تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنیم تا در فصل های سرد و خشک پوست صورت خشک نشود

image چه کنیم تا در فصل های سرد و خشک پوست صورت خشک نشود

– بهترین راه پیشگیری یا درمان خشکی پوست مرطوب نگه داشتن مرتب پوست است.حتی افرادی که پوست‌های مختلط دارند نیز مصرف مرطوب کننده‌های فاقد چربی باید استفاده کنند و سالمندان و افرادی که پوست‌های بیش از حد حساس و خشکی دارند از انواع مرطوب کننده‌های پمادی که بدون عطر و رنگ هستند استفاده کنند.

– مواد دارای کافئین مثل قهوه و کولا را به میزان کم مصرف کنید، زیرا کافئین باعث کاهش آب بدن و پوست و در نتیجه خشکی آن میشود.

– مواد غذایی حاوی چربی امگا- ۳ را بیشتر مصرف کنید. این چربی مفید در ماهی، انواع آجیل و تخمکتان وجود دارد.

– پوست خود را مرطوب نگه دارید. مدت ۵ دقیقه دوش آب گرم (نه خیلی داغ) بگیرید. سپس چند قطره روغن زیتون به آب وان اضافه کنید و در آن بنشینید. روغن زیتون باعث میشود پوست مرطوب شود (اگر وان حمام  ندارید، میتوانید کمی روغن زیتون به پوست خود بمالید) .

تکفارس آی آر

– موقعی که در خارج از منزل هستید، حتماً از کرم ضدآفتاب استفاده کنید، مخصوصا در ارتفاعات و کوهها، زیرا در این اماکن، بیشتر در معرض اشعه ماورای بنفش نور خورشید خواهید بود.

– اگر آب بدن شما کاهش یابد، در تشدید خشکی پوست موثر است لذا به شما توصیه می‌کنیم تا آب بیشتری مصرف نمایید و حداقل روزانه ۲ لیتر مایعات مصرف نمایید. همچنین از خوردن مواد غذایی تند وقهوه والکل خودداری نمایید.

– به خاطر داشته باشید که حمام طولانی با آب خیلی داغ سبب از بین رفتن چربی طبیعی پوست میگردد لذا به شما توصیه می‌کنیم تا باآب گرم، نه داغ درزمانی کمتر از ۱۵ دقیقه دوش بگیرید. از صابونهای خیلی قوی استفاده نکنید از صابونهای ملایم یا روغنی ویا صابون بچه استفاده کنید. بعد از حمام باملایمت خود راخشک کنید . نباید بعد از حمام احساس خشکی و کشیدگی پوست کنید.

– برای پیشگیری از خشکی شدید دستها در خانه، استفاده از دستکش ظرفشویی با لایه نخی داخلی و استفاده از دستکش نخی یا چرمی در خارج از خانه توصیه می شود.

– بعد از هر بار حمام و استفاده از شوینده مناسب و خشک کردن پوست تا هنوز مقداری رطوبت روی پوست هست از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید.

www.takfars.ir

نکته: ‌به افراد دارای پوست خشک توصیه می‌شود در فصل سرما، فواصل استحمام را بیشتر کنند، زیرا استحمام روزانه و استفاده بیش از حد از مواد شوینده مانند صابون موجب تشدید خشکی پوست می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر