تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کارهایی که باعث می شوند خطر ابتلا به سرطان کاهش یابد

مهم ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، خودداری از مصرف تنباکو به هر شکل است.

علت اصلی مرگ در آمریکا (در مردان و زنان)، سرطان ریه است و افرادی که سیگار می کشند ۲۵ بار بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به سرطان ریه هستند. مصرف تنباکو باعث افزایش ریسک ابتلا به ۱۸ نوع سرطان می‌شود که شامل سرطان حنجره، مثانه، پشت گردن، معده و روده بزرگ است.

سبک زندگی سالم خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

سبک زندگی سالم شامل کنترل وزن (تا می توانید لاغر باشید، بدون اینکه کمبود وزن داشته باشید)،  ورزش(حداقل ۳۰ دقیقه در روز فعالیت فیزیکی داشته باشید)، محدود کردن مصرف الکل و مصرف غذاهای چرب یا حاوی مواد قندی (چون این مواد موجب افزایش وزن می شوند) است. سبک زندگی سالم ابتلا به سرطان را ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش و همچنین مرگ و میر ناشی از سرطان را ۲۰ الی ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.

قرار نگرفتن بیش از حد در معرض نور آفتاب است که می تواند منجر به سرطان پوست و ملانوما شود که می‌تواند کشنده باشد.

تکفارس آی آر

طبق بررسی‌های دانشگاه امراض پوستی آمریکا، افرادی که در معرض آفتاب قرار می‌گیرند ۵۹ درصد بیشتر از سایر افراد در خطر ابتلا به این تومر هستند.

باید توسط پزشک چکاپ سالیانه شوید و از دستورات او در مورد آزمایشات مناسب سن‌تان پیروی کنید.

همچنین باید پیشینه سرطان در خانواده‌تان را دانسته و آن را با پزشک در میان بگذارید. برای مثال: زنی با پیشینه خانوادگی سرطان سینه (بخصوص نوع مشخصی از آن) در معرض خطر بیشتری است و در این مورد انجام آزمایشات منظم از اهمیت زیادی برخوردار است.

هم مرد و هم زن باید با دکترشان در مورد اطمینان از انجام واکسن ویروس پاپیلیوم انسانی که موجب سرطان گردن و سایر سرطان‌ها می‌شود و همچنین واکسن هپاتیت ب که عامل سرطان کبد است صحبت کنند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر