تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

کارهایی اشتباهی که موقع تربیت فرزندان انجام می دهیم چیست

image کارهایی اشتباهی که موقع تربیت فرزندان انجام می دهیم چیست

۱. عدم توانایی «نه» گفتن

پدران و مادران زیادی توانایی «نه» گفتن به فرزندشان را ندارند و در هر شرایطی سعی می‌کنند خواسته‌های آنها را برآورده کنند که این موجب پرتوقع شدن کودکان از جامعه در بزرگسالی می‌شود.

۲.عدم آموزش رفتار متناسب

معمولاً والدین آنچه را که از رفتار کودکشان توقع دارند به زبان نمی‎آورند و همت می‌کنند تا بار رفتار مناسب خود به فرزندشان نیز آموزش دهند. روانشناسان معتقدند این تنها بخشی از آموزش است و والدین باید به کودکشان نحوه رفتار را آموزش دهند. اکتفای تنها به تقلید از رفتار بزرگسالان، تربیت کودک را ناتمام می‌گذارد.

تکفارس آی آر

۳. انتشار تصاویر کودک در شبکه‌های اجتماعی

اشتراک گذاری عکس‌های حمام کودک یا وقتی نیمه برهنه است نه تنها خوب و با مزه نیست بلکه بدترین اشتباهی است که یک والدین می‌توانند مرتکب شوند. گرچه قصد شما اشتراک‌ گذاری شیطنت‌های کودکانه فرزندتان است اما در بزرگسالی او قطعا تأثیرات منفی و غیر قابل جبرانی دارد.

۴. خوردن غذای ناتمام کودک

معمولا مادرها می‌گویند به خاطر خوردن غذای فرزندشان چاق شده‌اند. کودک با خوردن تمام غذایی که در بشقاب است نه تنها استقلال را می‌آموزد بلکه یاد می‌گیرد کاری را که شروع کرده است باید به پایان برساند.

۵. دادن مواد غذایی ناسالم نظیر چیپس و پفک به عنوان پاداش

www.takfars.ir

شاید هیچ چیزی بدتر از خرید خوراکی‌های ناسالم به عنوان جایزه برای کودکان نباشد. وقتی چنین پیشنهادی را با فرزندتان مطرح می‌کنید به فکر سلامتی او هم باشید. بهتر است سیب زمینی سرخ کرده یا لواشک خانگی را به عنوان پاداش مطرح کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر