مصرف مایعات گرم

مصرف مایعات گرم ممکن است به تخفیف گرفتگی ها و مشکلات تنفسی همراه با سرماخوردگی کمک کند.

همچنین مایعات گرم ممکن است به نرم شدن موکوس و تخلیه سلول های ویروسی از بدن کمک کند.

لذا مصرف سوپ های گرم و یا نوشیدنی های گرم می تواند گزینه مناسبی باشد.

زنجبیل

زنجبیل حاوی برخی ترکیبات ضدویروسی است که می تواند در تخریب ویروس های مسبب آنفولانزا و سرماخوردگی موثر باشد.

همچنین این مواد می توانند از طریق حمایت از تولید ترکیبات ضدویروسی و ضدمیکروبی در تقویت سیستم ایمنی موثر باشند.

فلفل قرمز

فلفل قرمز تازه یا پودر شده ممکن است در تخفیف علایم آنفولانزا و سرماخوردگی موثر باشد. ماده ای موسوم به کپسایسین موجب تندی طعم فلفل قرمز می گردد. ممکن است به بهبود جریان خون و رساندن مواد مغذی و ویتامین به سلول های عفونی شده و به بهبود بیماری کمک کند.

همچنین تندی و تیزی همراه با آن می تواند به تخفیف گرفتگی ها در ناحیه سینه و حفره بینی کمک کند.

سیر

سیر حاوی برخی ترکیبات شیمیایی است که از خصوصیات قوی آنتی بیوتیکی و ضدویروسی همراه است. این مواد ممکن است توانایی بدنتان را برای تخریب ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا را افزایش دهد.

سیر همچنین ممکن است جریان خونتان را بهبود بخشد و به سیستم گردش خونتان جهت تحویل دادن مواد مغذی حیاتی و اکسیژن و هیدراته نمدن سلول ها کمک کند.

مصرف مواد مغذی تازه و طبیعی

بی شک ترکیبات موجود در مواد مغذی تازه و طبیعی نظیر سبزیجات و میوه های تازه، مرکبات، مغزها و بذرها در تقویت سیستم ایمنی در برابر بیماری ها مفید می باشند.

سوپ مرغ

سوپ مرغ دارای برخی اثرات ضدالتهابی قوی است و در تخفیف علایم عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی موثر است.

غذاهای غنی از روی

مصرق غذاهای غنی از روی ممکن است در تقویت سیستم ایمنی و تخفیف علایم سرماخوردگی و آنفولانزا موثر باشد.

غذاهای غنی از روی عبارتند از: حبوبات، نخودفرنگی،غذاهای دریایی، گوشت قرمز، لوبیا و سویا.

اجتناب از مصرف مواد غذایی شیرین حاوی شکر

شکر توانایی سیستم ایمنی بدن را از طریق تقلیل توانایی گلبولهای سفید خون در سرکوب مهاجمین باکتربایی و ویروسی کاهش می دهد.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید