تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کدام هنرپیشه معروف جهانی از اینستاگرام و فیس بوک بیزار است

image کدام هنرپیشه معروف جهانی از اینستاگرام و فیس بوک بیزار است

آنجلینا جولی

در سال ۲۰۱۱، آنجلینا به یو اس ای تودی گفت که برای اولین بار به وبسایت آمازون مراجعه کرده و از گزینه ها و انتخاب های گوناگون این وبسایت شگفت زده شده بود. او در این مورد گفته بود: «مغزم آشفته شده بود و کاملاً گیج شده بودم. به نظرم بهتره از کاتالوگ استفاده کنم.» چند سال قبل از این مصاحبه نیز جولی اعتراف کرده بود که نمی داند چطور باید کامپیوتر را روشن کند!

برد پیت

آقای پیت که به زودی شوهر سابق آنجلینا جولی می شود نیز کم از همسرش ندارد. جدا از اینکه او توئیتر ندارد – مثل بیشتر چهره هایی که در این لیست از آنها نام برده شده – پیت علناً گفته که نمی داند کامپیوتر چطور کار میکند و اصلاً نمی خواهد در چیزی که آن را "ماشین تبلیغات" می نامد مشارکت داشته باشد. او در این مورد در سال ۲۰۰۹ به نیوزویک گفته بود: «یه موجود کاملاً متفاوت هست که تو رو داخلش می کشه. باید بری و خودتو بهش بفروشی. این چیزیه که من هیچوقت باهاش میونه ای نداشتم.»

تکفارس آی آر

اِلتون جان

حدود ده سال قبل، التون جان جسورانه اعلام کرده بود که کل اینترنت باید به مدت ۵ سال دیگر تعطیل شود. این موزیسین بریتانیایی آن زمان اینطور دلیل آورده بود که موسیقی ضرر و زیان عظیمی از ظهور ارتباطات آنلاین و به اشتراک گذاری محتوا متحمل می شود. او به مجله بریتانیایی سان گفته بود: «بیایید بریم تو خیابونا و تظاهرات کنیم و به جای اینکه تو خونه بشینیم و وبلاگ نویسی کنیم، به این قضیه اعتراض کنیم.»

جورج کلونی

کلونی یکی از مخالفین سرسخت فیسبوک و توئیتر است. او درباره پیوستن به فیسبوک گفته بود: «ترجیح می دم در پخش زنده تلویزیونی زیر تیغ سرد جراحی برم تا اینکه صفحه فیسبوک داشته باشم.» در مورد توئیتر نیز به مجله اسکوآیر گفته بود: «فکر می کنم هر کی معروفه خیلی دیوونه ست اگه بره تو توئیتر!»

اِمینم

www.takfars.ir

امینم در سال ۲۰۱۰ به اسپین دلایل یاد نگرفتن کار با کامپیوتر را گفته بود: «اینکه نمی دونم چطور با کامپیوتر کار کنم دلیلش اینه که اگه یاد بگیرم، باید کل روز بشینم نظراتی که درباره م نوشتن رو بخونم و این دیوونه م می کنه.» با آنکه او در سال ۲۰۰۹ به توئیتر پیوست، در طول این ۷ سال فقط ۶۱۵ بار توئیت زده است.

جیک جیلنهال

دو سال پیش جیلنهال با یو اس ای تودی مصاحبه کرده بود و از افرادی که بیشتر سرشان در تلفن همراهشان است تا افراد حاضر در پیرامونشان، ناراحتی اش را ابراز کرده و گله کرده بود و اینطور گفته بود: «همه ش سرمان پائین است. هیچکس بالا را نگاه نمیکند.» علیرغم آنکه طرفدارانش دوست دارند او را در شبکه های اجتماعی ببیند و شاهد سلفی ها و اسنپ هایش باشند، جیلنهال نمی خواهد در دید عموم باشد.

جنیفر لارنس

در سال ۲۰۱۴، لارنس به رادیو ۱ بی بی سی گفت که شبکه های اجتماعی و فناوری او را گیج میکنند: «من خیلی در کار با تلفن های همراه و فناوری خوب نیستم. نمی تونم ایمیل هامو دائماً چک کنم، بنابراین حتی فکر کردن درباره توئیتر هم برام قابل تصور نیست.» آینده او چندان در این خصوص روشن نیست و حتی لارنس اضافه کرده که هرگز به توئیتر نخواهد پیوست.

محصولات معتبر
محصولات معتبر