تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چکار کنیم لوازم آرایشی زود خراب و فاسد نشوند

عطرها و ادکلن ها در یخچال دوام بیشتری خواهند داشت. زیرا عطر و ادکلن از صدها عنصر مختلف تشکیل شده است که بعضی از این عناصر در حرارت و زیر نور مستقیم خورشید به سرعت از بین می روند. به همین دلیل است که بعد از مدتی بوی آنها عوض می شود.

دمای پایین و هوای سرد باعث می شود که مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی و زیبایی عمر بیشتری بکنند. به این علت که این مواد در اثر حرارت و در دمای بالا اکتیو شده و تغییر ماهیت می دهند به عبارت دیگر خواص خود را از دست می دهند.

مواد آرایشی و کرم های زیبایی دارای روغن های مختلف هستند که در اثر حرارت اکسیده میشوند و نه تنها خاصیت خود را از دست می دهند بلکه مضر هم می شوند. بنابراین وقتی این مواد را در یخچال می گذاریم عمل اکسیده شدن اتفاق نمی افتد.

بعضی از مواد آرایشی مثل رژلب را نباید در یخچال گذاشت زیرا چربی موجود در آن بصورت قطرات شبنم از آن جدا شده و شما می توانید این قطرات را روی رژلب ببینید. در این صورت وقتی از آن استفاده میکنید طبق معمول روی لب نمی خوابد و حالت نرمی خود را از دست می دهد.

هیچ وقت مواد آرایشی و کرم های زیبایی را در فریزر نگذارید زیرا در اثر یخ زدن آب و چربی آن از هم جدا شده و تمام خاصیت خود را از دست می دهد.

تکفارس آی آر

اگر میخواهید مواد زیبایی و آرایشی را در یخچال نگه دارید باید دقت داشته باشید که در همه آنها محکم بسته شده باشد. زیرا نمیخواهید که مواد غذایی موجود در یخچال توسط مواد آرایشی شما آلوده شوند.

همچنین با بستن محکم درهای لوازم آرایشی مطمئن می شوید که بوی یخچال روی مواد آرایشی و عطرهای شما هیچ تاثیری نمیگذارد.

به هر دلیلی اگر دوست ندارید که لوازم آرایشی و زیبایی تان را در یخچال بگذارید توجه داشته باشید که آنها را در محلی خشک و خنک نگه دارید. جایی که نور آفتاب و لامپ به آنها نتابد.

هرگز مواد زیبایی و آرایشی خود را در کابینت های حمام نگذارید زیرا رطوبت و گرما در مدت کوتاهی آنها را فاسد میکند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر