تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور وقتی سرما میخوریم زود خوب بشویم

image چطور وقتی سرما میخوریم زود خوب بشویم

اکالیپتوس: گیاهی با عطر خاص که تاثیرات خوبی برای التهابات مجاری تنفسی دارد. علائم سرماخوردگی و گریپ، به خصوص سرفه و دردهای گلو را تسکین می دهد. به روش های مختلفی می توانید از آن استفاده کنید. جوشانده یکی از ساده ترین راه هاست. ۲ تا ۳ گرم برگ خشک اکالیپتوس را در ۱۵۰ میلی گرم آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و دو فنجان در طول روز بنوشید.

آقطی سیاه: این گیاه یکی دیگر از راهکارهای مؤثر برای درمان سرماخوردگی است. تحقیقی که در سالهای ۹۰ صورت گرفت نشان می دهد که کسانی که از جوشانده میوه های این گیاه برای درمان سرماخودگی استفاده کرده اند، به جای ۶ روز دوره بیماری پس از دو روز بهبود یافته اند. این گیاه همچنین در پیشگیری از سرماخوردگی نیز بسیار مؤثر است. گل و میوه های آن هر دو قابل مصرف است. در صورت استفاده از گل های آن می توان ۳ تا ۵ گرم از گل خشک را در ۱۵۰ میلی گرم آب جوش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم کرد. سپس این جوشانده را ۳ فنجان در روز میل کنید. اگر هم عصاره را ترجیح می دهید، ۱,۵ تا ۳میلی گرم از آن را در روز مصرف کنید.

آقطی سیاه (Black elderberry) در ایران به انگور کولی و خمان کبیر معروف است.این درختچه معمولا در کنار جاده ‌ها و حاشیه جنگل ‌ها و در نواحی مرطوب و سایه ‌دار می‌ روید.

تاریخ‏ نگاران قدرت شفا دهندگی اقطی سیاه را به زمان بقراط نسبت می ‏‏دهند که در موارد بسیاری به پدر علم داروسازی معروف است. وی از اقطی سیاه به عنوان جعبه دارویی برای درمان بسیاری از بیماری ‏ها نام می ‏برد و معتقد است که از سرماخوردگی و آنفلوآنزا تا سوختگی‏ ها، بریدگی‏ ها و حتی طاعون را درمان می ‏کند.

تکفارس آی آر

قرص نعناع: همچنین می توانید ۲ تا ۶ قطره از روغن آن را روی قرص غیر دارویی مانند قرص نعناع بچکانید و روزی یکبار مصرف کنید. البته این روش برای خانم های باردار و کودکان توصیه نمی شود. اگر هم قصد استنشاق بوی آن را دارید، ۴ تا ۶ قطره از روغن اکالیپتوس را در ۱۵۰ میلی گرم آب جوش بریزید و سه بار در روز صورت خود را بخور دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر