تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کارهایی که تا هنوز جوان هستید باید انجام دهید

حال وقت آن رسیده که از هر روز نهایت استفاده را ببریم و کارهایی که دوست داریم را انجام دهیم.

جرات کنید و گام اول را بردارید و تا هنوز شور و نشاط جوانی را از دست نداده‌اید و گرفتار صدها و شاید هزاران حسرت نشده‌اید، زندگی را شروع کنید.

در حالی که روی صندلی راحتی‌ نشسته‌اید و مشغول بافتن شالی برای نوه‌تان هستید یا در حال نوازش حیوان خانگی‌تان هستید، مطمئنا دوست ندارید یاد گذشته بیفتید و با حسرت با خود بگوید: ای کاش این کار را انجام داده بودم. بسیاری از ما با نگاه به گذشته با خود می‌گوییم که بهتر بود از فلان فرصت‌ها استفاده می‌کرد.

۲۷-خانه‌نشینی

تمام آن شب‌هایی که پای تلویزیون نشستید را بهتر نبود به یک کنسرت یا سالن سینما می‌رفتید؟

تکفارس آی آر

هرگز حدسش را نمی‌زنید ممکن بود با چه کسانی دوست شوید یا چه نکات تازه‌ای یاد بگیرید.

۲۶- مسافرت نرفتن

با مسافرت کردن چیزهائی یاد می‌گیرید که هیچ مدرسه‌ای قادر به آموزش آنها نیست و به خاطر داشته باشید که با بچه‌دار شدن، انجام این مهم بسیار سخت‌تر می‌شود.

۲۵- توانایی تصمیم گرفتن ندارید

آن چه که دوست دارید را انجام دهید و نه آن چه که دیگران از شما انتظار دارند. عزم‌تان را جزم کنید، مسئولیت تصمیم‌تان را بپذیرید و حرکت کنید.

www.takfars.ir

۲۴-یک زبان جدید یاد نمی گیرید

تنبلی را کنار بگذارید و برای این کار همین الان اپلیکیشن رایگان Duolingo را نصب کنید.

۲۳- شغلی که دوستش ندارید را رها نمیکنید

چرا یک جا نشسته‌اید و مرتبا از شغل فعلی‌تان که دوستش ندارید شکایت می‌کنید؟ به جای این کار بی‌حاصل شجاع باشید و شغل دیگری را امتحان کنید.

۲۲- پول پس انداز نمیکنید

رو به پیری می‌روید و هنوز مستاجرید یا خانه‌ کوچکی دارید. وقت آن نرسیده که پول‌تان را پس‌انداز کنید؟

۲۱-خسیس بودن

بین این گزینه و مورد قبلی مرز باریکی وجود دارد. مقدار زیادی پول پس‌انداز کرده‌اید اما چه فایده که هیچ لذتی از آن نمی برید؟

۲۰- احساسات تان را بروز نمی دهید

بخندید. گریه کنید. زندگی کنید.

تک فارس

۱۹- ماندن در یک رابطه بد عاطفی

اگر در یک رابطه بد دست و پا می‌زنید احتمالا بعد از مدتی آن را کنار خواهید گذاشت اما اکثر مردم حسرت این را می‌خورند که چرا زودتر این کار را نکرده‌اند.

۱۸- بودن کمتر با همسر

بهتر است تا جوان هستید این کار را انجام دهید. بدون شک این امر موجب محکم‌تر شدن پیوند دوستی‌ با همسرتان خواهد شد و فراموش نکنید که با افزایش سن انجام این کار سخت‌تر و کمتر خواهد شد.

۱۷- احاطه شدن توسط دوستان بد

شما که به خوبی آنها را می‌شناسید پس بهتر است برای آرامش خودتان هم که شده، رهایشان کنید.

۱۶- از گفتن جمله دوستت دارم می ترسید

خیلی زود، دیر می‌شود. اگر این احساس را نسب به کسی دارید، شک و تردید را کنار گذاشته و به او بگویید. تردید حاصلی جز پشیمانی نخواهد داشت.

۱۵- اهمیت قائل شدن برای حرف‌های دیگران

زمانی که سن‌تان بالاتر می‌رود متوجه می‌شوید که این مساله هیچ ارزشی ندارد. هر کاری که دوست دارید را انجام دهید. هر لباسی که خوش‌تان می‌آید را بپوشید و هر آن چه که گفتن‌اش، خوشحال‌تان می‌کند را بگویید.

T A K F A R S

۱۴- شکرگزار نیستید

لحظه‌ای درنگ کنید. نفس عمیقی بکشید. به اطراف‌تان نگاهی بیندازید و به خاطر برخورداری از نعمت‌های گوناگون خداوندی، سپاسگزار باشید.

۱۳- تسلیم شدن

اگر اکنون تمام تلاش‌تان را برای دستیابی به اهداف نکنید در آینده حسرت خواهید خورد که چرا اندکی بیشتر تلاش نکرده‌اید.

۱۲- ریسک نمیکنید

شغل رویایی‌تان که مدت‌‌ها در آرزوی آن بوده‌اید را به شما پیشنهاد می‌دهند اما برای انجام آن مجبورید به شهر یا کشور دیگری نقل مکان کنید. آیا جرات خطر کردن دارید؟.

۱۱- اوقات خود را با کسانی که دوست‌شان دارید، نمی گذرانید

افراد زیادی به زندگی ما وارد یا از آن خارج می‌شوند. قبل از اینکه دیر شود برای کسانی که ارزش دارند وقت گذاشته و سعی کنید کنار آنها باشید.

۱۰- دائما نگران بودن

آرام باشید. کارها به خوبی پیش‌ می‌رود و همه چیز ختم به خیر خواهد شد. ضمنا تا به حال کجا شنیده یا دیده‌اید که نگرانی چیزی را درست کرده باشد؟

تک فارس www.takfars.ir

۹- عدم ترک محدوده امن

اگر امکانش برای شما مهیاست کارهایی مثل پرش از صخره، چتربازی، قایق‌سواری و یا حتی پرش بانجی را برای یک بار هم که شده امتحان کنید. تلویزیون را کنار بگذارید، در جمع برقصید یا افسار سخن را به دست بگیرید.

۸- کار زیاد

شاید حجم قابل توجهی پول را در بانک پس‌انداز کرده باشید اما خاطره‌ای هم ساخته‌اید؟

۷- استفاده نکردن از وسایل ضدبارداری

تولد یک فرزند ناخواسته در اوج جوانی یا سال‌های اولیه ازدواج احتمالا انجام بخش بزرگی از کارهایی که در لیست اهداف و برنامه‌ها نوشته‌اید را اگر نگوییم غیرممکن اما فوق‌العاده سخت خواهد کرد.

۶- دنبال نکردن رویاهایتان

بزرگ بیاندیشید و رویاهایتان را دنبال کنید.

۵- غذاهای گوناگون را امتحان نمیکنید

بد نیست غذاهای مکزیکی، هندی، ایتالیایی، مصری و در کل غذاهای سایر ملل را امتحان کنید. گاهی اوقات با چشیدن مزه‌های متنوع آنها شگفت‌زده خواهید شد.

تکفارس

۴- ورزش نکردن

بخش زیادی از سال‌های اوج تناسب بدنی را در رختخواب یا جلوی تلویزیون هدر می‌دهیم. بلند شوید و روزانه چند دقیقه‌ای بدوید یا یوگا کار کنید. بعد از رساندن وزن بدن‌تان به حد مطلوب، از سلامتی بیشتر لذت خواهید برد.

۳- اهمیت ندادن به مدرسه یا دانشگاه

زمانی که نمی‌توانید یک گفتگوی ساده درباره آثار ادبی کلاسیک یا مباحث ساده جامعه‌شناسی یا روان‌شناسی را با رئیس‌تان یا با فرد جذابی که به تازگی با او آشنا شده‌اید را برای چند دقیقه کوتاه ادامه دهید، احتمالا آرزو خواهید کرد که ای کاش در مدرسه یا دانشگاه توجه بیشتری به تدریس معلم یا استاد کرده و بهره‌ بیشتری از مطالب می‌بردم.

۲- پیدا نکردن مهارت یا استعدادی که برای آن ساخته شده‌اید

سرگرمی یا کاری را پیدا کنید که از انجام آن واقعا لذت می‌برید. شاید انجام این کار در روزهای سخت تنها مایه آرامش‌تان باشد.

۱- درک نکردن عظمت وجودی‌تان

جدا هنوز متوجه نشده‌اید که چقدر شگفت‌انگیزید؟. هر چه زودتر به این مساله پی ببرید، به نفعتان است. پس تفکر درباره آن را شروع کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر