تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کودکم خیلی لوس شده چطور او را تربیت کنیم

image کودکم خیلی لوس شده چطور او را تربیت کنیم

در دوره ای از رشد ۳ سالگی باید به کودک عاشقانه و بی دریغ محبت کرد.

نظم و انضباط باید با عشق و محبت همراه باشد، اگر به خاطر نظم و انضباط، عشق و محبت را تعطیل کنید کودک یک مشکل به همراه خواهد داشت و یا بالعکس اگر به خاطر هرچیزی کودک بدون انضباط و نظمی محبت زیادی از شما دریافت کند یک فرد لوس و نازپرورده می شود.

کودکی که خیلی سخت گیرانه تربیت می شود، فردی که در کودکی از سوی والدین محبت نبیند و در تربیت او سخت بگیرند، در بزرگسالی یک انسان خشک، سرد و بی عاطفه می شود.

در مدرسه آموزش های نظم و انضباط از جمله انجام تکالیف و اجازه گرفتن به دانش آموزان نیاز است، جهت ایجاد نظم و انضباط در دانش آموزان، باید سیستم آموزشی همراه با محبت و ملایمت باشد.

تکفارس آی آر

عدم توجه والدین به نظم و انضباط باعث لوس و نازپرورده شدن کودک می شود

والدین از پنج درخواست کودک، سه تای آن را انجام دهند و یکی را با تاخیر و از درخواست دیگری خود داری کنند، زیرا کودک باید گاهی خواسته اش را به تاخیر اندازد و حتی بداند امکان رد آن وجود دارد.

با این روش تحمل ناکامی در کودکان افزایش می یابد و در خصوص موافقت و یا مخالفت با خواسته اش ارزیابی منطقی دارد.

در زمان درخواست کودک قبل از بحث و جدل آن را انجام دهید، در زمان خواسته کودک اگر تمایل به انجام آن ندارید در همان وهله اول پاسخ منفی دهید و حتی در زمان التماس و سماجت های کودک هرگز نظرتان را تغییر ندهید، تا اینکه کودک به درخواست های بی مورد همراه با سماجت عادت نکند.

درباره کودکانی که مورد لطف و محبت افراطی قرار می گیرند، با توجه به فراز و نشیب ها و دردسر های زندگی این کودکان هیچ گاه تحمل سختی، گرفتاری و ناکامی را ندارند وخیلی زودرنج و آسیب پذیر هستند که همین امر باعث ایجاد بیماری روحی مانند استرس و افسردگی در افراد می شود.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر