تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور پول کمتری در طول روز خرج کنیم

image چطور پول کمتری در طول روز خرج کنیم

کجا هزینه کردن، مهم است

پول به خودی خود معنایی ندارد، تا زمانی که شما به آن معنا ببخشید. اگر شما یک میلیون دلار در بانک داشته باشید، اما اجازه استفاده از آن را به شما ندهند، در این صورت تنها یک عدد در کامپیوتر خواهد بود. اما اگر شما ۱۰۰ دلار در جیب تان داشته باشید و آن را صرف شامی رمانتیک با همسرتان کنید؛ در واقع شما تنها ۱۰۰ دلار برای شام هزینه نکرده‌اید، بلکه خاطره‌ای دارید که مدت طولانی پس از پایان شام با خود خواهید داشت. دلار ممکن است بیشتر از آنچه که استفاده شده، تأثیر نداشته باشد. اما تا آنجایی که شما در نحوه صرف پول خود آزادید، بهترین استفاده ممکن را از هر ریال درآمد خود داشته باشید.

یک ساعت مفید و ارزشمند فکر کنید

زمانی که من به عنوان یک نوجوان در اردوگاه تابستانی مشغول کار شدم، همواره در شگفت بودم که اکثر همکاران من صبح‌شان را با یک ساندویچ تازه، بطری آب پرتقال، و فنجان قهوه شروع می‌کردند. تنها در حدود ۱۰ دلار برای هر ساعت دستمزد دریافت می‌کردیم. بنابراین کسانی که این عادت روزانه را داشتند، قبل از اینکه کاری کرده باشند، پول ساعت اول کارشان را خرج کرده بودند.

تکفارس آی آر

اگر می‌خواهید در پول‌تان صرفه جویی کنید، خریدهای آنی و هیجانی را ترک کنید. هر بار که خواستید چیزی بخرید، به مدت زمانی بیاندیشید که برای پرداخت هزینه آن باید کار کنید. اگر با میزان زمان وحشت زده شدید، آن آیتم را به قفسه‌ها سپرده و با دستانی در جیب به حرکت خود ادامه دهید.

تجارب و گزینه‌های صرفه جویی

اگر شما هزینه عادت خرید روزانه قهوه استارباکس ۳ دلاری را در طول مدت یک سال باهم جمع کنید، ممکن است شوکه شوید. در واقع ۷۰۰  تا ۱۰۰۰ دلار هزینه سالانه برای نوشیدنی‌ای صرف شده که مصرف آن تنها بیست دقیقه به طول می انجامد. در وهله اول خرید قهوه را کاملا کنار بگذارید. اما اگر فکر کردید با این کار به نقطه‌ای رسیدید که دیگر از زندگی لذت نمی برید، راه حل چیست؟ به جای چنین عادت روزانه‌ای، این کار را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید. به جای نوشیدن قهوه در کل ساعات روز، صبح‌ها اقدام به نوشیدن کنید، درست مانند عادت معمول که همه به آن می‌پردازند. در نهایت اگر بدانید تا هفته دیگه خبری از قهوه نیست از هر جرعه آن لذت بیشتری خواهید برد.

زمان مرده را به مثابه از پول از دست رفته تلقی کنید

اگر رئیس تان پیشنهاد اضافه کاری داد، قبول کنید. با این حال شانس این را هم دارید که به خانه رفته و روی مبل نشسته و به استراحت عصرانه بپردازید. اگر برای هر ساعت اضافه کاری ۱۵ دلار به دست می‌آورید و رئیس پیشنهاد دو ساعت کار را داده باشد؛ آیا واقعا از دست دادن ۶۰ دلار در عوض تماشای سریالهای تکراری تلویزیون ارزش دارد؟ ممکن است در واقعیت هیچ پولی را از دست ندهید، اما پولی بالقوه از دست‌تان پریده است. این موضوع تنها فرصتی نخواهد بود که در گذشته از دست رفته، بلکه بی توجهی به فرصتهای آینده است که شما هنوز هم شانس استفاده شان را دارید، ولی به کلی ضایع می‌شوند.

www.takfars.ir

به پولهای صرفه جویی شده، به عنوان درآمد کسب شده نگاه کنید

بار دیگر به ایده عدم صرف هزینه عادتی و ولخرجی در موارد غیر ضروری مراجعه کنید. ذهنیت خود را درباره پول صرفه جویی شده تغییر دهید. ممکن است به شما بگویند که با عدم خرید دونات صبحانه ۵۰۰ دلار در سال جاری صرفه جویی کرده‌اید. اما جور دیگری نیز می‌توانید به موضوع بنگرید: با نخریدن دونات صبحانه در سال جاری، ۵۰۰ دلار به دست آورده‌اید.

ممکن است این موضوع آن طور که به نظر می‌رسد نباشد، با این حال آیا انتخاب چنین تلاشی شیرین نیست؟ تلاش می‌کنید که عادات شکل گرفته خود را ترک کنید، و در عوض تحمل این ناملایمات، مقداری پول اضافی در جیب تان ذخیره می‌شود. فکر می‌کنید افراد سیگاری اگر عادت نا پسند خود را ترک کنند، چه مقدار پول به دست می‌آورند؟ هر زمان که شما با ترک چیزهای نسبتا بی‌اهمیت پولی به دست می‌آورید، در صرف کردن آن در زندگی و برای انجام کارهای مهم آزاد خواهید بود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر