تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

گفتن چه جمله هایی باعث می شوند باهوش تر به نظر برسیم

متشکرم

تشکرکردن از دیگران، باعث می‌شود آنها تمایل بیشتری برای کمک به شما از خود نشان دهند. افراد باهوش، برای هر کار کوچکی که دیگران برایشان انجام می‌دهند از آنها تشکر می‌کنند. معجزه کلماتی مانند «لطفا» و «متشکرم» را فراموش نکنید.

ببخشید

انسان جایزالخطاست؛ این کلیشه‌ای‌ترین جمله‌ای است که تا‌به‌حال درباره انسان‌ها گفته شده است اما همین جمله کلیشه‌ای، می‌تواند شروعی برای موفقیت‌های بزرگ باشد. اشتباه‌کردن، نشان‌دهنده پایین‌بودنِ ضریب هوشی آدم‌ها نیست اما اگر بابت اشتباه رخ‌داده، معذرت‌خواهی نکنیم، این نمایانگر پایین بودنِ میزان هوش ماست. افراد باهوش، به‌راحتی به اشتباهاتشان اعتراف می‌کنند و خیلی زود با جمله ساده «ببخشید»، دید آدم‌ها را نسبت به خودشان تغییر می‌دهند.

من اشتباه کردم

تکفارس آی آر

برخلاف ارتکاب به اشتباه ناگهانی، گاهی پیش می‌آید که افراد، تصمیماتی آگاهانه بگیرند که خروجی اشتباهی داشته باشد. خیلی‌ها در این شرایط فکر می‌کنند اعتراف به اینکه تصمیم‌ یا فکرشان اشتباه بوده، می‌تواند اعتبار آنها را کم کند اما روش افراد باهوش متفاوت است. آنها به‌راحتی به فکر اشتباه یا تصمیم نادرست خود اعتراف می‌کنند و هیچ ابایی از قضاوت آدم‌ها ندارند.

حق با شماست

این سخت‌ترین اعترافی است که مردم معمولا زیربار آن نمی‌روند و دوست ندارند آن را به‌زبان بیاورند. حس اولیه‌ای که خیلی‌ها با گفتن این جمله نصیبشان می‌شود، این است که آنها با گفتن جمله حق با شماست، در واقع، به ناتوانی خودشان اعتراف می‌کنند. این درحالی است که افراد باهوش، خیلی راحت توانایی دیگران را می‌بینند و اگر در مسئله‌ای حق با آنها باشد، آن را به زبان می‌آورند. این موضوع، باعث می‌شود اطرافیان حس خوبی پیدا کنند و از معاشرت‌های بعدی لذت ببرند. خودخواهی، خودبزرگ‌بینی و تمام واژه‌های هم‌خانواده دیگر، حکم سم کشنده‌ای دارد که بیشترین آسیب را به روابط آدم‌ها وارد می‌کند. افراد باهوش، به‌سادگی با بیان جملات ساده، پادزهر آماده‌ای برای این سم‌ها دارند.

مشکلی نیست

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود ارتباط بین آدم‌ها به‌خوبی حفظ شود، القای حس اطمینان، امنیت و راحتی است. جمله «مشکلی نیست» یکی از معجزه‌آساترین جملاتی است که اجازه می‌دهد آدم‌ها به‌راحتی به اشتباهات خود اعتراف کنند، آنها را بپذیرند و با روی گشاده، به ادامه رابطه تمایل نشان دهند.

www.takfars.ir

نظر شما چیست؟

دعوت از دیگران، برای مشارکت در مسائل و امور مختلف، یکی از مهم‌ترین وصله‌های حفظ رابطه است. افراد باهوش، به‌راحتی با پرسیدنِ نظر دیگران، درباره همه‌چیز با آنها مشارکت می‌کنند. پذیرش و استقبالِ از ایده‌ها و نظرات دیگران باعث می‌شود، بهترین راه‌حل ممکن پیدا شود. از قدیم می‌گویند هر مغزی، ایده و فکری مخصوص به خودش دارد. افراد باهوش با پرسش نظرات دیگران سعی می‌کنند از تمام ایده‌ها استفاده کنند.

بیایید امتحان کنیم

تجزیه و تحلیلِ درست هر مشکلی و پیدا کردن امن‌ترین راه‌حل، سخت‌ترین کاری است که می‌تواند گرهی بازنشدنی برای هر مشکلی ایجاد کند. افراد باهوش اما به جای اینکه خودشان را درگیر این موضوع کنند، ایده‌های مطمئنی که روی میز قرار می‌گیرد را امتحان می‌کنند. بدون شک، در هر کدام از آنها، درس‌هایی برای حل مشکل نهفته که به‌این‌ترتیب نمایان می‌شوند.

سکوت

گاهی اوقات، سکوت، بهترین جواب برای همه‌چیز است. قرار نیست حالا که تعداد کلمات بسیار زیاد است، همیشه از آنها استفاده کرد و تا سرحد مرگ آنها را به کار برد. خیلی‌ وقت‌ها، سکوت بهترین عکس‌العملی است که آدم‌ها می‌توانند در مقابل یکدیگر نشان دهند. افراد باهوش، قدرتِ سکوت را می‌دانند و به‌خوبی از آن استفاده می‌کنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر