تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه خوراکی هایی را نباید قبل از تمرینات ورزشی خورد

چندین غذا که قبل از تمرین نباید بخورید

غذاهایی که بعد از ورزش نباید خورد

image چه خوراکی هایی را نباید قبل از تمرینات ورزشی خورد

سالاد

اکثر ما تصور می کنیم که سالاد یک غذای فوق العاده برای سلامت است، اما این گونه نیست. بسیاری از ما سالاد را با سس پرچرب مصرف می کنیم. حتی اگر سادلادتان سالم باشد و پر ازسبزیجات مختلف باشد، خوردن آن قبل از باشگاه مضر است. غذاهای پر از فیبر (سبزیجات و میوه ها) فرایند هضم را آهسته میکنند، و در نهایت در ساعت تمرین گاز و نفخ ایجاد میکنند.

تکفارس آی آر

تخم کتان

اشتباه برداشت نکنید تخم کتان فوق العاده است- آنها حاوی فیبرهای بسیار زیادی هستند. اما این یعنی در جلسات تمرین گاز و نفخ زیادی تولید میکنند. یادتان باشد که دو ساعت قبل و بعد از تمرین باید مصرف فیبر را محدود کنید. هم چنین لازم است از مکمل های فیبر و نان های با فیبر بالا پرهیز کنید و به جای آن از کربوهیدرات و پروتئین استفاده کنید.

نخود و لوبیا

لوبیا و نخود حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات های غیرقابل هضم هستند که میتوانند در تمرین باعث ایجاد گاز و نفخ شوند.

لبنیات

www.takfars.ir

لبنیات خوشمزه است، اما باعث خواب آلودگی و کسالت می شود. بنابراین دو ساعت قبل از ورزش باید از مصرف لبنیات پرهیز کنید زیرا ممکن است اسیدی و بی حال شوید و حتی آروغ بزنید.

بارهای پروتئینی

بعضی از بارهای پروتئینی حاوی مقادیر زیادی کالری و مقدار کمی پروتئین هستند. به گفته متخصص تغذیه، اگر از بار پروتئینی که کمتر از ۱۰ گرم پروتئین دارد استفاده کنید، قند خونتان می افتد و هنگام ورزش بیشتر احساس خستگی میکنید. اگر میخواهید در زمان ورزش پرانرژی باشید از بارهای پروتئینی استفاده کنید که نسبت پروتئین به شکرشان ۱:۱ است.

غذاهای چرب

بعضی از این غداها که نباید مصرف کنید مشخص هستند: کیک پنیری، همبرگرها و غیره. اما احتمالا باید از چربی های سالم نیز پرهیز کنید، هم چون آوکادو و مغذی جات چون حاوی فیبر زیادی هستند و حالت گازی ایجاد میکنند.

آب میوه ها

مصرف آب میوه ها قبل از ورزش ایده بدی است چون حاوی غلظت بالای شکر هستند.

تقریبا تمام آب میوه ها حاوی مقادیر زیادی شکر طبیعی و فیبر صفر هستند. شکی نیست که آب پرتغال حاوی ویتامین سی و سایر مواد غذایی ضروری است، اما باعث می شود انرژی آب میوه را سریعا استفاده بکنید و بعد از جلسه ورزشی دچار افت قند خون شوید.

قبل از تمرین سعی کنید سیب بخورید. انتخاب خوبی می تواند باشد.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر