تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنید تا ناخن ها سریع تر رشد کنند و بلند شوند

image چه کنید تا ناخن ها سریع تر رشد کنند و بلند شوند

مینای ناخن دربردارنده کراتین و پروتئین است. بنابراین مصرف پروتئین در برنامه های غذایی بسیار مهم است.غذاهایی چون لوبیا، تخم مرغ، گوشت و عدس را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید. با مصرف این غذاها هم معده خوشحال می شود و هم ناخن ها. اگر غذاهای مغذی بخورید ناخن ها همیشه سالم می مانند.

رشد سریع ناخن با استفاده از دستکش

مایع ظرفشویی و مواد شوینده مینای ناخن را از بین می برند و روی رشد ناخن ها تاثیر میگذارند. بنابراین همیشه هنگام شستشو و استفاده از آب دستکش بپوشید تا ناخن های سالمی داشته باشید.

رشد سریع ناخن با ماساژ روغن زیتون

تکفارس آی آر

روغن زیتون نه تنها برای پوست و مو بلکه برای رشد ناخن ها نیز مفید است. هر شب قبل از خواب دست ها و ناخن ها را با روغن زیتون کمی ماساژ دهید. روغن زیتون ناخن ها را مرطوب نگه می دارد و خشک شدن و شکنندگی آن ها جلوگیری میکند.

رشد سریع ناخن با سیر درمانی

شاید کمی عجیب باشد اما سیر به رشد ناخن ها کمک میکند. سیر را رنده کنید یا برش بزنید و یک یا دو بار در هفته روی ناخن ها بمالید. سپس بگذارید خشک شود. ناخن ها آب سیر را به خود جذب میکنند و از درون تغذیه می شوند.

رشد سریع ناخن با اجتناب از گاز گرفتن ناخن ها

شاید این نکته نیازی به گفتن نداشته باشد چون همه ما می دانیم که برای رشد مناسب ناخن ها باید از گاز گرفتن آن ها خودداری کنیم. این کار باعث ضعیف شدن و شکنندگی ناخن ها می شود.

www.takfars.ir

رشد سریع ناخن با جلوگیری از خشک شدن ناخن ها

شستشوی ناخن ها بسیار مهم است اما زیاده روی در این کار رطوبت ناخن ها را می گیرد. همیشه بعد از شستشوی دست ها قبل از خواب به ناخن ها لوسیون بزنید. قبل از بیرون روفتن به دست ها و ناخن ها هم ضد آفتاب بزنید. با این کارها از خشک شدن ناخن ها جلوگیری کرده اید.

رشد سریع ناخن با ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین ها و مواد معدنی هم برای سلامت بدن و هم برای ناخن ها ضروری هستند. با مشورت پزشک ویتامین ها و مکمل های مناسب و مورد نیاز بدن تان را استفاده کنید. مصرف مکمل ها هم به رشد ناخن ها کمک میکند و هم به سلامت و تندرستی بدن.

رشد سریع ناخن با آبرسانی

آب، نقش کلیدی و مهمی برای سلامت بدن و ناخن ها دارد. بدین منظور باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید. با پیروی از این نکات ساده خیلی زود متوجه تغییر در سلامت ناخن های تان خواهید شد.

رشد سریع ناخن با روغن نارگیل

اگر می خواهیم ناخن ها رشد خوبی داشته باشند باید ناخن های سالمی داشته باشیم. اگر ناخن ها سالم نباشند هیچ تلاشی برای رشد آن ها تاثیر گذار نخواهد بود. به جای اینکه از محصولات گران قیمت استفاده کنید بهتر است روش های ساده خانگی را امتحان کنید. یکی از روش های درمانی خانگی برای رشد ناخن ها روغن نارگیل است. روغن نارگیل ناخن ها را مرطوب نگه می دارد و کوتیکول ناخن را محکم و قوی میکند. ساده ترین روش استفاده از آن استفاده از روغن نارگیل گرم شب ها قبل از خواب است.

رشد سریع ناخن با لیمو

استفاده از لیمو یکی دیگر از روش های خانگی برای رشد ناخن ها است. یکی از مهم ترین ویتامین های مفید برای رشد ناخن ها ویتامین C است که به مقدار زیادی در لیمو یافت می شود. برای تقویت رشد ناخن ها باید ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کرده و آن را گرم کنید. سپس ناخن ها را به مدت ۱۰ دقیقه داخل آن قرار دهید. هنگام استفاده از این روش ها باید کاملا صبور باشید تا به نتیجه برسید.

تک فارس

رشد سریع ناخن ها با بیوتین

به جای اینکه همه حواستان را روی رشد ناخن ها متمرکز کنید بهتر است به غذاهایی که تاثیر زیادی در رشد ناخن ها دارد تمرکز داشته باشید. باید غذاهای دارای بیوتین مصرف کنید. از جمله غذاهایی که شامل بیوتین می باشند: سالمون، بادام، عدس، هویج، غلات کامل، گوجه فرنگی و… هستند. تمام این ها مشکل شکنندگی ناخن ها را رفع میکنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر