تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

گزارش تصویری از شهر های غیرعادی جهان

image گزارش تصویری از شهر های غیرعادی جهان

۱. رِنِل شاتو – فرانسه

این روستای کوچک کنار تپه در جنوب کشور فرانسه مملو از فرضیه های مختلف است. به طور مثال، بیشتر مردم اعتقاد دارند جامى‌ که‌ حضرت‌ عیسى‌ در شام‌ آخر از آن‌ نوشید (Holy Grail) در این روستا مخفی شده است.

در دهه ۱۸۰۰ میلادی، کشیشی به نام برنگر سونی‌یر کلیسای محلی این شهر را به طور گسترده و پرهزینه ای بازسازی کرد و برای بسیاری این سوال پیش آمده بود که پول آن را از کجا آورده است؟ او که نمی توانسته با موعظ دیگران این مقدار پول داشته باشد. شایع شده بود، سونی‌یر با حفر زیر محراب کلیسا وسایل ارزشمندی پیدا کرده و با آن هزینه بازسازی را پرداخت کرده است.

image گزارش تصویری از شهر های غیرعادی جهان

تکفارس آی آر

۲.مونووی – نبراسکا، ایالت متحده آمریکا

همه در شهر «السی ایلر» را می شناسند و البته دلیل آن فقط برای این نیست که او شهردار این شهر است – بلکه به این دلیل که تنها سکنه این شهر است. جمعیت این شهر از دهه ۱۹۳۰ میلادی در حال کم شدن بود تا زمانیکه جمعیت این شهر نبراسکایی به ۱۵۰ نفر رسید و در سال ۲۰۰۰ میلادی، فقط یک زوج در اینجا زندگی می کردند: السی و همسرش رودی. البته رودی نیز چند سال پیش درگذشت.

در حال حاضر، بیوه ۷۰ ساله او در مونووی آبجو سرو میکند و مجموعه ۵ هزار کتابی همسر خود را به یک کتابخانه عمومی یک اتاقه تبدیل کرده است.

image گزارش تصویری از شهر های غیرعادی جهان

۳.الیستا – روسیه

www.takfars.ir

در این شهر شاه همیشه در حال تهدید شدن است زیرا همه جای شهر پر از شطرنج است. بازی شطرنج روی شطرنج بزرگ نقاشی شده روی کف زمین در میدان شهر یا در شهر شطرنج – یک مجموعه گنبدی که در سال ۱۹۹۸ میلادی میزبان مسابقات بین المللی شطرنج بود – از تفریحات این شهر روسی است. بسیاری از شطرنج بازهای مشهور دنیا برای بازدید از شهر الیستا به آنجا سفر کرده اند.

الیستا مرکز جمهوری کالمیکایا است. از دیگر دلایل شهرت عجیب جهانی این شهر این است که تنها شهر بودایی اروپا نیز به شمار می رود. شهر شطرنج الیستا، موزه ای نیز از آثار هنری بودایی در خود دارد.

image گزارش تصویری از شهر های غیرعادی جهان

۴.گیبسونتون – فلوریدا

چند ده سال بود که شهر گیبسونتون که با نام مستعار Showtown نیز شناخته می شود، بهترین محل برای بازنشسته ها و اقامتگاه زمستانی برای برگزارکننده های سیرک و کارناوال ها به شمار می رفت. مجسمه بزرگی از یک چکمه بزرگ در این شهر وجود دارد که به منظور بزرگداشت یکی از ساکنین پیشین این شهر یعنی ال توماینی است.

او غول سیرک بوده و شماره پای ۲۷ داشته است. این شهر به برگزارکننده های سیرک اجازه می دهد تا کانتینرها و فیل های خود راروی چمن ها رها کنند. در فاصله کوتاهی از تمپا، گیبسونتون همچنین میزبان انجمن مستقل نمایش بین المللی نیز هست.

image گزارش تصویری از شهر های غیرعادی جهان

۵.شهر تامِس – چین

چینی ها در تقلید و کپی برداری از محصولات مختلف شهره عام و خاص هستند. دلیل آوازه این شهر که در حومه شانگهای قرار دارد، نیز کپی برداری درست و حسابی از شهرهای اروپایی با خیابان های سنگفرش شده و باجه های تلفن قرمز رنگ است.

می توانید از فروشگاه های مشابه انگلیس، چیپس تهیه و میل کنید یا حتی در کنار مجسمه های جیمزباند و هری پاتر عکس بگیرید.

تک فارس

image گزارش تصویری از شهر های غیرعادی جهان

۶.سوپیلین – استونی

خیابان های این شهر با نام مواد غذایی همچون نخود، لوبیا، سیب زمینی نام گذاری شده است. این شهر را با نام «شهر سوپ» هم می شناسند. سوپیلن در همسایگی شهر تارتو و شهر دیگری که در طول تاریخ یخ زده است، قرار دارد. این شهر دارای خانه های چوبی کوتاهی است که همچون محله های فقیر نشین قرن ۱۹ میلادی دیده می شوند.

image گزارش تصویری از شهر های غیرعادی جهان

۷.سنترالیا – پنسیلوانیا

در ۲۷ می سال ۱۹۶۲ میلادی، در معدن این شهر آتش سوزی شد و با اینکه حدود ۵۰ سال از این واقعه می گذرد، اما این معدن همچنان در حال سوختن است. بیشتر ساکنین این شهر در دهه ۱۹۸۰ میلادی پس از اینکه پسربچه ای داخل گودال حیاتی افتاد، از این شهر نقل مکان کردند.

اما برخی دیگر به اطراف آن رفتند و به طور کامل شهر را ترک نکردند. بازدیدکننده ها از دیدن چنین منظره ای دهانشان باز میماند. این شهر هنوز کد شهری ندارد اما بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۱ میلادی، هنوز آن را وطن خود می دانند.

image گزارش تصویری از شهر های غیرعادی جهان

۸.شفیلد – استرالیا

در دهه ۱۹۸۰ میلادی، محلی ها یک انجمن گردشگری تشکیل دادند و کمپینی برای نقاشی دیواری راه اندازی کردند. در حال حاضر، بیش از ۶۰ نقاشی دیواری در این شهر وجود دارد که صحنه های تاریخی را به تصویر کشیده است.

T A K F A R S

در سال ۲۰۰۳ میلادی جشنواره بین المللی نقاشی های دیواری در این شهر برگزار شد. به طور سالانه حدود ۲۰۰ هزار نفر از سراسر دنیا از گالری هنری درفضای بیرون این شهر که کمتر از یکهزار نفر جمعیت دارد، دیدن میکنند.

image گزارش تصویری از شهر های غیرعادی جهان

۹. ستنیل د لا بودگاس – اسپانیا

این شهر کوچک اسپانیایی در امتداد ریو ترجو در کادیز، چندشخصیتی است: بیشتر ساکنین این شهر در سازه های غار مانندی در راه های باریک و میان کوه ها زندگی میکنند. صخره های بزرگ موجود در این شهر که در بالای خیابان ها سایه افکنده اند برای روزهای گرم و شرجی تابستان بسیار عالی به نظر می رسند.

image گزارش تصویری از شهر های غیرعادی جهان

۱۰.روزوِل – نیومکزیکو

گفته می شود در تابستان سال ۱۹۴۷ میلادی، یک سفینه فضایی در روزول سقوط کرده است. این اتفاق سرنوشت این شهر را برای همیشه تغییر داد. به قدری حضور بیگانگان در این شهر همه گیر شده است که حتی مک دونالد نیز فروشگاه خود را به شکل بشقاب پرنده ساخته است.

خیلی از فروشگاه های این شهر همچون سفینه فضایی هستند. موزه و مرکز تحقیقات بین المللی نیز در این شهر برای سفینه های فضایی و موجودات کره های دیگر وجود دارد.

image گزارش تصویری از شهر های غیرعادی جهان

۱۱.لانگیربایِن – نروژ

تک فارس www.takfars.ir

در این شهر قطبی هیچ کس اجازه مردن ندارد – البته، شما می توانید بمیرید اما نمی توانید در این شهر دفن شوید. درست شنیدید، از یکصد سال پیش تاکنون هیچ مرده ای در گورستان این شهر به خاک سپرده نشده است. چرا؟ به این دلیل که هوای فوق العاده سرد این منطقه باعث می شود تا اجساد در خاک تجزیه و هرگز خاک نشوند.

پیرو آنفولانزایی که در سال ۱۹۱۷ میلادی در این شهر شیوع پیدا کرد، مقامات لانگیربایِن دفن اجساد را ممنوع اعلام کردند. تعداد خرس های قطبی این شهر نیز بسیار زیاد است به طوریکه با تعداد ساکنین می توان آن را مقایسه کرد و مردم اجازه دارند برای دفاع شخصی به این خرس ها تیراندازی کنند. البته شکار ممنوع است. این خرس ها هم پس از مرگ باید به مکانی دیگر برای دفن شدن فرستاده شوند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر