تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور یک شله زرد خوشمزه مخصوص نذری درست کنید

image چطور یک شله زرد خوشمزه مخصوص نذری درست کنید

زعفران را هیچ وقت مستقیما به شله زرد اضافه نکنید. مقدار مورد نظر را در آب جوش حل کنید و سپس اضافه کنید.

دقت کنید حتما باید محلول زعفران را قبل از اضافه کردن شکر به برنج اضافه کنید. بعضی شله زردها دانه های برنج سفیدی دارند زیرا ابتدا شکر و بعد زعفران اضافه شده است و این باعث می شود دانه های برنج به طور یکنواخت رنگ نگیرند.

دانه های برنج هرچه ریزتر باشد بهتر است. حتی می توانید برنج خیس خورده را قبل از پخت بین دو کف دست خرد کنید.

برای قوام شله زرد و آب نینداختن آن می توانید پس از ریختن تمام مواد زیر آن شعله پخش کن بگذارید و به مدت نیم ساعت بماند تا آب آن کشیده شود.

تکفارس آی آر

برای اینکه پودر هل رنگ شله زرد را تغییر ندهد بهتر است پودر هل را روی دستمال بریزید و گره بزنید و داخل لیوان بگذارید و آب جوش بریزید. بعد از دو ساعت آن را خارج کنید و فشار دهید و بگذارید تا ته نشین شود. زمان اضافه کردن هل فقط آب روی هل ته نشین شده را بیفزایید.

روش دیگر هم این است که مقدار لازم پودر هل را در ظرفی بریزید و پوسته آن را بشکافید و رویش آب بریزید و در ظرف را ببندید. بعد ظرف را روی حرارت قرار دهید (به روش بن ماری) نیم ساعت زمان دهید تا اسانس هل خارج شود. زمان اضافه کردن هل آن را از آب خارج کنید و فقط آب را به شله زرد یا فرنی بیفزایید.

بادام شله زرد را می توانید قبل از افزودن در گلاب خیس کنید و زمان اضافه کردن به شله زرد آن را داخل قابلمه بریزید. این کار باعث نرم شدن خلال بادام می شود.

نکته مهم در مورد اضافه کردن شکر به شله زرد این است که دقت کنید وقتی شکر را اضافه کنید که برنج به میزان دلخواه شما پخته شده باشد. زیرا پس از اضافه کردن شکر شله زرد کمی لعاب می اندازد اما به هیچ وجه برنج بیشتر از این نمی پزد.

برای ته نگرفتن شله زرد باید پس از افزودن شکر آن را مرتب هم بزنید.

www.takfars.ir

برای قوام شله زرد باید برنج به حالتی غلیظ تر از آنچه که میخواهید برسد و سپس شکر را اضافه کنید، زیرا پس از افزودن شکر شله زرد کمی شل تر از حالتی که برنج داشت می شود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر