تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

یک برنامه اینترنتی و واقعی برای ترک سیگار راحت

با توجه به دیدگاه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، حدود ۷۰ درصد از سیگاری‌ها واقعا می‌خواهند که سیگار را ترک کنند. و هیچ شکی هم وجود ندارد که ترک سیگار کار دشواری است.

نیکوتین موجود در سیگار، به شدت اعتیاد آور است. بعلاوه اگر اعتیاد روانی را اضافه کنید، مانند روشن کردن سیگار در زمانی که عصبی هستید، خوردن نوشیدنی با دوستانتان، یا حل جدول کلمات متقاطع در جمعه‌ها، یک سد مهم برای ترک کردن پیش رویتان خواهید داشت.

انجمن ریه‌ی آمریکا، گزارش می‌دهد که ترک سیگار، اغلب به تلاش‌های متعدد نیاز دارد و اینکه موفقیت، اغلب از طریق ترکیب کردن مشاوره با داروی ترک سیگار حاصل می‌شود.

اما علاوه بر این تلاش‌ها، یک سلاح مخفی نادیده گرفته شده اما بسیار ساده نیز وجود دارد، که می‌تواند به شما کمک کند سیگار را ترک کنید: ورزش منظم.

فواید ورزش در هنگامیکه سیگار را ترک می‌کنید

تکفارس آی آر

مزیت ورزش این است که به شما کمک می‌کند با هر دو جنبه جسمی‌ و روانی اعتیاد به نیکوتین مقابله کنید:

دکتر نورمن ادلمن، مشاور ارشد پزشکی انجمن ریه آمریکا می‌گوید: ورزش به محدود کردن افزایش وزن و همچنین مقابله با هوس سیگار کشیدن کمک می‌کند.

مطالعات نشان داده‌اند که حتی فعالیت فیزیکی متوسط، بویژه ورزش هوازی، میل به سیگار را کاهش می‌دهد.

علائم ترک و میل به سیگار در طول ورزش و تا ۵۰ دقیقه بعد از آن، کاهش می‌یابند.

در کنار محدود کردن افزایش وزن، ورزش:

www.takfars.ir

اشتها را کاهش می‌دهد.

علائم ترک نیکوتین را در زمانیکه برای اولین بار سیگار را ترک می‌کنید، سبک می‌کند.

ذهنتان را از فکر کردن در مورد سیگار کشیدن، منحرف می‌سازد.

خلق و خوی تان را بهبود می‌بخشد.

به شما کمک می‌کند با استرس مقابله کنید و انرژی بیشتری داشته باشید.

چگونه شروع به ورزش کنید

برای با انگیزه ماندن، نکات زیر را دنبال کنید:

کنار گذاشتن یک زمان منظم برای ورزش، اغلب مفید است. زمانی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.

سعی کنید در اکثر روزهای هفته، حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی با شدت متوسط داشته باشید.

ورزش را در اولویت قرار داده و آن را در برنامه‌ی زمانی‌تان جای دهید. اگر نمی‌توانید ۳۰ دقیقه توصیه شده را کنار بگذارید، می‌توانید در جلسات ۱۰ دقیقه‌ای ورزش کنید.

تک فارس

مطمئن شوید فعالیت‌هایی را انتخاب می‌کنید که می‌توانید مطمئنا آنها را انجام دهید. به آرامی شروع کنید و سپس به تدریج شدت یا دفعات تمرین‌تان را افزایش دهید.

شاید اگر در یک کلاس ثبت نام کرده یا ترتیبی دهید که با یک شخص دیگر تمرین کنید، پایبند ماندن به برنامه‌هایتان برای شما آسان‌تر شود.

پیشنهادات ورزشی

شما مجبور نیستید در بار اول، خودتان را با یک فعالیت مانند کیک بوکسینگ به چالش بکشید. بهتر است قدم‌های کوچک بردارید:

پیاده روی، یک راه برای داشتن فعالیت بدنی بیشتر است. در موقع ناهار یا بعد از شام پیاده روی کنید. اگر می‌توانید از یک همکار، یک دوست یا یکی از اعضای خانواده‌تان بخواهید که به شما ملحق شود. مطمئن شوید همراهانی را انتخاب می‌کنید که سیگار نمی‌کشند. به تدریج پیاده روی‌تان را طولانی‌تر کنید و به سرعتتان بیفزایید.

در مورد سایر فعالیت‌هایی که ممکن است از آنها لذت ببرید نیز فکر کنید، مانند دوچرخه سواری، شنا، رقص و یوگا. تقریبا هر فعالیت ورزشی، مفید خواهد بود.

کارهای خانه و باغبانی نیز مزایای ورزش خاص خود را ارائه می‌دهند و همیشه هم جایی برای تمیز کردن وجود دارد، مانند گاراژ. پخش کردن موسیقی که از آن لذت می‌برید، به شما کمک خواهد کرد که سرعت را افزایش دهید.

فعالیتهای خانوادگی یا گردهمایی‌های اجتماعی که شامل فعالیتهای فیزیکی مانند پیاده روی، بازی والیبال یا گردش در ساحل هستند را برنامه ریزی کنید.

ورزش کردن در محل کار، هنگامیکه هوس سیگار کشیدن می‌کنید

شما سر کار هستید و میل به کشیدن سیگار، دارد شما را دیوانه می‌کند. اما در لباس کارتان، چه نوع ورزشی می‌توانید انجام دهید؟ ورزش‌های زیادی.

T A K F A R S

چند حرکت بشین پاشو انجام دهید.

از یک سری پله بالا و پایین بروید.

پشت میزتان بنشینید و بصورت یکی در میان، عضلاتتان را شل و سفت کنید.

در اتاقتان را ببندید یا یک محل خصوصی پیدا کنید و چند شنای سوئدی انجام دهید. اگر نمی‌خواهید روی زمین دراز بکشید، سعی کنید رو به دیوار بایستید و شنای ایستاده انجام دهید.

پایبندی به برنامه ورزشی‌تان

افراد سیگاری معمولا در فعالیت بدنی دچار تنگی نفس می‌شوند. اما پس از آنکه سیگار را ترک کردید، احتمالا متوجه خواهید شد که ورزش کردن، آسان‌تر می‌شود. دلیلش این است که عملکرد ریه شما در هنگامیکه سیگار نمی‌کشید، بهتر می‌شود.

برخی از افراد متوجه می‌شوند که واقعا از ورزش کردن لذت می‌برند، اما برای بقیه، پایبندی به یک روال ورزشی دشوار است. اغلب پس از مدتی، دچار ملالت و یکنواختی می‌شوید، اما تغییر دادن روال یا فرم ورزشتان می‌تواند مفید باشد. سعی کنید در یک کلاس ورزشی ثبت نام کنید یا یک ورزش جدید را یاد بگیرید یا یک هدف تعیین کنید، مانند وارد شدن به یک مسابقه یا شرکت در یک تورنمنت. شاید این چالش رقابتی، همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر