تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چکار کنیم تا موهای کوتاه شده خیلی زود بلند شود

ار بین رایج ترین روش ها برای تحریک رشد موها می توان به آب سیب زمینی اشاره کرد.

زمانی که آشپزی می کنید، مایعی که از سیب زمینی خارج می شود را نگه دارید و پس از شستشو با شامپو، موها را با آن آبکشی کنید. سیب زمنی حاوی نشاسته است که این ماده در رشد موها مؤثر بوده و به آنها حجم می دهد.

انتخاب برس خوب

برس هایی با دانه های پلاستیک یا فلزی به موها بسیار آسیب می رسانند و مشکلات جدی به همراه دارند. بهتر است برس هایی با اجناس طبیعی را انتخاب نمایید که رفتار ملایم تری با موها دارند.

تحریک جریان خون

تکفارس آی آر

هر روز صبح با ۵۰ حرکت ملایم برس جریان خون را تحریک کنید. دقت کنید که حرکات باید یکنواخت، از ریشه به سمت نوک موها باشد.

ماساژ پوست سر

شب ها قبل از خواب، چند دقیقه ای با نوک انگشتان پوست سر را با حرکات چرخشی آرام ماساژ دهید. برای تاثیر بهتر می توانید از عصاره رزماری یا روغن نارگیل نیز کمک بگیرید.

کوتاه کردن مرتب نوک موها

گرچه شاید تمایلی نداشته باشید که قد موها کوتاه شود اما این کار به تحریک سریع و سالم رشد موها کمک می کند. کوتاه کردن نوک موها باعث از بین رفتن قسمت های آسیب دیده موها شده و اکسیژن رسانی را تسریع می کند.

www.takfars.ir

از پیاز غافل نشوید!

با اینکه پیاز بوی نامطبوعی دارد اما ترکیبات گوگردی آن در رشد و تغذیه موها دخیل است. برای بهره مندی از این خواص می توانید کمی پیاز را رنده کنید و به شامپوی معمول روزانه بیافزایید. قبل از استفاده بگذارید شامپو ۱۵ دقیقه بماند.

بهره مندی از خواص دم کردن رزماری

خواص رزماری باعث تقویت و تغذیه موها می شود و به رشد مطلوب آنها کمک می کند. این گیاه در ترکیب بسیاری از محصولات شوینده نیز کاربرد دارد. یک مشت از برگ های گیاه را در قابلمه ای آب جوش بریزید تا این محلول عالی به دست آید. پس از سرد شدن موها را هر روز با آن بشویید. استفاده مکرر باعث رشد، تقویت و درخشندگی موها می شود.

استفاده از قرص های ضد بارداری

این ترفند از سال ها پیش طرفداران زیادی داشت زیرا تاثیر و سهولت استفاده آن ثابت شده بود. تنها نکته این است که باید چهار قرص را خرد کرد و به شامپوی معمول اضافه کرد. شامپو باید چند روز بماند و سپس استفاده شود تا رشد و پرپشتی موها ظاهر گردد.

روغن هسته انگور

این ماده طبیعی ترکیبات آنتی اکسیدانی دارد که به مقابله با رادیکال های آزاد؛ عامل رشد نامطلوب موها کمک می کند. استفاده از روغن هسته انگور برای رشد موها اخیرا بسیار رایج شده است. کافی است آن را روی پوست سر ماساژ دهید.

آلوئه ورا

گرچه تاثیرات آلوئه ورا برای مراقبت های پوست شهرت دارد اما این ماده تاثیر مثبتی بر تغذیه و رشد موها نیز دارد. ژل آلوئه ورا را خارج کنید و به شامپوی معمول خود بیافزایید. موها را هر روز با این مخلوط بشویید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر