تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنم تا در زندگی پیشرفت های بزرگی داشته باشم

image چه کنم تا در زندگی پیشرفت های بزرگی داشته باشم

نمی‌دانید به چه طرز فکری برای رشد کردن نیاز دارید؟ این موارد قطعا به شما کمک خواهند کرد:

همه چیز را توجیه نکنید

لازم نیست هر کاری که را انجام می‌دهید توجیه کنید. وقتی می‌خواهید در رفتارتان تغییری ایجاد کنید یا سرگرمی جدیدی را انتخاب کنید، حتما اطرافیان‌تان دلیلش را می‌پرسند. یادتان باشد، همین که «دوست دارید» این سرگرمی جدید را انتخاب کنید بهترین دلیل است!

با آدم‌های جدید معاشرت کنید

تکفارس آی آر

دنبال افراد یا گروه‌های جدید باشید. کسانی که تا به حال با آنها وقت نگذرانده‌اید و فکر می‌کنید معاشرت با آن‌ها درهای جدیدی به رویتان باز می‌کند. اگر با ذهنی باز با آنها وارد تعامل شوید، نه تنها چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید، بلکه تمام دانسته‌های خود را نیز محک می‌زنید. با این کار، زندگی‌تان رنگ و بوی جدیدی می‌گیرد و حس خلاقیت و ماجراجویی‌تان نیز تحریک خواهد شد.

برای رؤیاهایتان حد و مرزی قائل نباشید

هر تجربه یا موفقیت، با یک رؤیا شروع می‌شود. به خودتان مجال رؤیاپردازی بدهید، بدون هیچ حد و مرزی. رؤیا منشأ تمام خلاقیت‌های شماست. با آغوش باز رؤیاهای‌تان را بپذیرید.

به بهترین بودن فکر نکنید

با درس گرفتن از تجربیات و بازخوردی که از آنها می‌گیریم، همیشه جا برای پیشرفت هست. هیچ وقت نمی‌توانید بهترین عملکرد ممکنِ خود را داشته باشید، اما می‌توانید با توجه به دانسته‌ها و مهارت‌هایی که الان دارید، کارتان را به بهترین حالتی که می‌توانید انجام دهید. با دانستن این نکته می‌شود خیلی راحت از کنار قضاوت‌های بی‌مورد دیگران گذشت، و خیالتان از هر لحاظ راحت است، چرا که هر آنچه از دست‌تان برمی‌آمده را انجام داده‌اید.

www.takfars.ir

اهمیت تجربه خیلی بیشتر از نتیجه‌ی نهایی است

اگر با خودتان عهد کنید هر روز چیز جدیدی را تجربه کنید، تا پایان سال، ۳۶۵ تجربه‌ی جدید خواهید داشت، در چنین شرایطی احتمال اینکه زمینه‌ی مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید خیلی بالاتر است، و مهم تر از این، بینش جدیدی که دارید باعث می‌شود چالش‌های زندگی را مشکل تلقی نکنید و از امتحان کردن چیزهای جدید هراسی نداشته باشید.

داشتن ذهنیتی مناسب برای رشد، به شما قدرت لازم برای پذیرفتن چالش‌های جدید زندگی را می‌دهد و دیگر شکست برایتان به معنای پایان راه نیست، بلکه موقعیتی برای رشد و کسب تجربه است. تجربه‌ای که باعث بهتر شدن عملکردتان در آینده خواهد شد. اگر در کاری که برایتان تازگی دارد، مهارت ندارید و شکست می‌خورید، نگران نباشید. هیچ‌کس از شما توقع ندارد همه‌چیز را در مورد همه‌چیز بدانید! با داشتن نگرشی پویا، نه تنها خوشحال‌تر و سالم‌تر خواهید بود، بلکه احساسات و غرایز پخته و مستحکمیخواهید داشت، نگران موانع سرِ راه نباشید و بدانید زندگی پُر از موقعیت‌های رشد و ترقی است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر