شما می‌توانید با خوردن مواد غذایی خاصی، برخی از علائم پرکاری تیروئید خفیف را کاهش دهید.

پرکاری تیروئید، (یعنی وقتی غده‌ی تیروئید شما، بیش از حد هورمون تیروئید تولید می‌کند) نمی‌تواند فقط از طریق رژیم غذایی جلوگیری یا درمان شود.

این بیماری، اغلب با دارو درمان می‌شود. بنابراین اگر علائم پرکاری تیروئید دارید، فورا به پزشکتان مراجعه کنید.

آیا انواع توت‌ها می‌توانند سلامت شما را افزایش دهند؟

از توت فرنگی گرفته تا زغال اخته و تمشک، انتخاب با شماست. توت‌ها دارای تاثیر قدرتمندی هستند، زیرا آنها سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی هستند که سیستم ایمنی شما را قوی نگه می‌دارند. هر روز، یک وعده توت بخورید. هر نوع توتی که شد.

با سبزیجات چلیپایی، آشپزی کنید

بروکلی، بخشی از خانواده گواترزا‌هاست: مواد غذایی که می‌توانند میزان هورمون تیروئیدی که غده‌ی تیروئید شما تولید می‌کند را کاهش دهند. مواد غذایی که به این گروه تعلق دارند، بعنوان مواد غذایی چلیپایی شناخته می‌شوند. بروکلی دوست ندارید؟ سایر سبزیجات چلیپایی عبارتند از گل کلم، کلم پیچ، و کلم. هر روز، یک یا چند وعده از این سبزیجات مصرف کنید.

ویتامین D و امگا ۳ برای سلامت تیروئید

سالمون، حاوی ویتامین D است، یک ماده مغذی ضروری که برای جلوگیری از کاهش تراکم استخوان، با کلسیم کار می‌کند. سالمون همچنین حاوی مقادیر بسیار زیای از اسیدهای چرب امگا ۳ است که شما را سالم نگه می‌دارند. بدن شما بطور طبیعی، این اسیدهای چرب را تولید نمی‌کند، بنابراین شما باید آنها را از مواد غذایی دریافت کنید. اگر ماهی دوست ندارید، ویتامین D خود را از تخم مرغ و قارچ، و امگا ۳ خود را از گردو، روغن زیتون و روغن بذر کتان دریافت کنید. غذاهای حاوی این مواد مغذی را هر روز مصرف کنید.

چه کسی می‌گوید بوقلمون، فقط برای روز شکرگزاری است؟

بوقلمون، یک منبع عالی از پروتئین است. این مهم است، چون بدن شما برای تولید انرژی و ساخت و حفظ عضله به پروتئین نیاز دارد. کاهش وزن، یک علامت شایع پرکاری تیروئید است، بنابراین خوردن پروتئین کافی می‌تواند شما را مطمئن سازد که در یک وزن سالم باقی می‌مانید. گوشت نمی‌خورید؟ مشکلی نیست. شما می‌توانید پروتئین را از حبوبات و آجیل دریافت کنید. فقط سعی کنید در هر وعده غذایی، پروتئین بخورید.

لبنیات بیشتری در رژیم غذایی‌تان وارد کنید

پرکاری تیروئید درمان نشده، می‌تواند در نهایت، استخوان‌های شما را ضعیف کند و ممکن است منجر به پوکی استخوان شود. برای جلوگیری از این مساله، در روز ۳ وعده کلسیم از ماست و سایر محصولات لبنی مانند پنیر و شیر دریافت کنید.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید