تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنید تا محل زخم زودتر خوب شود و عفونت نکند

عفونت محل جراحی در تابستان شایع‌تر است؛ به ویژه زمانی که دمای هوا از ۹۰ درجه فارنهایت (۳۲ درجه سانتی‌گراد) بالاتر می‌رود.

عفونت محل جراحی شایع ترین نوع عفونت است. در صورتی‌که عفونت عمقی باشد و به موقع درمان نشود، منجر به مشکلات شدید و مرگ می‌شود.

به گزارش مدیکال ساینس،مطالعات جدید محققان دانشگاه آیووا نشان می‌دهد رابطه مستقیمی بین عفونت محل جراحی و دمای هوا وجود دارد و افزایش دمای بیش از ۳۲ درجه سانتی‌گراد، میزان عفونت را تا ۲۸.۹ درصد افزایش می‌دهد.

این مطالعه بر لزوم درمان موثر و سریع عفونت، به ویژه در فصل گرما تاکید دارد. برخی از مهمترین راهکارهای کاهش احتمال عفونت محل زخم عبارتند از:

استریل بودن مداوم محل زخم

تکفارس آی آر

عوض کردن پانسمان به طور مداوم

استفاده از پانسمان‌های ضد باکتری

رعایت بهداشت توسط بیمار

رعایت بهداشت و شستن دست پرستار قبل از عوض‌کردن پانسمان

استریل بودن اتاق عمل و لوازم جراحی

www.takfars.ir

استفاده از دوز مناسب و منظم آنتی‌بیوتیک

عدم استفاده از تیغ برای اصلاح محل زخم

استحمام و شستن محل زخم با صابون ضد باکتری در صورت موافقت پزشک

توقف مصرف دخانیات بیمار قبل از عمل جراحی و مدتی پس از آن

در حال حاضر محققان پانسمان‌های هوشمندی تولید کرده اند که علاوه بر جلوگیری از بروز عفونت، به محل زخم دارو رسانی می‌کند؛ گرچه چنین دستاوردهایی هنوز تا مرحله تجاری راه دارند، ولی پانسمان‌های مرغوبی که اکنون در بازار به راحتی یافت می شوند کفایت میکند. پانسمان بیماران مبتلا به زخم بستر و مراقبت مداوم از محل زخم، یکی از مهمترین راهکارهای جلوگیری از عفونت در سالمندان است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر