تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنم تا دیگران با من با احترام رفتار کنند

image چه کنم تا دیگران با من با احترام رفتار کنند

با آدم ها شروع کنید.

مانع شماره ی یک کسب احترام، خودشیفتگی یا نارسیسم است. اگر نخستین احساسی که آدم ها از شما دریافت میکنند خودشیفتگی است خوب شما خودشیفته هستید و از این رو باید به کوه بلند و ناهمواری برای رسیدن به قله ی احترام صعود کنید. از آن چه در زندگی آدم ها می گذرد باخبر شوید. پیش از اینکه کاری انجام دهید به عنوان یک مشاهده کننده عمل کنید. علاقه و همدلی خالصانه را به آنها نشان دهید. اگر خالصانه تلاش کنید تا محیط تان را برای بهتر زیستن همه بهبود بخشید، باران احترام بر شما خواهد بارید.( کوین دام)

اول احترام خودتان را نگه دارید.

امید بستن به احترام را فراموش نکنید. بعضی آدم ها به شما احترام می گذارند، بعضی نمی گذارند- نمی توانید احترام را کنترل کنید.

تکفارس آی آر

حواس و تمرکزتان را روی داشتن احساس خوب از خودتان و انجام کار خرج کنید. راه هایی را پیدا کنید که آن چه را انجام می دهید اندازه بگیرند و خودتان را بر مبنای آن استانداردها ارزش یابی کنید.

اگر کاری را به درستی انجام می دهید، به بهترین نحو انجام می دهید، و برای شما تا به حال جواب داده است- و به شما کمک میکنند به اهداف تان دست یابید- در آن صورت آدم های دیگر برای آنها ارزش قائل می شوند و نهایتا به شما احترام خواهند گذاشت. (جف هادن)

از قاعده ی طلایی پیروی کنید.

برای کسب احترام باید سزاوار احترام باشید. آدم خوبی باشید- یعنی شخصی که از دیگران بهترین انتظار را دارد و از میثاق ها و اصول خود پیروی میکند. حق شناسی و سپاسگزاریتان را زودتر و به کرات نشان دهید. به آدم هایی که با شما کار میکنند احترام بگذارید. آنها نیز در عوض به شما احترام خواهند گذاشت.( پیتر اکونومی)

با اعتماد به نفس شروع کنید.

www.takfars.ir

به دست آوردن احترام دیگران با احترام گذاشتن و باور به خودتان آغاز می شود. آنها که انتظار دارید به شما احترام بگذارند نداشتن اعتماد به نفس را به راحتی – خودآگاه یا ناخودآگاه- تشخیص می دهند. آدم هایی که بیش از حد تقاضا دارند دیگران آنها را تحسین کنند قطعا فاقد اعتماد به نفس به نظر می رسند. هدفمند و برای خودتان زندگی کنید، به دیگران کمک کنید و احترام بگذارید، و در این صورت تردید نکنید می توانید از احترام دیدن لذت ببرید. (مارلا تاباکا)

بدانید که احترام بازتاب دارد.

احترام بازتاب مستقیمی از چگونگی رفتار شما با دیگران است. ساختن احترام زمان می برد و زمانی به دست می آید که با دیگران تعامل داشته باشید. وقتی احساس میکنید دیگران به شما احترام نمی گذارند فقط میخواهید جبران کنید و شروع میکنید با داد و فریاد دستور دادن، کوچک ترین کارها را زیر ذره بین بردن، درباره ی موفقیت ها و دست آوردهای تان رجزخوانی کردن، و تمناکردن توجه دیگران. این رفتار باعث می شود دیگران از شما فاصله بگیرند و در نتیجه احترام کم تری به شما بگذارند. این مشکلی عمومی برای مدیران جدید است، چون آنها فکر میکنند به این ترتیب میتوانند تیم خود را با اثربخشی راهنمایی و رهبری کنند.

ویژگی های بارز محترم ترین آدم هایی که تا به حال با آنها کار کرده ام شامل وقار، فکوری، و کنجکاوی است. این خصیصه ها اشتیاق آنها را به احترام گذاردن و گوش دادن به دیگران بازتاب می دهد. وقتی این مدیران و رهبران تصمیم می گیرند، مهم نیست چقدر تصمیم آنها نزد عموم پذیرفته شده باشد، تیم شان می پذیرند چون به مدیر یا رهبرشان احترام می گذارند.( اریک هولتس کلاو)

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر