تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کدام بهتر و سالم تر است برنج سفید یا برنج قهوه ای

image کدام بهتر و سالم تر است برنج سفید یا برنج قهوه ای

بسیاری از متخصصین تغذیه تمام مواد غذایی سفید رنگ مانند برنج سفید، سیب‌زمینی، نان سفید، ماکارونی و غیره را مضر می‌دانند؛ زیرا به خاطر سپردن و پیروی از چنین قانونی راحت است؛ اما واقعیت این است که این مواد غذایی تنها زمانی مضر هستند که بیش از اندازه یا به همراه سس‌های نمکین، چرب و شیرین مصرف شوند.

آیا فیبر برنج قهوه‌ای بیشتر از برنج سفید است؟

طبق برخی ادعاها، فیبر برنج قهوه‌ای بیشتر از برنج سفید است، در نتیجه شما را سیرتر نگه‌ می‌دارد. معمولاً هرچه مواد غذایی کمتر فرآوری شوند، بهتر است؛ زیرا حاوی مواد مغذی بیشتری خواهد بود؛ اما در این مورد جزء فرآوری نشده دانه برنج قهوه‌ای هم مواد مغذی و هم مواد غیرمغذی را در خود دارد.

آیا برنج سفید حاوی کالری توخالی است؟

تکفارس آی آر

برنج مدت‌ها به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم در بیشتر فرهنگ‌ها نقش داشته و از آنجا که به ازای هر واحد غذایی کالری پایینی دارد، به سختی می‌توان حد تعادل را در مصرف این ماده غذایی رد کرد. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید، باید بگوییم؛

۱۰۰ گرم برنج پخته = ۱۳۰ کالری

۱۰۰ گرم گوشت گاو چرخ شده و پخته = ۲۶۰ کالری

۱۰۰ گرم دراژه شکلاتی = ۴۱۰ کالری دارد.

در نهایت نتیجه می‌گیریم واقعاً نمی‌توان حد تعادل را در مصرف برنج رد کرد؛ اما بهتر است غلات مصرفی خود را متنوع انتخاب کنید.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر