تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه سنی برای مهدکودک رفتن بچه ها مناسب است

در کودکان زیر ۳ سال که نیاز بیشتری به مراقبت دارند مادر و پدربزرگ بهترین گزینه هستند اما اگر مادربزرگ یا پدربزرگ توانایی نگهداری از فرزند شما را ندارند یک پرستار یا مربی خاص مهد می تواند برای مدت طولانی کودک را نگه دارد.

مادرانی که مجبورند کودکان کمتر از ۳ سال خود را به مهد بسپارند، بهتر است قبل از ۸ ماهگی این کار را انجام دهند زیرا در این سن کودک هنوز شناختی از محیط اطراف ندارد و استرس و اضطراباز افراد غریبه در او شکل نگرفته است. برای کودکان بالای ۳ سال، حضور در محیط های اجتماعی خوب است اما اگر مادر و پدربزرگ فرصت داشته باشند، بهتر است کودک چند ساعت به مهد و چند ساعت به آنها سپرده شوند.

به هر حال مهد محیطی است که انضباط خاصی در آن حاکم است و کودک در آن با افراد زیادی در تماس است و خسته می شود. برای پیشگیری از لوس شدن کودک باید روش تربیتی مادر و پدربزرگ مشابه با روش تربیتی والدین باشد تا کودک دچار مشکلات رفتاری نشود. هر چه تشابه بین نوع تربیت بیشتر باشد هم از نظر تربیتی برای کودک بهتر است هم اینکه او تنش کمتری را تجربه خواهد کرد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر