تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کنترل میزان قند خون با مصرف شاهدانه

image کنترل میزان قند خون با مصرف شاهدانه

خواص شاهدانه برای کنترل میزان قند خون

شما با مصرف شاهدانه و جذب پروتئین های باکیفیت می توانید به کاهش میزان قند خونتان امیدوار باشید. مصرف پروتئین های خاصی که در این دانه ها وجود دارند باعث آزاد شدن هورمون گلوکاگون می شوند. این هورمون به کنترل میزان قند خون کمک میکند.

خواص شاهدانه برای سلامتی و پوست

شاهدانه بسیار مغذی است و منبع فوق‌العاده‌ی پروتئین کامل به حساب می‌آید. این دانه‌های ریز حاوی فیبرهایی هستند که برای سلامت قلب و سیستم گوارشی مفید هستند. خواص شاهدانه به همین جا ختم نمی‌شود. این دانه های خوشمزه به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. امگا ۳ ها همچنین التهاب را کاهش می‌دهند و سلامت قلب و عروق و مغز را تضمین می‌کنند. از این گذشته شاهدانه حاوی ترکیبات گیاهی به نام فیتوسترول می‌باشد که میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد. باید بدانید که شاهدانه و روغن آن حاوی چربی‌های اشباع نشده ی پُلی هستند برای همین قلب نازنین شما را در سلامت نگه می‌دارد.

تکفارس آی آر

بنابراین توصیه می‌کنیم در سالادها یا در اسموتی میوه‌ای‌تان حتماً از این دانه ها ریخته و از خواص آن‌ها استفاده کنید. این دانه ها همچنین برای افزودن به غذاهایی که در فر آماده می‌شوند، ماست و غلات نیز خوب هستند. در نهایت باید بگوییم که شاهدانه فاقد گلوتن است.

خواص شاهدانه برای لاغری و کاهش وزن

شاهدانه برای شکم هایی که مدام به قاروقور می افتند فوق العاده است. این دانه های ریز سرشار از فیبر و پروتئین ها، حتی بیشتر از دانه چیا، هستند که به مدت طولانی سیری ایجاد میکنند. به طوری که بعد از مصرف مقداری شاهدانه نیازی به خوردن میان وعده نخواهید داشت. به عقیده متخصصان مصرف شاهدانه راهی برای کنترل میل به مصرف نشاسته و کربوهیدرات های نامناسب است. یادتان باشد میزان بالای فیبر موجود در این دانه ها برای مقابله با یبوست نیز مفید است.

شاهدانه مفید برای قلب و عروق

مصرف شاهدانه یا روغن آن علاوه بر اینکه پروتئین، مواد معدنی، فیبر و ویتامین به بدن می رساند باعث تأمین متعادل امگا ۳ و امگا ۶ بدن نیز می شود. واقعیت این است که اکثر روغن ها حاوی امگا ۶ بیشتری هستند و مصرف آن ها باعث از بین رفتن تعادل این اسیدهای چرب شده و در بدن التهاب و اختلالات قلبی به وجود می آورند.

www.takfars.ir

تعادلی که بین اسیدهای چرب در روغن و دانه شاهدانه وجود دارد برای سلامت عروق مفید است و کلسترول خون را کاهش می دهد. روغن شاهدانه به طور خاص سرشار از مواد مغذی است و در بین روغن ها حاوی کمترین میزان چربی های اشباع شده محسوب می شود.

افزایش انرژی با شاهدانه

از آنجایی که شاهدانه حاوی تمام ترکیبات مغذی سالم، پروتئین ها، اسیدهای آمینه و ویتامین های مورد نیاز بدن است انرژی قابل توجهی به بدن می رساند. شما می توانید با کسب انرژی از این دانه ها روز شادی را شروع کنید و بدون خستگی به ورزش و فعالیت بپردازید.

شاهدانه و اصلاح DNA

بدن به خوبی مجهز است و از عهده ی آسیب ها برمی آید. با این حال گاهی پیش می آید که DNA به طور جدی آسیب می بیند و در این صورت اصلاح آن کار چندان ساده ای نیست. با وجود اینکه این مسئله معمولاً حاد نیست اما در برخی موارد می تواند در آینده عوارضی بروز دهد. نتایج پژوهش های جدید نشان می دهند که شاهدانه منبع دو پروتئین کامل است. یعنی اینکه حاوی تمام پروتئین های مورد نیاز بدن برای سالم ماندن است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر