تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنم تا خودم را بیشتر دوست داشته باشم

image چه کنم تا خودم را بیشتر دوست داشته باشم

جمع دوستان واقعی‌تان را پیدا کنید

دارن هاردی در میکروکتاب اثر مرکب می‌گوید: اطرافتان را از افرادی که به شما عشق می‌ورزند و همیشه حامی شما هستند پر کنید. حواستان به این افرادباشد. شما به اندازه اطرافیان خود شاد و موفق خواهید بود. پس عزیزانتان را نزدیک خود نگه دارید و بدون عذاب وجدان افراد تیره و تار را از زندگی خود حذف کنید.

این جمع افرادی هستند که خوب گوش می‌دهند، فکری باز دارند، دلسوز هستند و پر از شور و شوق و خلاقیت‌اند. اگر شوخ طبع هم باشند که چه بهتر.

دنبال کردن انتظارات شخصی‌تان، با وجود چنین افرادی در کنارتان که شما را به همان جهت سوق می‌دهند، بسیار راحت‌تر است. جمع دوستان واقعی‌تان باعث می‌شود در زمان‌های سخت که دچار شک و تردید هستید، باز نایستید و به مسیر خود ادامه دهید. آنان به شما یادآوری خواهند کرد که چرا باید خودتان را دوست داشته باشید و قدردان خود باشید.

تکفارس آی آر

پیگیر علایق خود باشید

هرآنچه که شما را خوشحال می‌کند را پیدا کنید و با جان و دل مشغولش شوید. هرگز رهایش نکنید. چرا که همین علایق شماست که به زندگی شما معنی می‌دهند. هدف و عشق شما به آن سرگرمی، شغل یا علاقه است که شما را در مسیر درست قرار می‌دهد.

دقت کرده‌اید اگر علاقه خود را رها کنید، شادی از زندگی‌تان ریشه کن خواهد شد؟ چگونه می‌توانید قدردان خود باشید، اگر احساس رضایت و شادمانیندارید؟

خود را به چالش بکشید

بسیاری از مهمترین و با ارزشترین درس‌های زندگی از سخت‌ترین شرایط به دست می‌آیند. با تحت فشار قرار دادن خود تا جایی که توان تحمل دارید، خواهید دید که ضعف‌هایتان به نفع شما عمل خواهند کرد.

www.takfars.ir

جسارت به خرج دهید و دنبال کاری بروید که شما را می‌ترساند ولی در عین حال برایتان جذاب است. وارد جمعی شوید که پر از افراد هم فکر شماست ولی از رویارویی با آنان هراس دارید. خواهید دید که بعد از گذر از مرحله اولیه ترس و دلهره، اعتماد به نفسی مثال زدنی به دست خواهید آورد. به این ترتیب محدوده امن خود را گسترش خواهید داد. نگران نباشید، صحیح و سالم این چالش‌ها را پشت سر می‌گذارید.

به این ترتیب به خود ثابت می‌کنید که می‌توانید در هر شرایطی به خودتان تکیه کنید، حتی وقتی با وضعیتی کاملا جدید روبرو می‌شوید. این اعتماد به نفس شما را به سمت چالش‌های جدیدتر سوق خواهد داد و به همین ترتیب اعتماد به نفس‌تان افزایش می‌یابد. این چرخه شما را به سمت اهدافتان پیش می‌برد.

داشته‌هایتان را لیست کنید

برای روزهای سختی که نمی‌توانید به خودتان باور داشته باشید، لیستی از داشته‌هایتان تهیه کنید. هرآنچه که بابت داشتنش قدردان هستید را لیست کنید. از دارایی‌های ساده و کوچک نگذرید. داشته‌های بدیهی را هم فراموش نکنید. در بدترین شرایط قدردان سلامتی، خانواده و تمام موارد این چنینی باشید.

این نظریه شامل تمام موارد زندگی می‌شود. اگر روزی نمی‌توانید فدردان خلاقیت یا نظم خود باشید، اخلاق خود و شوخ طبعی‌تان را تحسین کنید. از تحسین کردن خود هرگز دست نکشید.

خودتان را قبول داشته باشید

شما بهتر از هرکسی خودتان را می‌شناسید، پس خودتان را قبول داشته باشید. اجازه دهید غریزه‌تان راهنمای شما باشد. شک نداشته باشید اگر خوب گوش دهید، گراه نخواهید شد. اگر این جملات را قبول داشته باشید، خواهید دید که خودتان را نیز قبول دارید. و این منجر به چه چیزی می‌شود؟ خود باوری. و هرگاه شما خودتان را باور داشته باشید، با قدرتی بیش از پیش تصمیم گیری خواهید کرد.

عشق ورزیدن همیشه و همه جا دشوار است و عشق ورزیدن به خود، دشوارترین کار در این مسیر است. این مسیری درست مانند خلاف جریان آب شنا کردن است، خلاف انتظارات رایج عمل کردن، استانداردها را جابجا کردن، مقیاس‌ها را دگرگون کردن، زیر ساخت اجتماعی و نقش‌های از پیش تعیین شده را به چالش کشیدن و رویارویی با ناامنی‌ها و تردیدهای درونی. اما این جدالی است که ارزش تلاش کردن دارد. چرا که شما مهم‌ترین بخش این چرخه هستید و در انتهای مسیر این شما هستید که بیشترین سود را خواهید برد و لذت دوست داشتن خودتان را می‌چشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر