image, چهار معجزه آووکادو برای سلامتی و زیبایی و شادابی شما

۱- احتمالا باعث کاهش ریسک بیماری قلبی می‌شود.

بیماری قلبی قاتل درجه یک شهروندان آمریکا و بسیاری دیگر از نقاط جهان است. تنها در آمریکا سالانه بیش از ۲۷ میلیون نفر از افراد بالغ آمریکا از این بیماری رنج می‌برند. لذا کاملا منطقی است که همگی دنبال آن باشیم تا با هوشیاری و دقت بیشتری به انتخاب در رژیم غذایی‌مان دست بزنیم.

آووکادو تا به اینجا نشان داده که می تواند به اشکال مختلف تاثیرات مثبتی بر سیستم قلبی عروقی داشته باشد. از جمله اینکه میزان چربی اشباه در آن کم است و حاوی مقدار زیادی چربی غیر اشباع است. مصرف بی رویه چربی اشباع (بیش از ۱۰ درصد کل کالری بدن) ممکن است کلسترول HDL و LDL و تریگلیسریدها در خون‌تان افزایش یابند. و در حالت دیگر، مصرف میزان کافی چربی غیراشباع در رژیم غذایی تان می‌تواند به پایین امدن کلسترول LDL در خون (کلسترول بد)، حفظ سطح کلسترول HDL و به شکل بالقوه بهبود حساسیت انسولینی کمک می‌کند.

علاوه بر این محتوای چربی تغذیه‌ای آن، آووکادو حاوی ترکیب قدرتمندی از مواد مغذی مختلف (مانند پتاسیم و لوتئین) بوده و همچنین منبع خیلی خوبی از آنتی‌اکسیدانتهایی چون کاروتنوئیدها، کالکسانتوفیلها و فنولها است. این ترکیبات می توانند به جلوگیری از احتراق و اکسیداسیون شدید در رگهای خونی و همچنین بهبود جریان خون کمک کنند.

۲- ممکن است کنترل وزن هم برای‌تان راحت‌تر شود

بله، خوردن چربی برای کم کردن چربی، قابل تصور هم نیست! آووکادو می‌تواند با ایجاد احساس سیری تا حد زیادی به کاهش وزن و حفظ BMI مناسب بدن کمک کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اضافه کردن آووکادو به وعده های غذایی باعث می‌شود احساس سیری بیشتر، سریعتر و طولانی‌تری داشته باشیم و از میل‌مان به پروخوری کاهش یابد. البته میزان فیبر بالای آووکادو هم به خاصیت شکم پر کنی آن کمک می‌کند. هر میوه آووکادو ۱۴ گرم فیبر دارد. علاوه بر این، برخی مطالعات مشاهده‌ای نشان داده مصرف مقدار بیشتر آووکادو با داشتن کمری باریکتر و BMI پایین‌تر ارتباط مستقیمی‌دارد. و در پایان، برخی تحقیقات نشان داده که رژیم‌های لاعری حاوی میزان زیاد MUFA (مانند آنچه که در آووکادو جمع شده) احتمالا برای قلب مفیدتر از رژیمهای لاغری کم چربی هستند.

۳- می‌تواند باعث کاهش خطر سرطان شود

آووکادو حاوی مقدار زیادی ترکیبات فیتوشیمیایی است که می‌توانند در پیشگیری از سرطان مفید باشند. از این مواد می توان به فنولها و زانتوفیل اشاره کرد که پیش از این نام بردیم. مطالعات نشان داده که ترکیبات پروتئینی گلوتاتیان در کنار زانتوفیل و لوتئین (که آووکادو منبع غنی آن است) تاثیرات مثبتی بر کاهش نرخ سرطان دهان دارد. اطلاعات مقدماتی همچنین نشان دهنده نتایج قابل قبولی از نقش بالقوه آووکادو در کاهش ریسک سرطان سینه و پروستات است. علاوه بر این برخی مطالعات مقدماتی مشخص نموده که مواد استخراجی از آووکادو بر برخی انواع سلولهای مغز استخوان در سرطان خون تاثیرات مثبت ضد سرطانی دارند. البته هنوز برای نتایج دقیق‌تر و قابل اعتنا نیازمند مطالعات و تحقیقات بیشتری هستیم.

۴- می‌تواند از چشمان و پوست شما در مقابل اثرات پیری محافظت کند

کاروتنوئیدهای تولیدی توسط آووکادو حاوی مواد کاملا موثری برای بدنمان هستیم. لوتئین و دیگر مواد موجود در آووکادوها همچون زیاکسانتین تا کنون آثار مثبتی بر کاهش دید مرتبط با افزایش سن نشان داده و جلوی عدم کارکرد مناسب بینایی را می‌گیرد. همچنین این دو ماده مغذی بعنوان بافرهایی در برابر آسیبهای اکسیده کننده اشعه ماوراء بنفش عمل می کنند و پوست را سالم و صاف نگه می‌دارند. کاروتنوئیدهای آووکادو در مقایسه با بسیاری دیگر از میوه و سبزیجات بسیار بهتر و راحت‌تر جذب بدن می‌شوند و همین موضوع مصرف روزانه آووکادو را موضوعی معقول و منطقی ساخته است.

و در کنار منافع سلامتی بسیار زیاد، آووکادوها خوراکی خوش طعم و کرمی هستند که می توانند با ساندویچ‌ها، میان وعده‌ها، سس ها و دیگر انواع غذاها ترکیب شده و وعده‌های خوشمزه‌ای را برای‌تان به ارمغان آورند.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید