تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنید تا موبایل اندرویدی بسته اینترنتی کمتری مصرف کند

فشرده‌سازی صفحات در کروم

image چه کنید تا موبایل اندرویدی بسته اینترنتی کمتری مصرف کند

اگر برای وب‌گردی از کروم استفاده می‌کنید، انجام همین یک ترفند حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد مصرف حجم اینترنت موبایل شما را کاهش می‌دهد. گزینه Data Saver مرورگر کروم با فشرده‌سازی صفحات وب از حجم صفحات موردنظر شما می‌کاهد. البته استفاده از Data Saver می‌تواند سرعت لود صفحات را کاهش دهد، اما خیلی زود به آن عادت می‌کنید و بدون‌شک چند ثانیه لود دیرتر به کاهش مصرف و استفاده از حجم کمتر می‌ارزد.

برای استفاده از این قابلیت جالب این مراحل را دنبال کنید؛ اپلیکیشن Chrome را اجرا کنید و با کلیک روی آیکون … به بخش تنظیمات بروید، در بخش تنظیمات به دنبال گزینه Data Saver بگردید و با کلیک روی گزینه قابلیت ذخیره داده گوگل کروم را فعال کنید.

از ویژگی فشرده‌سازی ویدیو مرورگر اپرا استفاده کنید

تکفارس آی آر

image چه کنید تا موبایل اندرویدی بسته اینترنتی کمتری مصرف کند

نسخه اندرویدی مرورگر اپرا گزینه‌ای برای فشرده‌سازی ویدیو‌های اینترنتی دارد، این گزینه در صورتی که عادت به تماشای ویدیو در گوشی خود دارید بسیار کاربردی خواهد بود. استفاده از این گزینه نه تنها مصرف را کاهش می‌دهد بلکه سرعت لود ویدیو‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

مرورگر اپرا را از گوگل پلی دانلود کنید، سپس پس از اجرای اپلیکیشن به تنظیمات و سپس به بخش Data savings بروید. با کلیک روی جعبه روبرو گزینه Video compression از قابلیت فشرده‌سازی اپرا استفاده کنید. البته می‌توانید با کاهش کیفیت تصاویر کمی بیشتر صرفه‌جویی کنید.

اپلیکیشن Facebook را کنار بگذارید

image چه کنید تا موبایل اندرویدی بسته اینترنتی کمتری مصرف کند

www.takfars.ir

تقریباً تمام کاربران اندروید می‌دانند که اپلیکیشن اندروید فیس‌بوک علاقه زیادی به مصرف شدید داده دارد، چرا با کنار گذاشتن این اپلیکیشن از هزینه‌ اینترنت موبایل خود نکاهید؟ اپلیکیشن‌های غیررسمی بهتری وجود دارند اما آنها نیز هیولاهای مصرف حجم هستند. حتی اپلیکیشن Facebook Lite که طبق ادعا سازنده ۵۰ درصد کمتر از اپلیکیشن رسمی مصرف می‌کند.

بهترین راه استفاده از اپلیکیشن Tinfoil for Facebook است که در واقع نسخه تحت وب فیس‌بوک را اجرا می‌کند. راه دیگر ایجاد میانبر فیس‌بوک روی صفحه اصلی از طریق مرورگر کروم است. تنها کافیست پس از باز کردن فیس‌بوک با استفاده از گزینه Add to Home Screen این کار را انجام دهید.

از اپلیکیشن و بازی‌های آفلاین استفاده کنید

در حال حاضر بسیاری از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به اتصال دائمی اینترنت نیاز دارند، شاید این روش برای امنیت بیشتر کاربر باشد اما از طرف دیگر مصرف حجم را افزایش می‌دهد. اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی وجود دارند که در حالت آفلاین به خوبی کار می‌کنند. وقتی در خانه نیستید با استفاده از اپلیکیشن‌های آفلاین در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

داده‌های پس‌زمینه را محدود کنید

image چه کنید تا موبایل اندرویدی بسته اینترنتی کمتری مصرف کند

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای کاهش مصرف محدود کردن مصرف داده در پس‌زمینه است. داده پس‌زمینه تمام ترافیکی است که برای بروزرسانی ویجت‌هایی مانند آب و هوا یا اپلیکیشن ایمیل به کار می‌رود وقتی از اپلیکیشنی استفاده نمی‌کنید.

هرکدام از اپلیکیشن‌ها معمولاً تنظیمات مربوط به محدود کردن داده پس‌زمینه را دارند اما بهترین روش از طریق تنظیمات اصلی اندروید است. دو روش برای محذود کردن اپلیکیشن‌ها وجود دارد:

استفاده از مسیر Settings > Data usage > Restrict Background Data

استفاده از مسیر Settings > Apps

تک فارس

همچنین می‌توانید با توقف سینک اتوماتیک سرویس‌های آنلاین گوگل از طریق مسیرSettings > Accounts > Google و سپس انتخاب حساب کاربری موردنظر، مصرف خود را به حداقل برسانید.

جلوگیری از آپدیت اتوماتیک اپلیکیشن‌ها

image چه کنید تا موبایل اندرویدی بسته اینترنتی کمتری مصرف کند

همانطوری که می‌دانید، بخش دیگری از مصرف شدید حجم اینترنت به دلیل بروزرسانی اتوماتیک اپلیکیشن‌های اندروید است. با توقف بروزرسانی اتوماتیک اپلیکیشن‌ها در پلی استور می‌توانید بازهم از مصرف خود بکاهید. مراحل زیر را دنبال کنید:

به Play Store بروید و با swipe منو سمت چپ را باز کنید.

روی گزینه Settings کلیک کنید.

در بخش بالایی گزینه Auto-Update Apps را انتخاب کنید.

اطمینان پیدا کنید یکی از دو گزینه Do not auto-update apps یا Auto-update apps over Wi-Fi only فعال است.

اپلیکیشن‌های پرمصرف را محدود یا حذف کنید

image چه کنید تا موبایل اندرویدی بسته اینترنتی کمتری مصرف کند

T A K F A R S

اگر از اپلیکیشن‌های زیادی استفاده می‌کنید با کنترل میزان مصرف داده در بخش تنظیمات اندروید، می‌توانید اپلیکیشن‌های پرمصرف را شناسایی کنید. با مراجعه به مسیر Settings > Data usage به سادگی آمار مصرف پس‌زمینه و زمینه اپلیکیشن‌های نصب شده را ببینید. برای مثال اپلیکیشن Gmail تنها با بروزرسانی در حالت پس‌زمینه، می‌تواند بیش از ۴۰۰ مگابایت حجم در هر ماه مصرف کند. می‌توانید اپلیکیشن‌ پرمصرفی را که به ندرت استفاده می‌کنید حذف کنید تا صرفه‌جویی بیشتری داشته باشید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر