تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنم تا در دوره جوانی آدم موفقی باشم

image چه کنم تا در دوره جوانی آدم موفقی باشم

تمرکز روی هدف تان

اگر به جای اینکه همزمان به چند چیز فکر کنید یا به چند کار به طور همزمان بپردازید تنها به یک چیز و یک هدف فکر کنید قطعا توانایی شما متمرکز شده و می توانید بهتر برای رسیدن به آن تلاش کنید. سعی کنید تمرکزتان را تنها روی یک چیز بگذارید و از منحرف شدن ذهن تان جلوگیری کنید. من خودم تجربه کرده ام که وقتی روی یک هدف تمرکز می کنم آرامش بیشتری داشته و میتوانم بهتر از استعدادها و توانایی هایم استفاده کنم.

دلایل خود را برای انجام یک کار بشناسید

همیشه اولویت های تان را بشناسید و بدانید که چرا میخواهید یک کار را انجام دهید. این می تواند برای رابطه بهتر با خانواده تان باشد یا صرفه جویی برای داشتن یک مسافرت خوب یا بالا بردن عزت نفس و یا هر چیز دیگری. دانستن دلایل تان به شما انگیزه می دهد تا برای انجام آن کار بیشتر پافشاری کنید. کمی با خود خلوت کنید و دلایل تان را برای انجام یک کار روی یک تکه کاغذ بنویسید. ۳ دلیل مهم خودتان را روی یک کاغذ نوشته و آن را یک جای مناسب نگه دارید. می توانید هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید نگاهی به آن بیندازید و یا هر بار که ناامید می شوید آن را بخوانید. این عادت قدرتمند می تواند امیدتان را به شما بازگرداند.

تکفارس آی آر

همیشه به یاد داشته باشید که نمیخواهید به خودتان صدمه بزنید

یکی از ۵ عادت قدرتمند و مهمی که باید همیشه به آن توجه کنید این است که قرار نیست به هیچ وجه به خودتان صدمه بزنید. ممکن است گاهی نسبت به خودتان حس خوبی نداشته باشید یا اعتماد به نفس تان کم شود اما هیچ وقت نباید اجازه دهید این احساسات منفی شما را از خودتان ناامید کند چرا که رفتارهای شما در طول روز نشانه ی افکار شما نسبت به خودتان است. اگر با خودتان مهربان باشید یا ورزش میکنید یا به استراحت خود اهمیت می دهید نشانه ی آن است که احساس خوبی نسبت به خود دارید و اگر تنبل هستید یا به خود ناسزا می گویید یا از خود فرار میکنید به معنی آن است که احساس بدی به خود دارید.

شروع های کوچک دلهره های بزرگ راتسکین می دهد

یکی دیگر از ۵ عادت قدرتمند که می خواهیم همیشه آن را به خاطر بسپارید این است که همیشه از طریق شروع های کوچک با ترس های بزرگ تان مقابله کنید. اگر کار سختی در پیش دارید که دلهره آور است ابتدا با یک شروع کوچک روی خودتان و ترس تان کار کنید.

یک گام کوچک: می توانید تنها برای ۵ دقیقه خود را وادار کنید که روی یک تکه کاغذ افکار و ترس های تان را در خصوص آن کار پیاده کنید

www.takfars.ir

یک گام کوچکتر. حتی اگر ترفند بالا را دوست ندارید می توانید برای یک یا دو دقیقه خودتان را در محیط آن کار قرار دهید یا خودتان را مجبور کنید که انجامش دهید. مطمئن باشید متوجه ترس هایی که شرایط را برای تان اغراق کرده اند می شوید.

سپاسگزار باشید

هنگامی که کار خوبی انجام می دهید یا احساس خوبی در خصوص خود دارید می توانید کمی کمتر به خودتان سخت بگیرید و موفقیت های تان را با یک پاداش متناسب و کوچک جشن بگیرید. حتی می توانید دو دقیقه از پایان روز را به خودتان و کارهای مثبت تان فکر کنید و از خود و خدا سپاسگزار باشید. به این فکر کنید که امروز چه درس خوبی یاد گرفته اید یا چه افتخاری کسب کرده اید و به چه موفقیتی رسیده اید. این می تواند به شما انرژی بدهد و قدر کاری که میکنید را بهتر بدانید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر