تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور یخ مرغ فریز شده را سریع باز کنید

image چطور یخ مرغ فریز شده را سریع باز کنید

این روش سریع که در اغلب آشپزخانه های حرفه ای استفاده می شود بهترین روش است و ۲۰ تا۳۰ دقیقه طول می کشد تا مرغ یخ زده ذوب شود.

کاسه یا ظرف بزرگی را با آب سرد پر کنید ( کاسه سالاد )

طوری که مرغ کاملا زیر آب باشد. به طور منظم آب را با آب سرد تازه تعویض کنید . اگر در همان لحظه خیلی مشغول هستید، اجازه دهید قطره کوچکی از آب سرد از بالا جاری باشد.

از آب داغ استفاده نکنید چون خطر را افزایش میدهد در حالی که داخل آن هنوز یخ زده است ، و بیرون آب شده (حیطه خطر) دمای ۴۱تا۱۳۵ درجه فارنهایت است دمایی که در آن باکتری ها بیشتر رشد میکنند و غذا را به خطر می اندازند.

تکفارس آی آر

وقتی تکه های مرغ به اندازه کافی از یخ زدگی درآمدند از هم جدا می شوند،. بقیه آب شدن سریع تر خواهد بود. فرآیند را ادامه دهید تا اینکه یخ گوشت کاملا ذوب شود. اگر مرغ کامل دارید ، مطمئن شوید آب سرد در داخل آن رفته و از خارج و داخل از یخ باز می شود.

بنابراین زمانی که از آب خنک، قابل شرب در دستشویی و شست وشو استفاده میکنید، به سرعت مرغ در حال ذوب شدن است ( و هر گوشت دیگری به طور کلی ) با آب جاری کاملا خوب ذوب می شود.

نکته: برای جلوگیری از رشد باکتری ها، مرغ تان را بلافاصله بعد از ذوب شدن بپزید و هرگز غذاهای ذوب شده را دوباره منجمد نکنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر