تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کارهایی که به هیچ وجه نباید بعد خوردن غذا انجام داد

خوابیدن:

خوابیدن بلافاصله بعد از صرف غذا مشکل ساز است، زیرا مواد غذایی که مصرف کردید به درستی هضم نمی‌شود و این موضوع می‌تواند به اختلال عملکرد معده و عفونت در روده منجر شود.

مصرف سیگار:

نتایج آزمایش ها وتحقیقات ثابت کرده است، مصرف سیگار پس از صرف غذا مساوی است با مصرف ۱۰ نخ سیگاردر زمان های دیگر و این یعنی احتمال بیشتربروز سرطان.

مصرف میوه بعد از غذا:

تکفارس آی آر

نباید بلافاصله بعداز صرف غذا، میوه مصرف کرد. هنگامی‌که میوه با غذا مصرف شود، با مواد غذایی دیگر در معده میماند و نمی‌تواند به ‌موقع به روده برسد و از این رو در معده فاسد می‌شود. توصیه می‌شود یک ساعت بعد از غذا یا قبل از غذا، میوه مصرف شود.

خوردن چای:

برگ‌های چای اسید فراوانی دارد که پروتئین موجود در مواد غذایی مصرفی را سفت و درنتیجه هضم آن را دشوار میکند. به گزارش هلث نیوز، چای را یک ساعت پس از غذا میل کنید.

حمام کردن:

حمام کردن بلافاصله پس از صرف غذا باعث افزایش جریان خون به دست‌ها ، پاها و بدن می‌شود و درنتیجه میزان خون رسانی در اطراف شکم کاهش می‌یابد و این امر باعث ضعیف شدن سیستم گوارش می‌شود.

www.takfars.ir

شل کردن کمربند:

با شل کردن کمربند، فرد می تواند غذای بیشتری بخورد.

راه رفتن:

پیاده‌روی بعد از غذا به ریفلاکس اسید و سوءهاضمه منجر می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر