تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور گل رز باغچه های خود را همیشه تازه نگهدارید

image چطور گل رز باغچه های خود را همیشه تازه نگهدارید

چیدن گل های پلاسیده

به طور منظم گل های پلاسیده را بچینید. در غیر این صورت گیاه بیشتر دانه تولید میکند و گل های بیشتری نمی دهد. ساقه های سالم فقط باید قسمت گل آنها چیده شود، ولی ساقه های باریک و ضعیف باید از پایین تر قطع شوند تا رشدشان بهتر شود. ساقه ها را از جایی که قطرشان به اندازه مداد بود هرس کنید، حتی اگر مجبور

شدید کل جوانه را بچینید این کار را بکنید.

همیشه بالاتر از برگ های سالم و کامل را ببرید. این قسمت ها جاهایی هستند که هورمون ها متراکم شده اند، بنابراین گیاه می تواند از این قسمت سریعتر جوانه و گل بدهد.

تکفارس آی آر

تغذیه و افزودن لاشبرگ

در بهار و پائیز با کمپوست یا کود پوسیده برای رزها لاشبرگ تهیه کنید.در تابستان آنها را با پتاس و منیزیم تغذیه کنید تا گل های بهتری بدهند.با آبیاری منظم و گرفتن آب شیلنگ یا آبپاش به سوی قاعده گیاه،از تشکیل شدن سفیدک بر روی شاخ و برگ گیاه جلوگیری کنید.

تهیه تکیه گاه

رزهای بوته ای قدیمی را با قرار دادن تیرک هایی به دور گیاه و بستن ساقه ها به تیرک ها، حمایت کنید.رزهای رونده و فشرده را با بستن آنها به تیرک های آلاچیق، ستون های عمودی یا ستون های هرمی، حمایت کنید.رزهای معمولی هم به تکیه گاه نیاز دارند.ساقه اصلی آنها را با قرار دادن تیرک در کنارشان و بستن آنها به تیرک محکم کنید.

کنترل و مهار بیماری

www.takfars.ir

گونه های مقاوم به بیماری رزها را انتخاب کنید تا از بیماری هایی همچون خال سیاه،سفیدک و پوسیدگی در تابستان های گرم و مرطوب پیشگیری شود،حتی گونه های مقاوم به بیماری هم ممکن است بیمار شوند.برگ های افتاده رز ها را جمع کنید و از گیاه دور کنید تا ریسک عفونت مجدد کاهش یابد و در صورت لزوم از قارچ کش استفاده کنید.

رز درست را انتخاب کنید

قبل از آنکه مسحور عکس زیبایی از یک رز شوید، فکر کنید که کدام رز برای باغچه شما مناسب است.گونه های قدیمی به ندرت در کل تابستان گل می دهند، در حالیکه گونه های جدید در کل تابستان گل دارند.

فواید گل رز برای پوست و زیبایی

معمولا دو نوع گل رز برای پوست مورد استفاده قرار می گیرد :گل رزی که به گل رز محمدی معروف است و به آن rosa damascena گفته می شودو گل رز سنتیفولیا rosa centifola که اولی در بلغارستان پرورش می یابد و برخی آن را به رز بلغاری نیز می شناسند،این نوع گل رز بویی قوی دارد و دومی که به آن رز مراکشی نیز گفته می شود بوی سبک تر و شیرین دارد.از هر دو گل روغنی گرفته می شود که برای پوست مفید است.

انواع ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان در روغن گل رز وجود دارد،این روغن همچنین برای چرب کردن پوست های خشک بسیار مفید است.خواص ضد عفونی کنندگی این روغن، روغن گل رز را برای ترمیم پوست هایی که آکنه یا جوش دارند کارساز میکند.همچنین خواص ضد التهابی آن نیز التهاب و قرمزی پوست را درمان میکند.روغن گل رز همچنین برای جلوگیری از بیماری های پوستی نیز مفید است.حتی برخی تحقیقات نشان داده است که روغن گل رز به درمان زخم ها نیز کمک میکند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر