تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

گزارش تصویری دیدنی از باغ پرندگان تهران

image گزارش تصویری دیدنی از باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران با مساحت ۲۳ هکتار در ۲ فاز طراحی شده است.فاز اول به نام دشتچر نام گذاری شده است که در اردیبهشت ماهسال ۱۳۹۲ افتتاح شد و شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند

و یا توان پرواز ندارند. فاز دوم که مساحتی کمتر از فاز اول دارد در محدوده شمالی در حال احداث است و آبچر نام دارد. این فاز شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند که توسط تور از خروج پرندگان از آن جلوگیری خواهد شد.

باغ پرندگان تهران در شمال‌شرق تهران در دل جنگل لویزان واقع شده است.مجموعه باغ پرندگان در دل طبیعت طراحی و ساخته شده است تا شرایطنگهداری بهتری به صورت طبیعی برای پرندگان مهیا باشدو هر روز از ساعت ۸ تا ۱۸ برای حضور شهروندان آماده است.

باغ پرندگان تهران در شمال‌شرق تهران در دل جنگل لویزان واقع شده است.

تکفارس آی آر

باغ پرندگان تهران بزرگ‌ترین مجموعه نگهداری پرندگان است که به دلیل طراحیمسیرهای پیچ در پیچ، مسیر طولانی ای را شامل می‌شود. ورودی باغ در بالاترینقسمت آن قرار دارد و از بالا تقریبا محوطه باغ قابل رویت است. باغ با محل نگهداریانواع طوطی‌ها و کبوترها شروع می‌شود، در طول مسیر می‌توانید پرندگان شکاری،کوهی، صحرایی و آبزی را در نزدیکی هم در محیط طبیعی خودشان ببینید.

مجموعه باغ پرندگان در دل طبیعت طراحی و ساخته شده است

فقط پرندگانی مانند طوطی‌سانان و شکاری‌ها باید در قفس نگهداری شوند،قفس این پرنده‌ها طوری طراحی شده که آنها بتوانند در ارتفاع بالا پرواز کنندو همه‌جا را زیرنظر داشته باشند. ایستگاه پایانی باغ پرندگان هم قلمرو شترمرغ‌هایآفریقایی و ایرانی است. در‌کنار هر قفس یا محیط روباز که به یک نوع پرنده خاص تعلق داردتابلوهایی نصب شده که نام پرنده به همراه نام علمی آن به زبان انگلیسی نوشته شده است.

image گزارش تصویری دیدنی از باغ پرندگان تهران

از شاخصه‌های باغ پرندگان تهران طراحی زیبا و منحصربه‌فرد محوطه باغ است.محوطه باغ پرندگان را مسیرهای سنگفرش شده که توسط درختان و گل‌هایزیبایی محصور شده است در بر گرفته است. سایه بان هایی از جنس چوب، نیو پوشال،نیمکت‌های چوبی با طراحی‌های متنوع، آلاچیق‌های چوبی، عدم وجودتیر برق یا تاسیسات اضافی، تابلوهای راهنمای طرح چوب با خط نستعلیق، آبشارهایکوچک و زیبا و طراحی هوشمندانه برکه‌ها و پل‌های چوبی آن، از شاخصه‌های این باغ می‌باشد.

www.takfars.ir

image گزارش تصویری دیدنی از باغ پرندگان تهران

فضای بکر طبیعت باغ پرندگان، به همراه مصالحی از جنس سنگ و چوب و سقفآشیانه‌های پرندگان که با ساقه‌های برنج پوشانده شده فضای زیبایی را به وجود آورده است.

اگر شنای قوهای سفید زیبا، شکار ماهی‌های کوچک توسط پلیکان‌ها، ایستادن فلامینگوهاروی یک پا آن هم برای دقایق طولانی، شنای غازها و اردک‌های رنگارنگ با جوجه‌هایشانرا تا حالا فقط در فیلم‌های مستند تماشا کرده‌اید، حالا این شانس را داریدکه همه این صحنه‌ها را در باغ پرندگان از نزدیک تماشا کنید.

image گزارش تصویری دیدنی از باغ پرندگان تهران

هم‌اکنون بیش از ۶۵۰۰ پرنده از ۵۵ گونه متفاوت در اینجا نگهداری می‌شوند،یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد باغ پرندگان تهران، رها بودن پرندگان در محیط است،به این معنا که حدود ۹۰ درصد از پرنده‌های این مجموعه در فضای کاملا روباز و در محیط بدون قفس نگهداری می‌شوند.

image گزارش تصویری دیدنی از باغ پرندگان تهران

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد باغ پرندگان تهران، رها بودن پرندگان در محیط است

تمهیداتی نیز برای رفاه شهروندان فاقد خودروی شخصی در این باغ در نظر گرفته شده است؛خودروهای ون که در ابتدای خیابان هنگام، مستقر شده‌اند تا بازدیدکنندگان را به باغ پرندگان بیاورندو از آنجا هم دوباره آنها را تا خیابان هنگام برگردانند، همچنین در داخل باغپرندگان ماشین های برقی وکالسکه هایی برای جابه جایی افراد سالمند طراحی شده است.

image گزارش تصویری دیدنی از باغ پرندگان تهران

در داخل باغ پرندگان ماشین های برقی وکالسکه هایی برای جابه جایی افراد سالمند طراحی شده است.

تک فارس

بخش های مختلف باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران قسمت های مختلفی را در خود جای داده استکه در این قسمت به معرفی بخش های مختلف آن می پردازیم.

image گزارش تصویری دیدنی از باغ پرندگان تهران

ورودی باغ پرندگان

ورودی باغ در بالاترین قسمت آن قرار دارد و از آنجا می توان تقریبا تمام محوطه باغپرندگان را تماشا کرد. از این جا به بعد مسیری پیچ در پیچ در مقابل شماست و راه رسیدنبه قسمت های مختلف از این مسیر می گذرد. برای رسیدن به ورودی اصلی بایداز چند سری پلکان بالا بروید تا به باجه بلیت فروشی برسید.

در قسمت ورودی دو راه پیش روی شما وجود دارد، بسته به علاقه خود می توانیدابتدا از پرندگان شکاری و گرمسیری دیدن کنید یا اینکه قسمت ماکیان را در ابتدا برای بازدید انتخاب کنید.

ماکیان سانان

یکی از جذاب ترین بخش های باغ پرندگان تهران، قسمت ماکیان سانان آن است.آماده باشید تا مرغ و خروس هایی کاملا متفاوت از آنچه در ذهن دارید را در اینقسمت تماشا کنید. پرنده هایی بی نهایت زیبا و جذاب و گوناگون که از دیدن آنها سیر نمی شوید.انواع زاغ و بسیاری جانور تماشایی دیگر در این بخش منتظر شما هستند.

از جمله پرنده های جالب این قسمت می توان به این موارد اشاره کرد:

مرغ و خروس فونیکس (ققنوس): این پرنده ها که خاستگاه اصلی آنها آلمان استیکی از محبوب ترین و گران ترین ماکیان در ایران محسوب می شوند. این پرنده درسال بین ۸ تا ۱۰ جوجه به دنیا می آورد و دم بلند آنچه تا ۹۰ سانتی متر نیزمی رسد، زیبایی خاصی به این موجود بخشیده است.

T A K F A R S

مرغ و خروس لهستانی: خاستگاه این پرنده به طور دقیق مشخص نیست ولیبسیاری عقیده دارند که این موجود از هلند یا لهستان آمده باشد. تاج و کاکل پرپشتو بسیار زیبای این پرنده آن را در زمره محبوب ترین ماکیان قرار داده است.

مرغ و خروس ابریشمی: این پرنده بر خلاف دیگر هم نوعان خود بدنی پوشیده از کُرک داردو برای همین به آن مرغ و خروس ابریشمی می گویند. خاستگاه این موجود زیبا کشور چین استو پوستی سیاه دارد. پرنده ای که با ۵ انگشت در میان دیگر هم نوع های خود منحصر به فرد بودهو برای اولین بار توسط مارکوپولو از طریق جاده ابریشم به عنوان مرغ خزدار به اروپا رسیده است.

گنجشک سانان

دیگر بخش جذاب و البته پر سر و صدای مجموعه باغ پرندگان، بخش گنجشک سانان آن است.تنوع بسیاری از پرنده ها در رنگ ها و نقش های مختلف را می توانید در این قسمت ببینیدو از خلقت خدا شگفت زده شوید. ملنگو اسکندر کوچک، کوکاتیل-عروس هلندی، جیجاقارواسیایی، انواع سهره ها، فنچ، تعدادی از طوطی سانان و … تعدادی از پرنده های بخش گنجشک سانان را تشکیل می دهند.

قناری: این پرنده به طور معمول ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر طول دارد و فاصله بین دو بال آنبه ۲۰ تا ۲۳ سانتی متر می رسد. قناری برای اولین بار در قرن ۱۷ توسط ملوانان اسپانیاییبه اروپا آورده شد و در اسارت پرورش یافت. این پرندگان در حیات وحش به طور عمده از انواع دانه،علف، انجیر و حشرات کوچک تغذیه میکنند.

فنچ:‌ نوعی گنجشک سان است و بومی کشور استرالیا به حساب می آید. استرالیاسیاست های بسیار سختی را برای خروج این نوع پرنده به کار گرفته است؛اما با این حال بسیاری از فنچ هایی که در بیرون از این کشور دیده می شونددر استرالیا به دنیا نیامده اند. فنچ ها آوازی نازک و صورتی زیبا دارند و بسیار راحت زاد و ولد میکنند.

سهره طلایی: این نوع سهره بومی اروپا، آفریقا، آسیای غربی و آسیای میانه است.زیستگاه این پرنده های مهاجر زمین های پست، باز و تا حدی پوشیده شده از درخت است.

پرندگان شکاری

بخش پرندگان شکاری، قسمت پر ابهت و در عین حال تا حدودی دلگیر باغ پرندگان تهران است.تماشای حیواناتی که در طبیعت در رده های بالایی غذایی قرار دارند و ابهت، زیبایی و قدرت شکارآنها زبانزد خاص و عام است در قفس هایی کوچک ممکن است چندان خوشایند نباشد.

اما وقار، بزرگی و هیجان دیدن پرنده هایی مانند عقاب، شاهین، باز، کرکس و … چیزی نیستکه تا آخر عمر از یادتان برود. تماشای این موجودات از نزدیک و به خصوص در لحظه پرواز که تازهدر این زمان می توان بزرگی و ابهت شان را درک کرد، تجربه ای ناب و از دست ندادنی ست.

تک فارس www.takfars.ir

یکی دیگر از جالب ترین پرنده هایی که در اینجا می توانید ببینید جغدهای شاخدار هستند؛پرنده هایی که برای دیدن شان باید کمی دقت داشته باشید زیرا قدرت استتار این موجوداتبسیار عالی است. جغدهایی که برای بچه های دهه شصت و پدرمادرهای آنها، یادآور عمو جغد شاخدار کارتون بنر نیز هست.

محصولات معتبر
محصولات معتبر