تک فارس

مجله علمی هنری آموزشی پزشکی تک فارس شامل مطالب جدید و جالب با موضوعات پزشکی و سلامتی، روانشناسی، نکات آرایشی، دکوراسیون منزل، خانه داری، آموزش آشپزی

تک فارس

محصولات جدید

محصولات معتبر قیمت ۱۰۹۰۰۰ تومان

رینگ لایت سلفی موبایل

محصولات معتبر قیمت ۷۹۰۰۰ تومان

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل MG2

محصولات معتبر قیمت ۲۹۰۰۰ تومان

کیف رولی لوازم آرایش Roll N Go

محصولات معتبر قیمت ۶۹۰۰۰ تومان

کیف پول و موبایل میلانو

آشپزی

آشنایی با اصول کلی پخت غذاهای گیاهی

image آشنایی با اصول کلی پخت غذاهای گیاهی

در درست کردن غذای گیاهی منبع پروتئین از حبوبات و سبزیجات متنوع و تازه تامین می‌شود.

در غذا‌های گیاهی تمرکز روی گوشت قرمز یا ماهی ندارند. بنابر این اولین چیزی که لازم خواهید داشت که یاد بگیرید چگونه از قبل به غذایتان نگاه کنید. امروزه برای گوشت جایگزین‌های مناسبی در فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها در دسترس هستند. اگر می‌خواهید پخت غذا را آغاز کنید در دستور العمل آن از جایگزین‌های گوشت قرمز به به جای خود آن استفاده کنید.

ماده ی چسبنده ای از گندم وجود دارد که جایگزین مناسبی برای مرغ است به طوری که در ساخت بو و مزه به خوبی شبیه مرغ است. به علاوه تفو بکی از بهترین شرکت‌های نام آشنا در فعالیت‌های پخت گوشت‌های کبابی و سرخ کردنی است.

( به جز این مواد نرم تفو چاشنی‌های مناسبی برای سالاد و دسر است.) که این مواد به وسیله سویا و مخلوتی از حبوبات درست می‌شوند. نوع غلیظ آن در پخت غذا مفید است برای اینکه پیش از مصرف با آتش ملایم سرخ شده اند.

تکفارس آی آر

دیگر منابع خوب پروتئین در غذای گیاهی شامل همه حبوبات مثل باقالا، لوبیا و سبزی است. برای درست کردن یک غذای گیاهی مثل خوراک لوبیا ، می‌توان سبزی‌های خورد شده و حبوباتی مثل باقالا و لوبیا به جای گوشت گاو افزود .

باقلا ، لوبیا، عدس‌های رنگارنگ و لپه سالم و مقوی هستند و می‌توان آن‌ها را به سوپ ، تاس کباب و غذا‌های مرکب گوشتی افزود. همچنین می‌توانید باقالا و لوبیا و سبزی‌های خوردنی را به سالاد و برنج‌ها اضافه کنید.

خوب است اگر یک بار خوردن غذای گیاهی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. برای نحوه پخت آن‌ها می‌توانید به صورت آن لاین در اینترنت، داخل کتاب خانه ی شخصی، کتاب فروشی بیابید یا از کسانی که گیاهخوار اند بپرسید.

استفاده‌های گوناگون از حبوبات سالم و سبزیجات مغذی طراحی غذا باید بر اساس ظرفی که در آن است باید باشد. برای تامین پروتئین باید مقدار زیادی حبوبات سالم را در نظر داشت مانند لوبیا و محصولاتی مانند تفو. ترکیب غذا با حبوبات باعث می‌شود غذایی با منبع پروتئین کامل سرو کنید.

سرانجام غذایتان با سبزیجات فشرده و طبیعی کامل می‌شود گیاهانی مثل: اسفناج و کلم پیچ، سیب زمینی شیرین ، شلغم و هویج وحشی ، گوجه فرنگی‌های تازه، فلفل، هویج شیرین، کلم بروکلی و اوکادو. این سبزیجات فقط برای تهیه غذا نیستند ، بلکه دارای آنتی اکسیدان‌های مفید و فیبر هستند که به شما برای یک تغذیه خوب کمک می‌کنند.

www.takfars.ir

شناخت ادویه‌ها:

شما با خوردن غذا‌های گیاهی انواع گوناگون پخت غذا را تجربه خواهید کرد. تنوع گیاهان وسیع و نا محدود است. در ظرف ، جایگزین‌های گوشت قرمز به آسانی از دیگر مواد مزه و بو می‌گیرند بنابرای در ابتدا شاید نیاز دارید از ادویه‌های سر هم بندی در دستور غذای خود استفاده کنید:کاری، دار فلفل و ادویه‌های قومی، افزودن این ادویه‌ها به غذای گیاهی هنگام گرم کردن، غذا را خوش مزه می‌کند.

هر چیزی شبیه سوپ که این هم که این هم می‌تواند ذخائر چرب و شیرین گاهی بسازد. پوره‌ها و شیره نارگیل مزایای زیادی دارند. گوجه در غذا‌هایی مثل آبگوشت ، تاس کباب و غذا‌های مرکب گوشتی و سس همراه با ادویه مخلوط و استفاده می‌شود.

آشپزخانه گیاه خوران

گیاه خوران رژیم غذایی را تحمل می‌کنند. باید بیشتر مراقب باشید که چگونه مواد را ذخیره کنید. یقینا مواد موجود در انبار شما باید دارای پروتئین، کلسیم و ویتامین D مناسب برخوردار باشد. اگر مواد آشپزخانه شما به شرح ذیل باشد پخت غذای گیاهی برای شما آسان خواهد شد:

– آجیل و آجیل بو داده

– لوبیا خشک یا کنسرو شده

– سبزی‌های گوناگون

– جوی خشک

– ۲ تا ۳ نوع متفاوت برنج، شامل دودی، وحشی

تک فارس

– آب گوشت گیاهی

– کشمش‌ها، کشمش‌های بی دانه و دیگر میوه‌های خشک کرده

– سیب زمینی‌های شیرین

– مغز بادام یا شیر برنج

– چاشنی ماست

– میوه‌های فصلی تازه و گیاهان تازه، اگر در دسترس نبود فیرز شده

– تفو و دیگر چاشنی‌ها ی آماده

– روغن زیتون

– گیاهان خشک و ادویه

پخت غذای گیاهی برای مهمانان

T A K F A R S

همه گیاهخواران طرفدار رژیم غذایی مخصوص به خود هستند. اگر آشپز مهمانتان هستید باید از آن‌ها بپرسید که چگونه گیاهخوارانی هستند و غذایتان را مطابق با نوع گیاهخواری آن‌ها بپزید.

– گیاهخوارانی که گوشت قرمز مصرف نمی‌کنند اما به مصرف تخم مرغ و لبنیات و عسل تمایل دارند.

– گیاه خورانی که لبنیات و عسل مصرف می‌کنند اما تخم مرغ نمی‌خورند.

– گیاه خورانی که لبنیات مصرف می‌کنند اما عسل و تخم مرغ نمی‌خورند.

– گیاه خورانی که نه از حیوانات و نه از فرآورده‌های آن‌ها شامل تخم مرغ ، لبنیات و عسل و بخش‌هایی مثل ژلاتین و دیگر فرآورده‌های فرعی حیوانات استفاده نمی‌کنند.

  1. آموزش پخت شعله زرد نذری
  2. آموزش پخت دونات خوشمزه و خانگی
  3. طرز تهیه پاستای رژیمی گیاهی همراه با سس قارچ
  4. طرز تهیه شیرینی مربایی شکل قلب برای مهمانی نامزدی
  5. آموزش پخت سیب پلو غذای محلی کرمانشاه
معنی جفت شدن ساعت و دقیقه در زمان های مختلف چیست

مطالب محبوب

محصولات جدید

محصولات معتبر قیمت ۱۰۹۰۰۰ تومان

رینگ لایت سلفی موبایل

محصولات معتبر قیمت ۷۹۰۰۰ تومان

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل MG2

محصولات معتبر قیمت ۲۹۰۰۰ تومان

کیف رولی لوازم آرایش Roll N Go

محصولات معتبر قیمت ۶۹۰۰۰ تومان

کیف پول و موبایل میلانو

مطالب پربازدید