تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور کار و تجارت موفقی را شروع کنیم

image چطور کار و تجارت موفقی را شروع کنیم

بهترین ایده برای کسب و کار ساده ترین ایده ها است

۱- ایده ای را کار کنید که بازار خوبی برای آن وجود داشته باشد!

البته غیرممکن هم نیست که بر روی بخش حاشیه ای و کوچک بازار تمرکز کنید و به موفقیت برسید. اما سعی کنید تا بازارهای بزرگ تر را در نظر بگیرید. این کار قطعا کمی سخت تر از حالت معمول است، اما وقتی مبلغی که در ازای دریافت حق امتیاز ایده هایتان دریافت میکنید به دستتان برسد، اوضاع کمی فرق خواهد کرد.

۲- از اینکه محصولتان می تواند با قیمت معقولی به بازار عرضه شود اطمینان حاصل کنید!

تکفارس آی آر

اگر در بازار رقابتی محصول شما بتواند با قیمت خوبی ارائه شود، برگ برنده بزرگی برای شما خواهد بود. اما اگر ایده ای داشته باشید که نیاز به تجهیزات و ساز و کار جدید داشته باشد، کار سخت تر خواهد شد و باید بتوانید کمپانی را متقاعد کنید که این هزینه در نهایت به نفع آن ها خواهد بود. به همین دلیل است که ایده های خیلی بزرگ خیلی برای شروع کسب و کار مناسب نیستند و احتمال شکست خوردن آن ها بیشتر است.

۳- روی ایده هایی سرمایه گذاری کنید که سودآور باشند و راحت توضیح داده شوند!

آموزش دادن به مشتریان کار بسیار پیچیده و هزینه بری است. این جا است که ارزش بیانیه یک جمله ای شما در توضیح محصولتان مشخص می شود. آیا می توانید فایده محصولتان و اینکه اصلا به چه کاری می آید را در چند کلمه و کوتاه و مختصر توضیح دهید؟ در واقع باید بتوانید. نقطه قوت ایده خوب برای کسب و کار در همین است. در غیر این صورت کمی شانستان برای باز شدن درهای ورود پایین خواهد آمد.

بعضی از ایده ها تحت هیچ شرایطی نمیتوانند حق امتیاز بگیرند، مثل بسیاری از دستورهای آشپزی خاص که حق کپی رایت در مورد آن ها وجود ندارد. مگر اینکه محصول متعلق به بخش بسته بندی و یا تحویل بار باشد. همین نکته در مورد بخش نرم افزار هم صادق است. گرفتن حق امتیاز ممکن است، اما کار بسیار دشواری است.

بعضی اوقات هم فقط چند کمپانی خاص کل بازار را به صورت انحصاری تحت اختیارشان دارند. در این شرایط انگیزه برای خلاقیت و نوآوری و به تبع آن ورود ایده خوب برای کسب و کار و گرفتن حق امتیاز بسیار پایین می آید. البته همیشه استثنا هم وجود دارد.

www.takfars.ir

باهوش باشید. اجازه ندهید کسی متقاعدتان کند که دریافت حق ثبت اختراع برای شما الزامی است. هیچ کمپانی وجود ندارد که قبل از شنیدن ایده شما و توضیح درباره آن بتواند شما را مجبور به گرفتنِ حقِ ثبت کند. پس نگران ساده بودن ایده هایتان نباشید و دنبال کمپانی هایی بگردید که نوآوری و ایده ها برایشان اهمیت دارد.

داشتن ایده ی خوب برای شروع کسب و کار بسیار حیاتی است، از همین رو مطابق با آمار منابع مختلف، ۹۰ درصد شرکت های نوپا با شکست مواجه می شوند. علاوه بر اینکه باید ایده ی اورجینال، جذاب و به طور بالقوه سود آوری داشته باشید، زمان بندی شما هم باید مناسب باشد.

داشتن ایده ، اولین بخش از فرمول کلی برای موفقیت است. شما باید ایده ی خود را بدون نقص اجرا کنید و آمادگی داشته باشید که با گذر زمان و تغییر و تحولات احتمالی در آینده، ایده خود را مطابق با شرایط اصلاح کنید. به همین دلایل است که اکثرکسب و کار های نوپا نمیتوانند به حیات خود ادامه دهند. حتی اگر شما به ایده و توانایی های خود به عنوان کارآفرین اعتماد کامل دارید، این احتمال که شما هم بخشی از این آمار ترسناک باشید وجود دارد.

نکته ای که بیشتر در مورد ایده خوب برای کسب و کار بیان می شود، سادگی آن ها است. باید بتوان ایده را به خوبی و سادگی توضیح داد.

برای ورود به یک کسب و کار و شروع فرایند کارآفرینی خلاقیت برای کارآفرینان بسیار مهم است و این موضوع بستگی زیادی به ایده شما برای کار دارد. هیچ محدودیتی هم قرارگرفتن ایده های شما در یک حوزه مشخص وجود ندارد. می توانید ایده هایتان را از موضوع اسباب بازی گرفته تا بسته بندی شکل بدهید.

اما آیا این ایده ها کار میکنند؟ هیچ کس جواب مشخصی برای این سوال ندارد. اما تلاش برای به ثمر نشستن ایده خوب برای کسب و کار و تبدیل آن ها به محصولات واقعی شاید ارزشش را داشته باشد. تنها نگرانی که در این میان وجود دارد این است که کمپانی ها در نهایت کار خودشان را میکنند. ایده متعلق به شما است ولی این مجموعه مورد نظر است که بر روی محصول نهایی نظر می دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر