تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور یک کار آفرین موفق باشیم توصیه های مفید

کارآفرین بودن گاهی اوقات هم کار سختی است. گفته های کارآفرینان به ما کمک خواهد کرد تا کمی از رمز و رازهای راه های رسیدن به تمرکز در کارآفرینی بیشتر بدانیم.

حالا دیگر کارآفرین بودن خیلی سخت تر از گذشته است. کارآفرینان باید مدام به چیزهای مختلف توجه کنند و حواسشان به اطراف باشد. بیشتر وقت کارآفرینان به جواب دادن به تلفن ها، ایمیل ها و گذاشتن پست های اجتماعی می گذرد.

image چطور یک کار آفرین موفق باشیم توصیه های مفید

از ده کارآفرین سوال هایی راجع به اینکه چطور میتوانند همچنان با وجود مشغله های فراوان تمرکزشان را حفظ کنند، پرسیده شده. پاسخ هایشان را در زیر می بینیم:

۱- اجازه ندهید تا اینباکس تان تبدیل به فهرست کارهای روزانه شود!

تکفارس آی آر

image چطور یک کار آفرین موفق باشیم توصیه های مفید

من هر هفته یکی از روزهای هفته را انتخاب می کنم و اهداف هفته آینده و اولویت هایم را بررسی می کنم. انتهای هفته به اینکه کل آن هفته چه کارهایی انجام داده ام نگاهی می اندازم و آن ها را برای همکارانم می فرستم. اسمش را گذاشته ام بازخورد. خیلی خوب است که گاهی فضایی برای چنین کاری به وجود بیاورید. در غیر اینصورت مثل این میماند که اینباکس ایمیلتان را تبدیل به فهرست کارهای روزانه کنید و این کار هم هیچ فایده ای برایتان نخواهد داشت.

Tim Chen از NerdWallet

۲- برای خودتان فواصل زمانی ایجاد کنید

image چطور یک کار آفرین موفق باشیم توصیه های مفید

www.takfars.ir

من نسبت به درست کردن فهرست انجام کارها بسیار حساسم. از طرفی هم فکر می کنم این موضوع بسیار اهمیت دارد که بتوانیم کارهایمان را به میزان مشخصی از اندازه های کوچکتر تقسیم کنیم. من خودم کارهایم را طوری تنظیم و تقسیم بندی می کنم که در یک یا دو ساعت بشود انجامشان داد. این به من کمک میکند که به همه کارهایی که روی میزم قرار دارد بتوانم رسیدگی کنم.

Daniella Yacobovsky از BaubleBar

۳- قدم به قدم حرکت کنید

image چطور یک کار آفرین موفق باشیم توصیه های مفید

من این شانس را داشتم که در یک مکان مذهبی، یعنی صومعه درس بخوانم. ما آنجا متن های خیلی پیچیده را می خواندیم و خودمان را در آن ها غرق می کردیم. مثل یک فعالیت بسیار جدی مثلا ورزش کردن، تمرکز هم یک مهارت فعال است.

چیزی را انتخاب کنید که میخواهید به آن فکر کنید و تنها به همان فکر کنید. اجازه ندهید تا چیزی در آن خللی وارد کند. اول از پنج دقیقه شروع کنید. مثل یک ماراتن که در انتها مهارت های بسیاری کسب خواهید کرد، تمرکز کردن هم بعد از مدتی برایتان آسان خواهد شد.

Oliver Kharraz از Zocdoc

۴- بیرون بروید!

image چطور یک کار آفرین موفق باشیم توصیه های مفید

گاهی اوقات هم استراحت کنید. من بعد از کارهای سنگینی که انجام می دهم، گاهی اوقات زمانی را هم به تنفس اختصاص می دهم. کمی پیاده روی کنید. از دنیای اطرافتان فاصله بگیرید و کمی آرامش ذخیره کنید.

تک فارس

Merrill Stubbs از Food52

۵- کارهایتان را تقسیم بندی کنید و تنها همان ها را انجام دهید!

image چطور یک کار آفرین موفق باشیم توصیه های مفید

من سعی می کنم تا روزهایم را تقسیم کنم. مثلا یک ساعت قبل از شروع کار را فقط به فرستادن ایمیل ها اختصاص می دهم و تا زمانی که این کار به اتمام نرسیده باشد، کار جدیدی را شروع نمی کنم. متوجه شده ام که وقتی بر روی یک کار تمرکز می کنم تا آن را تمام کنم، بازدهی خیلی بیشتری دارم.

Jennie Ripps از Owl’s Brew

۶- پاسخگو باشید!

image چطور یک کار آفرین موفق باشیم توصیه های مفید

یکی دیگر از رازهای تمرکز در کارآفرینی پاسخگویی است. من واقعا از اپلیکیشن Momentum لذت می برم. نسخه کروم آن هم وجود دارد و به راحتی به شما این امکان را می دهد که کارهای روزانه تان را در آن بگنجانید.

در یک مقیاس بزرگ تر ما در مجموعه و کمپانی خودمان هم همین کار را می کنیم. در جلسات روزانه که صبح ها برگزار می شود، هر قسمت توضیح می دهد که امروز چه کاری انجام می دهد و روز بعد و در جلسه بعدی گزارش کارهای انجام شده را به همه توضیح می دهد. آیا توانسته است کارهایی را که گفته انجام دهد و اگر نه چرا؟ اگر برای عده زیادی توضیح دهید که قرار است کاری را انجام دهید احتمال انجام دادن آن بیشتر است تا اینکه فقط به خودتان بگویید.

Kyle Hill از HomeHero

T A K F A R S

۷- فعال باشید!

image چطور یک کار آفرین موفق باشیم توصیه های مفید

مثل بسیاری از کارآفرینان حواس من هم در لحظه به تمام چیزهای مهم باید جمع باشد. یک چیزی که خیلی به من در این زمینه کمک میکند ورزش کردن است. بعد از اینکه یوگا انجام می دهم و یا هر ورزش دیگری با وضوح و تمرکز بیشتری به سر کارم بر می گردم.

Ryan Holmes از Hootsuite

۸- مستقیما با اهدافتان روبرو شوید!

image چطور یک کار آفرین موفق باشیم توصیه های مفید

با چالش هایتان روبرو شوید و از شکست ها درس بگیرید. زمانی که تصمیم گرفتیم تا Eventbrite را به وجود بیاوریم باید با بسیاری از چالش های روبرو می شدیم و راه حل های خلاقانه ای برای غلبه بر مشکلات می دادیم. هر زمان که یاد می گرفتیم چطور به سمت هدف هایمان حرکت کنیم و با آن ها روبرو شویم، قویتر و منسجم تر می شدیم. هر چند، تمرکز در کارآفرینی چالشی است که همواره وجود دارد.

Julia Hartz از Eventbrite

۹- گوشی هایتان را کنار بگذارید!

image چطور یک کار آفرین موفق باشیم توصیه های مفید

تک فارس www.takfars.ir

من چند اصول شخصی دارم و یکی از آن ها این است که وقتی با شخصی در جلسه، قرار ملاقات کاری یا شخصی مثلا ناهار و یا شام هستم به ساعت و گوشی نگاه نمی اندازم و سعی می کنم تا تمام حواسم را بر روی سمت مقابل قرار دهم. همین منوال در جلسات گروهی مان هم برقرار است. ما یک عبارتی داریم با این عنوان لپ تاپ ها خاموش و قانون این است در حین جلسه کسی حق روشن کردن لپ تاپ ها را ندارد. این کار به تمرکز در کارآفرینی کمک میکند و حضور فیزیکی و ذهنی افراد را بیشتر میکند.

Dave Rusenko از Weebly

۱۰- تنهایی!

image چطور یک کار آفرین موفق باشیم توصیه های مفید

استراتژی من برای تمرکز در کارآفرینی تنهایی است. گاهی اوقات هم تنها باشید. آدم ها، کلمات و همه چیز را فراموش کنید و فقط به هندزفری و آهنگ هایتان متوسل شوید. بدون حضور هیچ آدمی.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر