تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چهارده معیار مهم علمی و اصولی برای انتخاب همسر

وجه اشتراکات پیشنهادی برای برخورداری از یک رابطه رضایت بخش

۱- اعتقادات و ارزشهای اساسی و مهم در رابطه با اخلاقیات، مذهب، مسایل فرهنگی، سیاسی و معنوی.

۲- روش زندگی. میزان نیاز و میل به عطوفت، محبت و در کنار یکدیگر بودن. نحوه تعلیم و تربیت فرزندان. معیارهای بهداشت و نظافت فردی و نظم و ترتیب. داشتن و یا نداشتن فرزند. اعتقادات نسبت به تقسیم کار و مسئولیت ها.

۳- سطح نیاز و تمایل به فعالیتهای اجتماعی (نوع فعالیت و تناوب آنها). میزان معاشرت با خانواده، دوستان و دیگران.

۴- سطح تحصیلات.

تکفارس آی آر

۵- پایگاه اجتماعی و اقتصادی.

۶- اهداف مهم زندگی شخصی.

۷- جذابیت و زیبایی چهره.

۸- نگرش شما به ازدواج، پول و رابطه جنسی.

نکته:در ابتدای رابطه ار آنجایی که احساسات در اوج خود میباشند، ممکن است موارد فوق بی اهمیت جلوه کننده. اما بی اعتنایی به هر کدام از آنها میتواند به شکست در رابطه منجر گردد.

www.takfars.ir

نکته: با اینکه موارد فوق بطور ۱۰۰ درصد نمیتواند متضمن یک ازدواج رضایت بخش باشند، اما عدم توجه به آنها به حتم رابطه را با خطر ناکامی مواجه میسازد.

نکته:البته احتمال اینکه دو فرد در تمام موارد مذکور با یکدیگر همخوانی داشته باشند، بسیار اندک است. اما باید تا حد امکان هنگام همسر گزینی آنها را لحاظ کرد.

اجتناب از اشتباهات رایج:

۱- انکار و یا نادیده گرفتن اطلاعاتی که تاکنون از طرف مقابلتان کسب کرده اید و نشانه یک مشکل و یا رفتار نامناسب است.

۲- تنها بروی جنبه های مثبت تمرکز کردن. عدم تمایل به شناخت ضعف ها، محدودیتها، جنبه های منفی و عادات ناپسند طرف مقابل. شما بایستی منصفانه جنبه های منفی و مثبت فرد مقابل خود را ببینید و مورد ارزیابی قرار دهید.

۳- تصمیم گیری درباره اینکه فرد مقابلتان مناسب و درخور شماست یا خیر، هنگامی که دیوانه وار عاشق وی شده اید و یا در مراحل نخست رابطه بسر میبرید. هنگامی که شما دیوانه وار عاشق کسی هستید، از احساس خود لذت ببرید، اما محتاط باشید. در این وضعیت شما در یک حالت خلسه و سرخوشی شگفت انگیزی بسر میبرید و براحتی توسط احساسات خود گمراه میشوید. بنابراین در این مقطع و برهه حساس هیچگونه تصمیم مهمی اتخاذ نکنید. اجازه دهید این احساسات خوشایند فروکش کنند و سپس در مورد فرد مقابل و رابطه خود تصمیم نهایی را اتخاذ کنید.

۴- نادیده گرفتن احساسات خودتان. چنانچه شما در کنار فرد مورد نظرتان احساس خوبی ندارید، از اینکه خودتان باشید بیم دارید، و یا قادر به صحبت کردن در مورد برخی مباحث خاص و یا مسایل حساس نیستید، از وی صرفنظر کنید و به جستجوی خود ادامه دهید. چنانچه به طرف مقابل خود اعتماد ندارید و یا هنوز بطور کامل مورد پذیرش وی قرار نگرفته اید، به فرد مقابل خود بعنوان یک شخص ویژه و مهم در زندگی خود ننگرید.

۵- انتخاب فردی که نیاز به تغییر دارد. تصور کنید که قادرید وی را تغییر داده و به وی رفتار صحیح را بیآموزید، در زندگی هدایتش کنید و یا آنقدر دوستش دارید که قادرید از کاستی ها و عیوب وی چشم پوشی کرده و آنها را تحمل کنید.

۶- انتخاب فردی که به شما نیاز دارد. فردی را برگزینید که شما را دوست دارد و تمایل دارد در کنار شما باشد. نه کسی که به شما محتاج است. چراکه ممکن است پس از برآورده شدن نیازش در آینده، دیگر خواهان شما نباشد.

۷- وارد رابطه ای شوید در حالی که کماکان عشق پیشین خود را فراموش نکرده اید، و خاطرات گذشته و اندوه از دست دادن شریک پیشین از ذهن و دل شما بطور کامل خارج نگشته است.

تک فارس

۸- همیشه مهربان و سازگار بودن، همواره به فکر خوشحال کردن و راضی نگه داشتن طرف مقابل بودن، انجام ندادن کاری که طرف مقابل را ناراحت کند. و یا تلاش فراوان برای آنکه طرف مقابل شما را دوست داشته باشد. رابطه باید برای هردوی شما مفید و موثر باشد. مسئولیت شکل دهی این رابطه مفید و موثر نیز به عهده هر دوی شماست.

نکات مهم دیگر:

۱- شما قادرید با اجتماعی بودن و دوستانه برخورد کردن با دیگران احتمال یافتن شریک مناسب خود را افزایش دهید، و در مقابل با صحبت نکردن با دیگران و منزوی کردن خود این احتمال را کاهش دهید.

۲- یافتن شریک را هدف اصلی زندگی خود قرار ندهید. برخورداری از سلامت جسم وروان و تامین نیازهای شخص خودتان باید هدف اصلی زندگی یتان باشد. دوست داشتن خودتان باید در اولویت باشد.

۳- در جهان خیالی و فانتزی زندگی نکنید و مفهوم ازدواج را از فیلم ها و رمان های عاشقانه اقتباس نکنید.

۴- علت اصلی ازدواج ناموفق و انتخاب یک فرد نامناسب عزت نفس و اعتماد بنفس پایین شخص انتخاب کننده میباشد.

۵- هیچگاه عشق و رابطه جنسی را با یکدیگر اشتباه نگیرید.

۶- تساوی حقوق باید شالوده رابطه شما باشد. افراد باید متناسب با چیزی که می بخشند از یک رابطه منتفع شوند.

۷- برخورداری از بلوغ هیجانی و اجتماعی شما و شریکتان قبل از قدم نهادن به یک رابطه بلند مدت ضروری است.

۸- فراگیری نحوه رفتار صحیح با جنس مخالف و روابط جنسی سالم و رضایت بخش توسط هر دو طرف پیش از ازدواج الزامی است.

T A K F A R S

۹- علاقه، دوستی، احترام، پذیرش و اعتماد دو جانبه لازمه یک زندگی مشترک است.

۱۰- استقلال مالی و فکری فرد مقابل شما بسیار مهم است. هیچگاه به فردی که به لحاظ مادی و مهم تر از آن از نظر فکری و تصمیم گیری به خانواده خود وابستگی دارد، پای بند نگردید.

۱۱- واقع گرا باشید و نه آرمانگرا. از شریک خود انتظار نداشته باشید تمام نیازهای شما را برآورده سازد.

۱۲- شناخت کافی خود و آگاهی از اهداف شخصی در زندگی، پیش شرط آغاز هر رابطه ای است.

۱۳- اینکه چگونه دو فرد پیش از ازدواج با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و گفتگو میکنند پیش آگهی میزان رضایتمندی پس از ازدواج است. چنانچه شریک شما چندان با شما گفتگو نمیکند و تعاملات عمدتا بصورت بحث و جدل میباشند، تصور نکنید وی پس از ازدواج تغییر خواهد کرد.

۱۴- دخترانی که پدری دلسوز و صمیمی دارند، تمایل دارند جذب یک مرد قابل اعتماد گردند. پسرانی که مادری سرد وبی محبت دارند، تمایل دارند با زنان مضطرب و سرد قرار ملاقات بگذارند. پژوهشها حاکی از آن است که دختران جذب مردی میشوند که شباهت به پدرانشان دارند و پسران نیز جذب دخترانی میشوند که شباهت به مادرانشان دارند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر