image, چه بخورم تا کل روز قوی و با انرژی باشم

سیب زمینی شیرین

این ماده غذایی دارای هیدروکربورهای مرکب است که باعث می شوند کلوکز به تدریج در بدن جذب شود، و برخلاف هیدروکربور موجود در نان و برنج از نوع ساده است، بدن برای مدت بیشتری می‌تواند به فعالیت ادامه دهد. سیب زمینی شیرین دارای فیبر است که باعث لاغری می شود، ویتامین سی، بتا کاروتن و منیزیم دارد.

موز و کره بادام

ترکیب این دو ماده غذایی مواد لازم را و از جمله شکر، منگنز و اسید آمینه موجود در موز و ویتامین‌ها و پروئین موجود در کره بادام را به بدن ما می‌رساند. این ترکیب در عوض کردن حالت روحی شما نیز موثر است.

آجیل

آجیل مانند پسته و بادام ترکیبی از فیبر و چربی ها و پروئین خوب هستند. به بدن برای مدت طولانی انرژی می‌دهند. آجیل ویتامین ب، آهن، روی، پتاسیم و منیزیم نیز دارد. سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند، زیر که دارای انتی اکسیدان است.

تخم مرغ

تخم مرغ منبعی از پروتئین است که بدن در طول روز به انرژی آن نیاز دارد. تخم مرغ سرشار از "تیامین" است که کربوهیدرات انرژی نامیده می شود و ویتامین ب۵ که به بدن کمک می کند و توان لازم برای کارهای روزانه را تامین می‌کند.

عسل

عسل غذای ورزشکاران است چون که منبع انرژی طبیعی است. عسل سرشار از هیدروکربور است که منبع اصلی سوخت لازم برای بدن است.

سطح گلیکوژن را در بدن تنظیم می کند، که جلوی گرفتگی عضلانی را می‌گیرد.

قارچ

سرشار از آهن، و ضد خستگی، قارچ حرکت اکسیژن در بدن را تسهیل می‌کند. قارج ویتامین د و ب۱۲ دارد و انرژی لازم در بدن را در طول روز تامین می‌کند.

اسفناج

اسفناج سرشار از آهن، منگنز و پتاسیم است و انرژی لازم را به بدن می رساند. منگنز به غیز از انرژی، بدن را آسوده می کند و خواب عمیق را تسهیل می‌کند.

تخم آفتاب گردون، کدو و پنبه دانه

این سه تخم بهترین میان غذا برای بدن است، زیرا سرشار از مواد معدنی، فیبر و پروتئین است و انرژی لازم را به بدن می‌رساند.

ماهی آزاد (سالمون)

ماهی آزاد منبع خوبی برای ویتامین ب و "امگا۳" است و که به بدن انرژی می دهد و کار مغز را تسهیل می‌کند.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید