تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه مواد غذایی و خوراکی پتاسیم بالایی دارند

پتاسیم اگر از منابع غذایی طبیعی تامین شود بسیار مطلوب‌تر و نتیجه بخش‌تر خواهد بود. توصیه می‌شود بزرگسالان حدود ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم در روز به بدنشان برسانند.

آووکادو (۱.۰۶۷ میلی گرم)

آووکادو یکی از از خوراکی‌های غنی از پتاسیم شناخته شده است. همچنین برای عوامل خطر بیماری‌های متابولیک بسیار مفید واقع شده است. محققان دریافتند افرادی که آووکادو مصرف می‌کنند دارای رژیم غذایی بسیار سالمی هستند و احتمال ابتلا به سندروم متابولیک را در خود صفر می‌کنند.

اسفناج (۸۳۹ میلی گرم)

علاوه بر اینکه اسفناج سرشار از پتاسیم است تحقیقات نشان داده است این خوراکی دارای کلروپلاست بوده که به عنوان عوامل ضد سرطان شناخته شده است.

تکفارس آی آر

سیب زمینی شیرین(۸۵۵ میلی گرم)

سیب زمینی شیرین یک خوراکی غنی از پتاسیم است که مواد مغذی آن از سیب زمینی سفید بسیار بیشتر است. سیب زمینی شیرین از بتاکارتن، ویتامین C و ویتامین B6 سرشار است. به علاوه در یک تحقیق علمی نشانه داده شده است این خوراکی ضدزخم بوده و در درمان‌های زخم گوارشی بسیار مطلوب عمل کرده است.

ماهی قزل آلا (۷۷۲ میلی گرم)

ماهی قزل آلا علاوه بر پتاسیم دارای ویتامین‌های دیگر نظیر مواد معدنی، پروتیئن، اسید چرب امگا ۳ است. این ماهی از خطر بیماری‌های قلبی ، سکته، افسردگی، فشارخون بالا، اختلال بیش فعالی ، درد مفاصل و بیماری‌های پوستی مانند اگزما جلوگیری می‌کند.

زردآلو خشک (۷۵۶ میلی گرم)

www.takfars.ir

تحقیقات نشان داده است افرادی که زرد آلو و میوه‌های خشک شده مصرف می‌کنند دارای رژیم غذایی سالم همراه با مواد معدنی و پتاسیم هستند. همچنین این افراد دارای وزن متعادل‌تری نسبت به دیگران هستند.

انار(۶۶۷ میلی گرم)

انار یک میوه سرشار از پتاسیم شناخته شده است همچنین فیبر، ویتامین C و ویتامین K در این میوه بسیار فراوان یافت شده و علاوه بر آن انار برای تقویت قوای ج.ن.س.ی بسیار پیشنهاد می‌شود. آب انار جز سالم‌ترین آبمیوه‌ها در جهان اعلام شده است.

آب نارگیل ( ۶۰۰ میلی گرم)

آب نارگیل یک گزینه بسیار مناسب برای تامین پتاسیم بدن است همچنین یکی از نوشیدنی‌های مغذی، نشاط آور و انرژی‌زای طبیعی با ارزش غذایی بالاست. علاوه بر بر آن دارای ویتامین C و الکترولیت پتاسیم است که برای افراد دیابتی و فشارخون بالا بهترین گزینه محسوب می‌شود.

لوبیا سفید (۵۰۲ کیلوگرم)

لوبیا سفید علاوه بر پتاسیم فراوان دارای فیبر بالا است. تحقیقات علمی نشان داده است افرادی که لوبیا سفید مصرف می‌کنند بسیار کمتر دچار بیماری‌های قلبی و دیابت می‌شوند.

بلوط (۴۵۷ میلی گرم)

یلوط یک منبع غنی گیاهی از پتاسیم و آنتی اکسیدان است. برای جلوگیری و مبارزه با انواع مختلف سرطان‌ها مانند ریه، پوست، پستان و پروستات بسیار مفید واقع شده است.

موز(۴۵۷ میلی گرم)

تک فارس

پتاسیم موجود در موز دیگر برای همه شناخته شده است موز دارای قند و کربوهیدرات فراوان بوده و یک منبع فوق العاده برای تامین انژری محسوب می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده است موز غنی از دوپامین بوده که هورمون خلق و خو را افزایش می‌دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر