تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کبودی و سیاهی در چشم را چطور از بین ببریم

image کبودی و سیاهی در چشم را چطور از بین ببریم

استفاده از مواد طبیعی بی ضرر:

در برخی مواد غذایی، خواص روشن کنندگی وجود دارد که در صورت تمایل می توانید پس از مشورت با پزشک از آن استفاده کنید. از جمله این مواد، نشاسته است. به طور کلی نشاسته پوست را روشن میکند. از این رو فقط کافی است مقداری از آن را با کمی ماست با چربی معمولی دور چشمتان بگذارید؛ اما دقت کنید جهت پیشگیری از چین و چروک پوست دور چشم، به محض خشک شدن این ماسک،‌ آن را بشویید.

تجمع عروق خونی در این قسمت:

گاهی زیر پوست نازک پلک، تعدادی عروق خونی وجود دارد که اگر پوست زیر چشمتان را کمی با دست بکشید و با آینه ای درشت نما به آن نگاه کنید، تعدادی عروق ریز آبی و قرمز را خواهید دید. این امر پدیده ای ژنتیکی است که بر اثر وجود این عروق، پوست نازک دور چشم، تیره تر از دیگر بخش های صورت به نظر خواهد رسید. برای از بین بردن تیرگی زیر چشم، شما هیچ چاره ای نخواهید داشت؛ اما خانم ها میتوانند هنگام مناسب ها و میهمانی ها آن را با کرم های آرایشی مخصوص کمی پوشش دهند و رنگش را مانند رنگ دیگر بخش های پوست صورت کنند.استفاده از کرم های روشن کننده:

تکفارس آی آر

اگر علت کبودی پوست این قسمت، دلایل فوق نبود، می توانید با مراجعه به یک متخصص پوست، از او بخواهید به شما کرم هایی پیشنهاد کند که امروزه در بازار یافت می شود و با مواد روشن کننده خاصی که در آنها موجود است، در طول مدتی که متخصص برایتان مشخص میکند، به تدریج پوست این قسمت را روشن تر کنید و مراقب باشید بدون مشورت پزشک، انواع کرم های تجاری را که صرفاً با تبلیغات در میان مردم جایی باز کرده اند، خریداری نکنید، زیرا ممکن است بر اثر استفاده از آنها مشکلات جدیدی برای پوست حساس و نازک این قسمت ایجاد شود و شما را بیش از پیش ناراحت کند.

در این میان سیب زمینی خام، سفید کننده ای بسیار موثر است و برای استفاده از آن تنها کافی است حلقه حلقه اش کنید و زمانی که جایی دراز می کشید، روی چشم ها و پلک هایتان بگذارید.

ترک سیگار:

یکی از موادی که استفاده از آن باعث ایجاد حلقه های کبود زیر چشم می شود، سیگار است. پس اگر میخواهید پوست لب، دور چشم و به طور کلی صورتی صاف و براق داشته باشید، از کشیدن سیگار به شدت بپرهیزید.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر