهیه این ژله اگر از قالب هایی با اندازه و قطر یکسان مثل مربع، دایره، مستطیل یا … استفاده شود ژله زیبا تر و جذاب تر خواهد بود.

www.takfars.ir

مواد لازم

چند بسته ژله آماده در رنگهای مختلف

بستنی ، خامه ، ماست یا شیر

آب جوش

قالب مناسب

محصولات معتبر
محصولات معتبر