برخی خوراکی های ساده کمک زیادی به مبتلایان به پرفشار خون می کنند و آن ها را از عوارض اختلالات مربوط به فشار خون در امان نگه میدارند :

۱) مصرف ترشی را کاهش دهید در صورت تمایل می توانید از ترشی های کم نمک خانگی استفاده کنید.

۲) لبنیات کم چرب می تواند به کنترل و پیشگیری از فشار خون کمک کند.در میان لبنیات دوغ دارای نمک زیادی است و بهتر است از دوغ های کم نمک خانگی استفاده کرد.

۳) از مصرف نوشابه های گازدار حاوی اسیدفسفریک بپرهیزید

۴) روزانه به مدت ۲۰ دقیقه ورزش کنید.

۵) از مشروبات الکلی و دخانیات دوری کنید.

۶) استفاده از سبزی ها و میوه های تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

۷) وزن خود را در رنج نرمال حفظ کنید.

۸) نوشیدن ۲ لیوان آب پرتقال در روز می تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی پایین بیاورد.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید