تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه لوازمی در خانه برای سلامتی انسان مضر هستند

image چه لوازمی در خانه برای سلامتی انسان مضر هستند

به سراغ ظرف هایتان بروید و هرکدام که از جنس پلاستیک سفت و محکم و دارای مهر یا برچسبی دارای عبارت و یا عدد ۷ یا PC(پلی کربنات) بود دور بریزید. لطفا ظروف پلاستیکی پیچ و تاب خورده و یا دارای ترک را هم جزء ظروف دور ریز قرار دهید.

یادتان باشد هیچ گاه این مدل ظرف ها را در معرض حرارت قرار ندهید و بدانید که ظروف شیشه ای همیشه بهداشتی تر هستند.

اکثر این خوشبوکننده ها دارای مواد شیمیایی به شدت مضر هستند، چه به حالت جامد باشد و یا اسپری.

صابون های ضد باکتری

تکفارس آی آر

این مواد در از بین بردن باکتری ها بسیار مؤثراند. اما نگرانی هایی که درباره ی استعمال این نوع شوینده ها پیش می آید، وجود ماده ی خطراک تریکلوزان است که باعث ایجاد اختلال هورمونی در انسان و حیوانات می شود. به علاوه صابون های آنتی باکتریال منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی در بدن می شود.

مواد آرایشی مایع مانند ریمل مژه و ابرو می تواند محل تجمع میکروب های زیادی باشد. دو تا سه ماه بعد از بازکردن درب ریمل ها، شما در واقع در هر میکاپ حجم زیادی از میکروب ها را به مژه هایتان می کشید

نوشابه های رژیمی

مواد آرایشی مایع مانند ریمل مژه و ابرو می تواند محل تجمع میکروب های زیادی باشد. دو تا سه ماه بعد از بازکردن درب ریمل ها، شما در واقع در هر میکاپ حجم زیادی از میکروب ها را به مژه هایتان می کشید

اگر به هر دلیلی به نوشیدن نوشابه های رژیمی روی آوردید، باید بدانید که این نوشابه ها به دلیل داشتن شیرین کننده های مصنوعی نظیر ساخارین، سوکرالوز و آسپارتام منجر به ایجاد اختلال در عملکرد باکتری های مفید روده که در سوخت و ساز بدن نقش دارند می شوند و ممکن است باعث عدم تحمل گلوکز و بروز سندرم متابولیک گردند که هر دوی اینها پیش زمینه دیابت نوع دو هستند.

www.takfars.ir

کتونی های ورزشی کهنه

کفش های کتونی باید بعد از هر ۴۸۰ تا ۶۴۰ کیلومتر دویدن دور انداخته شوند، یعنی هر دونده ی حرفه ای تقریبا هر سه ماه و هر فرد عادی هر شش ماه یک بار باید کفش های ورزشی اش را کنار بگذارد.

این کفش ها طوری تعبیه شده اند که بتوانند فشار وارد شده بر روی ماهیچه ها ، تاندون ها و استخوان را تحمل کنند. در صورت استفاده ی بیش از حد از آن ها، این خاصیت تحمل فشار از بین خواهد رفت.

مسواک های ساییده شده

اگر از آن دسته از افرادی هستید که در روز به دفعات زیاد مسواک می زنید، حتما متوجه شده اید که مسواک تان دچار تغییرات شدیدو ساییدگی می شود. بهتر است برای حفظ کارایی، هر سه ماه یک بار مسواک تان را عوض کنید.

لباس های بی استفاده

بسیاری از افرادی که وزن از دست داده اند، دیگر از لباس های قدیمی و سایز بزرگ تر استفاده نمیکنند. یک نگاهی به کمد لباس هایتان بیاندازید و این لباس های بی استفاده را دور بیاندازید. وجود آنها در کمد لباس ها می تواند باعث اضطراب و استرس شود.

غذاهای باقیمانده به مدت طولانی

غذاهایی که بیش از سه روز در یخچال یا فریزر می مانند، باید دور ریخته شوند. باکتری خطرناکی مانند لیستریا که در سرما هم به جان این مواد غذایی می افتد در عرض یک هفته رشد کرده و سبب مشکلات زیادی مانند مننژیت، سقط جنین و حتی مرگ می شود.

ریمل کهنه

تک فارس

مواد آرایشی مایع مانند ریمل مژه و ابرو می تواند محل تجمع میکروب های زیادی باشد. دو تا سه ماه بعد از بازکردن درب ریمل ها، شما در واقع در هر میکاپ حجم زیادی از میکروب ها را به مژه هایتان می کشید که به دلیل مرطوب بودن این مواد، شرایط ایده آل برای رشد میکروب ها فراهم می شود.

لنزهای تماسی آلوده

لنزها یکی از شایع ترین علل عفونت های چشمی در جهان هستند. این نکته بسیار حائز اهمیت است که هر روز و بعد از هر بار استفاده، لنز را درون محلول تازه و جدید قرار دهید. انتخاب ظروف بهداشتی و لنزهای تماسی قابل اعتماد بسیار اهمیت دارد.

ادویه جات و ترشیجات کهنه

ادویه جات و ترشی جاتی که برای مدت طولانی نگه داشته اید، می تواند شما را بیمار کند. هر چند که گاهی این مواد به بهتر شدن طعم غذا کمک میکنند، ولی ممکن است حتی غذاهای بسیار سالم و مفیدتان را آلوده و مضر سازد.

کرم های ضد آفتاب قدیمی

درمورد کرم های ضد آفتاب، تاریخ تولید و انقضا بسیار مهم است. مواد به کار رفته برای جلوگیری از برخورد اشعه مضر خورشید به پوست ممکن است با گذشت زمان آلوده شده و ایجاد خطوط و چین و چروک و یا سرطان پوست نماید.

براق کننده های قدیمی لب

هر ماده ی شیمیایی که در اطراف لب و دهان استفاده می شود، می تواند دارای باکتری هایی باشد که با حرکت به سوی رطوبت دهان رشد کرده و ایجاد مشکل نماید. ممکن این باکتری ها حتی با ایجاد کرک و زخم در لب ها شما را بیازارد. بهتر است شش ماه پس از استفاده، آن ها را دور بریزید.

فیلتر کپک زده ی هوا

T A K F A R S

هواکش ها میتوانند با دفع گرد و غبار و دیگر آلودگی های محیطی، جلوی بروز بسیاری از مشکلات مانند آسم را بگیرند، اما باید هوشیار باشید که به دلیل چسبیدن باکتری های هوا به این دستگاه ها ممکن است فیلترها دچار کپک زدگی شوند.

بهتر است هر از چند گاهی آن ها را چک و پاک سازی کنید. مهم ترین علامت کپک زدن این نوع دستگاه ها، استشمام بوی کپک در خانه و یا محل کار است.

اسکاچ آشپزخانه

مطالعات نشان می دهد اسکاچ آشپزخانه آلوده ترین وسیله موجود در آشپزخانه ی اکثر مردم است. برخی از محققین برای پاک سازی، ماکروویو کردن اسکاچ را پیشنهاد میکنند.

برخی مواد دارای باکتریی به نام سالمونلا هستند که با چسبیدن به اسکاچ ها میتوانند ایجاد بیماری های خطرناک نمایند. می توان به جای استفاده از اسفنج ها، برای تمیز کردن از لیف های خشک حمام استفاده کرد. این لیف ها آلودگی ها را بهتر پاک میکنند و زودتر پاک می شوند.

تخته آشپزی پلاستیکی

خراشیدگی های روی تخته پلاستیکی محل مناسبی برای تجمع و رشد باکتری ها می باشد. بهتر است از تخته های چوبی برای آشپزی استفاده شود، زیرا چوب حاوی ماده ای به نام رزین می باشد که خود یک ضد میکروب طبیعی است، یعنی به دام افتادن باکتری در خراش ها تخته چوبی مساوی است با مرگ باکتری.

صندلی

هر فرد به طور متوسط ۷.۷ ساعت در روز را نشسته است. برخی افراد حتی ۱۵ ساعت در روز می نشینند. از عوارض نشستن زیاد می توان به چاقی، فشارخون بالا، دیابت، سرطان و افسردگی اشاره کرد.

بهتر است از میز های بلند برای کار کردن استفاده کنید تا مجبور نباشید برای مدت طولانی پشت میز بنشینید. ورزش کردن منظم هم می تواند تا حدودی از شما در برابر این آسیب ها مراقبت کند.

تک فارس www.takfars.ir

دستگاه های هوشمند

لازم نیست شما به طور دائم تلفن همراه یا تبلت خود را کنار بگذارید. اما بهتر است گاهی استفاده از این دستگاه ها را برای خودتان ممنوع کنید. مهم ترین عارضه ی استفاده زیاد از دستگاه های هوشمند، اضطراب و افسردگی است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر