تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

یک سنجد کوچک و این همه خواص برای سلامتی

اگر سنجد به جای تنقلات بی ارزش و مضر (چیپس و پفک و ….) مصرف شود، یکی از بهترین تنقلات برای کودکان خواهد بود.

زنانی که دچار خونریزی بیش از حد ایام عادت ماهانه هستند که منجر به ضعف و کم خونی می‌شود, می‌توانند پس از سپری شدن حدود سه تا پنج روز از دوران عادت، شروع به مصرف سنجد کنند تا خونریزی و لکه بینی شدید یا طولانی آنها از بین برود.

زیاد خوردن سنجد برای گوارش خوب نیست و عمل هضم را مختل می‌کند و برای گوارش هم سنگین است، همچنین مصلح آن مواد شیرین نظیر نبات و شکر است.

سنجد با مکانیسم مهار صفرا و با تقویت معده و دریچه‌ها مانع بروز تهوع و استفراغ می‌شود. بنابراین به افرادی که صبحگاهان حالت تهوع داشته یا مزه دهان آنها تلخ است (بیشتر در افراد صفراوی با مزاج گرم وخشک روی می‌دهد) توصیه می‌شود, پس از بیدار شدن از خواب دو تا سه عدد سنجد مصرف کنند. مصرف سنجد برای زنان باردار که دچار تهوع هستند, بسیار مفید است.

شکوفه سنجد مزاج گرم و خشک داشته و محرک میل ج.ن.س.ی به خصوص در زنان بوده و باعث باز شدن انسدادهای مجاری داخل بدن می‌شود. در صورتی ‌که با روغن زیتون حرارت داده‌ شود، برای سستی مفاصل و رشد مو نیز مفید است (استفاده موضعی و مالیدنی).

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر