تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور وقتی غذا خیلی تند می شود طعم آن را بهتر کنید

image چطور وقتی غذا خیلی تند می شود طعم آن را بهتر کنید

مقدار همه ی مواد غذا را اضافه کنید. اگر حین پخت متوجه شدید غذا خیلی تند شده است، مقداری از سایر مواد غذا اضافه کنید (نسبت به غذا). این باعث کاهش تندی می شود.

از لبنیات استفاده کنید. کپسایسین به راحتی در لبنیات حل می شود و چربی موجود در لبنیات کپسایسین را به مولکول کپسیوم تبدیل کرده و باعث دور شدن از گیرنده های درد روی زبان می شود. در بسیاری از غذاهای محلی از این تکنیک استفاده می شود. فکر میکنید خامه ی ترش که همراه غذاهای مکزیکی یا ماست رایتا که همراه غذاهای هندی می دهند چه دلیلی دارد؟. هم می توانید جداگانه سرو کنید و هم با غذا مخلوط کنید. مثلاً اضافه کردن شیر به سس، تندی سس را کم میکند. یادتان باشد ماده ی نجات دهنده شما چربی موجود در لبنیات است، پس اگر از لبنیات کم چرب استفاده کنید تاثیری نخواهند داشت.

از جایگزین لبنیات استفاده کنید. اگر فردی به لاکتوز حساسیت دارد یا محصولات دامی مصرف نمیکند، می توانید از شیر نارگیل استفاده کنید، که در غذاهای تایلندی معمول است. شیر سویا، شیر بادام، و شیربرنج همه شان حاوی چربی موثر هستند، هرچند به اندازه شیر طبیعی تاثیر ندارند.

غذا را همراه نشاسته سرو کنید. برنج ساده و نان ادویه را به خود جذب میکنند و ادویه را در همه جای غذا پخش میکنند که باعث می شود کمتر احساس تندی کنیم. بسیاری از غذاهای تند این گونه سرو می شوند. غذاهای هندی همراه نان، غذاهای مکزیکی همراه تورتیلا و غذاهای تایلندی همراه با برنج سرو می شوند.

تکفارس آی آر

اسید اضافه کنید. از آنجا که کپسایسین بازی (قلیایی) است، اضافه کردن اسید باعث خنثی شدن آن می شود. به غذای در حال پخت می توانید آب لیمو یا سرکه بزنید. لاکتیک اسید موجود در شیر هم تأثیری دوچندان خواهد داشت.

محصولات معتبر
محصولات معتبر