تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور پوست خود را با طراوت و شاداب کنیم

استفاده از روغن­های معطر روش ساده­ای است که هم برای پوست شما و هم برای روان شما مؤثر است. بوی معطر تأثیر زیادی روی احساسات و هیجانات شما می­گذارد چراکه پایانه­ های عصبی مغز بطور مستقیم به کانال­های بویایی در بینی مرتبط هستند. بویی که ما حس می­کنیم مستقیماً به دستگاه لیمبیک- بخشی از مغز که مسئول تنظیم هیجانات است- منتقل می­ شود (در واقع، واکنش­های هیجانی به بوی خوش قبل از اینکه ما آن بو را حس کنیم بوجود خواهند آمد که این حالت در قسمتی دیگر از مغز که قشر یا کورتکس نام دارد رخ می­دهد).

خیس خوردن در یک حمام خوشبو برای مدت طولانی یکی از ساده­ ترین روش­ ها و تا به امروز مطمئن­ ترین روش- برای ترمیم ذهن و بدن برای کسب یک تعادل مناسب است.

فقط احساسات ما نیستند که تحت تأثیر بو قرار می­گیرند بلکه دانشمندان دانشگاه نیوکاسل انگلیس کشف کرده ­اند که روغن رزماری آن بخشی از مغز را تحریک می­کند که هماهنگی دست- چشم را کنترل می­کند. به عبارت دیگر اسطوخودوس تأثیر شگرفی در آرام کردن قوای فیزیکی دارد. پس اگر از آن در آخر روز استفاده شود به بهترین نحو می­تواند شما را آرام کند.

برای آماده­ سازی یک حمام خوشبو، یک قاشق چای خوری از روغن گیاهی خالص را برای نرم کردن و لطیف کردن بدن­تان (روغن دانه انگور، زردآلو و بادام بهترین گزینه­ ها هستند) آماده کنید. سپس روغن انتخابی خود را با چند قطره روغن گیاهی (یا کمی شیر یا خامه) مخلوط کنید و وقتی که حمام آماده شد،‌ آنها را در آب وان بریزید. از آنجایی که این روغن­­ ها توسط گرما تجزیه می­شوند و اثرشان از بین می ­رود بهتر است دقیقاً قبل از اینکه وارد حمام شوید این روغن­ها را در وان حمام اضافه کنید.

نکته:

تکفارس آی آر

مطمئن شوید که آب حمام خیلی داغ نباشد وگرنه باعث سوختگی پوست شما می­شود. یک جفت حوله نرم و گرم را روی رادیاتور بگذارید تا وقتی که از حمام بیرون می­ آیید با آنها خود را خشک کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر