تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چیزهایی که در زندگی مانع شاد بودن شما هستند را بشناسید

image چیزهایی که در زندگی مانع شاد بودن شما هستند را بشناسید

مهمترین عواملی که با غلبه بر آن می‌توان به این کیمیای خوشبختی دست یافت موارد زیر ارئه شد:

سد اول: پیچیدگی

راه حل: سادگی

افرادی که از همان اول کودکی در دیرها و صومعه‌ها تحت آموزش قرار می‌گیرند در مورد مزایای سادگی قطعا چیزهایی می‌دانند. فکر می‌کنید که چرا این افراد موی سر خود را از ته اصلاح می‌کنند؟ پاسخ ساده است این کار زندگی آنها را ساده‌تر می‌کند. اگر انسانها بتوانند سادگی در زندگی را درست مثل دوران قبل از تهاجم تکنولوژی حفظ کنند مطمئنا نشاط و طراوت آن زمان را نیز خود به خود احیا خواهند نمود. چرا زمانی کهک خانواده می‌تواند بایک ماشین به امور زندگی خود رسیدگی کند به دنبال ماشین دوم است . زندگی مدرن امروزی انتخاب متنوع تری را برای افراد ایجاد کرده است. اما این انتخاب متحمل هزینه‌های هنگفتی است. ما اغلب کیفیت زندگی را با استانداردهای زندگی تلفیق می‌کنیم و بعد از مدتی این ارتباط ناپدید خواهد شد. زندگی ساده فضای بیشتری را برای شما ایجاد می‌کند . آرامش خاطر بیشتری خواهید داشت و مسلما از زندگی بیشتر لذت خواهید برد.

تکفارس آی آر

سد دوم : گام‌های کمرشکن

راه حل : اندکی مکث و تامل

فرهنگی که شما را در گیر شبکه‌ای از زندگی پیچیده کرده است مسلما لحظه به لحظه شما را تعقیب می‌کند و به تنش و تحرک وا می‌دارد و این روح و روان شما را خسته خواهد کرد. در حالی که لحظه‌ای تامل، سکوت، آرامش، عبادت و تزکیه نفس کافی است تا باتری خود را شارژ کنید و برای لحظه‌ای این همه تنش را از تن خود بیرون بزدائید. در طول روز ما کاملا جذب حواس خود هستیم واز توجه به روح خود غافل می‌مانیم بنابراین این نشستن در محلی ساکت و آرام کردن روح و تنفس عمیق بسیار موثر است.

سد سوم : منفی نگری

راه حل : مثبت اندیشی

www.takfars.ir

زندان کیفری افراد گناه کار اصلا قابل مقایسه با زندان درونی افراد معمولی نیست. زندان عصبانیت، زندان افسردگی، زندان غرور و زندان دستیابی‌های پی در پی .شیوه نگرش به زندگی چیزی است که می‌تواند برای شما یک زندان رها نشدنی ایجاد کند و یا آرامش و شادی را به شما ارزانی دهد . آنچه شما می‌بینید و تجربه می‌کنید نگرش شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد . شما با جهان از طریق حواس و افکار خود ارتباط برقرار می‌کنید. اگر بتوانید احساس وتفکر خود را به گونه‌ای صحیح مدیریت کنید جهان را نیز به گونه‌ای دیگر تجربه خواهید کرد. حق شناسی و سپاس تزکیه نفس و… از جمله عادت‌هایی است که می‌تواند نگرش شمارا نسبت به جهان تغییر دهد.

سد چهارم : سرکوب کردن غم و غصه

راه حل: واقعی احساس کنید

داشتن دیدگاه مثبت به‌این معنا نیست که هرگز به خود اجازه ندهید که احساس غم واندوه کنید . والدینی که تمام تلاش‌شان این است که فرزندانشان دچار غم و اندوه نشوند تاثیر بر عکس را مشاهده خواهند کرد. بعضی اندوه‌ها سبب می‌شود که فرد با محیط سازگارتر شده و در زندگی به سمت جلوحرکت کند. شادی به معنی عدم غم و اندوه نیست. شادی ساختگی اصلا درست نیست. با سرکوب کردن ناراحتی شما چیزهای بیشتری را سرکوب خواهید کرد. حتی احساس مثبت خود را و در نتیجه افسرده‌تر و مضطرب‌تر خواهید شد .با بیان ناراحتی روشی نیز برای کنترل آن به دست خواهید آورد.

سد پنجم : گوشه گیری

راه حل : گسترش ارتباطات

گسترش شبکه ارتباطی چه ربطی به شادی دارد. طبق یک بررسی ۲۰ ساله از ۴۰۰۰ نفر ثابت شد که نه تنها شادی شما تحت تاثیر دوستان شما است بلکه دوست دوستانتان و حتی کسانی که تا کنون ندیده‌اید در این زمینه موثر هستند و نقش ایفا می‌کنند. شادی درست مثل ویروسی است که در بین شبکه افراد گسترده می‌شود. متاسفانه ‌این روزها بیشتر افراد زمان طولانی را به گوشه‌گیری و اجتناب از بر خورد در جوامع سیر می‌کنند. در نتیجه از این شادی مسری دور خواهند بود. اینکه ارتباط خود را با دیگران محدود کنید و‌ تنها به خود و مشکلات فکر کنید بعد از مدت طولانی تصور خواهید کرد که‌این مشکل تنها از آن شماست . در حالی که‌این طور نیست. شما ومشکلات شما چندان منحصر به فرد نیست. کافی است ارتباط خود را با مردم افزایش دهید تا متوجه شوید آنها نیز چنین مشکلاتی را تجربه کرده‌اند و چه بسا در این ارتباط راه حل موثری نیز کشف کنید .

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر