تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنیم تا درس را سر کلاس یاد بگیریم نه در خانه

image چه کنیم تا درس را سر کلاس یاد بگیریم نه در خانه

شنیدن و یادداشت‌برداری

با این‌که از دانشجویان انتظار می‌رود با توانایی یادداشت‌برداری خوب پا به دانشگاه بگذارند اما همیشه این طور نیست. دبیرستان این توانایی را ایجاد نمی‌کند و بنابراین مهارت‌های خوب گوش دادن و یادداشت‌برداری آن‌ها ضرورتاً باید بهتر شود.

شنونده‌ی فعال و مثبتی باشید

در ردیف‌های اول بنشینید. نه چیزی بخوانید و نه صحبت کنید. در طی ۲۰ دقیقه‌ی دوم (یعنی معمولاً زمانی که توجه خود را از دست می‌دهید) و تا آخرین دقایق، تا زمان ارائه‌ی خلاصه یا نتیجه‌گیری توجه ویژه‌ی خود را حفظ کنید.

تکفارس آی آر

یادگیرنده‌ی فعال و مثبتی باشید

با علاقه به مطالب درسی با طرح پرسش‌هایی برای دریافت پاسخ در کلاس شرکت جویید. شما می‌توانید این کار را با اندیشیدن درباره‌ی موضوع درسی و پیش‌قدم شدن در ارائه‌ی کنفرانس و پیش‌خوانی مطالب درسی انجام دهید (اگر حفظ کردن مطالب برای شما دشوار است، مورد اخیر به‌‌ویژه برای‌تان سودمند است).

با توجه ویژه به مطالب اصلی، یادداشت‌های دقیق بردارید

در پی نکات تأکیدی باشید؛ یعنی یافتن آن نکات از لابه‌لای کلام استاد، زبان بدنی یا آن‌چه در چهره و حرکات دست و بدن او مشهود است یا زمانی که استاد مطلبی را به‌دقت از روی یادداشت‌هایش برای شما می‌خواند. اگر فکر می‌کنید نکته‌ی اصلی را دریافت نکرده‌اید، یادداشت‌های‌تان را به هم‌کلاسی‌های‌تان یا استاد نشان دهید.

هنگام یادداشت‌برداری بین مطالب کمی فضای خالی بگذارید

www.takfars.ir

باید برای نوشتن مطالب به زبان خودتان و افزودن آن به یادداشت‌های‌تان به حد کافی جا داشته باشید. این روش به شما کمک می‌کند تا با یکپارچه کردن مطالب فعلی با آن‌چه از قبل می‌دانستید، در سطحی ژرف‌تر مطلب را بیآموزید. هم‌چنین گذاشتن فضای اضافی در یادداشت‌های‌تان، یافتن مطالب را هنگام مطالعه آسان‌تر می‌کند.

در خلال ۲۴ ساعت برای هر کلاس ۱۰ دقیقه یادداشت‌های خود را مرور کنید

در غیر این صورت شما ۵۰ تا ۸۰ درصد از مطالب را از دست می‌دهید.

یادداشت‌های خود را طوری تنظیم کنید تا بتوانید به طور مؤثری مطالعه کنید

قسمت وسیعی از حاشیه‌ی سمت راست صفحه را خالی بگذارید. این‌جا جای نوشتن پرسش‌هایی است که هنگام خواندن برای‌تان مطرح می‌شود. پشت صفحه را خالی بگذارید تا صفحه را به‌راحتی برگردانید. یادداشت‌ها را بپوشانید یا صفحه را به پشت برگردانید و به پرسش‌هایی که ضمن مطالعه طرح کرده‌اید، پاسخ دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر