تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور کودک خود را برای انجام تکالیف مدرسه مشتاق کنید

استعداد کودکان و توانایی‌های آنها با یکدیگر قابل مقایسه نیست، گاهی نداشتن توجه و تمرکز باعث بی‌علاقگی در کودک برای انجام تکالیف می‌شود پس انجام تست‌های خاص برای کودکان، قبل از شروع مدرسه توصیه می‌شود.

اگر کودک شما علاقه‌مند به انجام همه امور درسی است نباید مرتب و بیش از اندازه او را تشویق کنید، زیرا کودک به این روش عادت خواهد کرد و در صورتی که این تشویق‌ها تکرار نشود به شدت علاقه‌مندی خود را از دست خواهد داد، اما اگر کودک شما در انجام امور مدرسه بی‌علاقه و بی‌توجه است باید این کار را به هر شیوه‌ای می‌توانید برایش لذت‌بخش کنید. تشویق این گونه کودکان بسیار مهم است استفاده از جملات به تو افتخار می‌کنم، تو موفقی و دوستت دارم به کودک انگیزه و لذت توجه به امور درسی را خواهد داد. برای کودک دبستانی خود با کمک او برنامه‌ریزی کنید. کودکان در این سن بسیار علاقه‌مند به قانونمند بودن و رعایت کردن قوانین ازپیش‌تعیین‌شده هستند و اگر برای آنها قوانینی مانند بازی طراحی کنید به انجام دادن آن علاقه‌مند خواهد شد.

کودک شما قانون و نظم را باید بشناسد و ارزش وقت را درک کند. انجام تکالیف را بااهمیت نشان دهید و با دادن پاداش‌هایی چون تماشای فیلم مورد علاقه، بردن به مکانی که کودک دوست دارد و… کودک را علاقه‌مند کنید. گاهی خرید میز تحریر ساده یا اختصاص اتاق یا محلی برای انجام تکالیف می‌تواند راهکار مناسبی برای ارتباط با تکالیف در کودک باشد، به گونه‌ای که اگر کسی خواست در آن مکان بنشیند، در مقابل کودک به فرد بگویید آنجا محل انجام تکالیف کودک‌تان است، با این کار کودک اعتماد به نفس پیدا می‌کند و تصور می‌کند این جایگاه برای کاری مهم به او سپرده شده است.

فراموش نکنیم عصبانیت، فریاد، یا تکرار مداوم نمی‌تواند کودک را وادار به نوشتن تکالیف کند اما قاطع بودن شما و اینکه نشان دهید از فرزندتان چه می‌خواهید اهمیت بالایی دارد، نکته دیگر در کودکانی که با تکالیف منزل ارتباط خوبی ندارند گاهی می‌تواند مشکلات مدرسه باشد. دوستانی که باعث آزار کودک می‌شوند یا رفتار معلم در برخورد با کودک می‌تواند در این موضوع نقش داشته باشد. حفظ ارتباط نزدیک و منظم والدین با مربی و مدرسه می‌تواند بسیار در کمک به کودک برای ارتباط با تکالیف اهمیت داشته باشد. توصیه می‌شود تشویق را بسیار جدی بدانیم اینکه کودکان را در سنین دبستان بتوانیم به درس علاقه‌مند کنیم بسیار اهمیت دارد و مانند سرمایه‌ای در مقاطع بالاتر به کارمان می‌آید، پس از هر فرصتی برای لذت‌بخش کردن تکالیف در کودک استفاده کنیم.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر