تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنیم تا موهای سر را شاداب و محکم نگهداریم

ریزش مو به طور طبیعی عادی است. نکته ای که قابل توجه است ریزش غیر عادی و با سرعت زیاد موهاست که می توان با انجام روشهایی سرعت آن را کند کرد که برای تقویت مو مفید است.

شستشوی مرتب

هنگامی که چربی های طبیعی پوست سر به نوک موها می رسند حالت بسیار مناسبی برای موها ایجاد می شود که رشد مناسبی داشته باشند. به همین دلیل بسیاری از متخصصین مو توصیه میکنند که موها را یک روز در میان یا دو روز در میان شستشو دهید . به نظر متخصصان سهل انگاری در تمیزنگه داشتن موها از دلایل مهم از ریزش و از بین رفتن موهاست.

تغذیه مناسب

داشتن تغذیه سالم و مناسب عامل بسیار مهم در سلامت و بهداشت موها به شمار می رود. همچنین گردش خون مناسب در پوست سر از دیگر علت های سلامت موهاست. یکی از مهمترین عوامل ریزش مو چربی کبد و خون است که در پوست سر هم چربی ایجاد میکند. اگرچربی سر در نتیجه این عامل ایجاد می شود حتماٌ لازم است که به پزشک مراجعه کنید تا درصورت لزوم مورد مداوا قرار گیرید تا چربی های اضافه بدن ازبین برود .

تکفارس آی آر

مصرف ماهی و آجیل برای داشتن موهای سالم

برای رشد و تقویت موها، ماهی و آجیل گزینه های بسیار مناسبی به شمار می روند به این دلیل که هم پروتئین کافی دارند و هم سرشار ازامگا ۳ هستند که نقش اساسی در تقویت و شادابی موها دارند.

در کنار ماهی و آجیل می توان از از سبزیجات ، حبوبات و هویج هم باید استفاده کرداین مواد هم، برای تقویت مو و داشتن موهای شاداب وسالم بسیار مفید هستند.

کاهش وزن

یک نکته ی مهم درباره تغذیه مناسب برای تقویت مو در رابطه با کسانی است که اقدام به کاهش وزن سریع در زمان کمی میکنند. این افراد باید آگاه باشند که کاهش پروتئین ها به سرعت موجب آسیب دیدگی و ریشه مو و در نتیجه ساقه موها می شود اگر برنامه کاهش وزنی که در پیش گرفته اید، بدون برنامه و بسیار سریع است، نه تنها به هدف خود نمی رسید، بلکه باعث ضرر زدن به بدن خود ازجمله به موهای خود نیز خواهید شد.

www.takfars.ir

از حرارت زیاد برای خشک کردن مو خودداری کنید

هیچ گاه از حرارت بالای سشوار یا دیگر منابع گرما برای خشک کردن موها استفاده نکنید. این کار باعث آسیب به پوست سر و ایجاد موخوره می شود. درصورت امکان از سشوار کمتر استفاده کنید.

از استرس زیاد اجتناب کنید

استرس زیاد به هیچ وجه برای موها خوب نبوده و باعث نازک شدن و یا ریختن زود هنگام و بسیار موها می شود.

کم خونی و فقر آهن

یکی از مهم ترین دلایل ضعف و ریزش موها، کم خونی و فقر آهن در بدن شما است. در صورت مشاهده موارد این چنینی، بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر